IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW X5 по-модерен и по-ефективен

Компанията от Мюнхен преработи големия си всъдеход и намали разхода на двигателите.

BMW X5 по-модерен и по-ефективен


Точно четири години след появата на актуалната версия на Х5 на пазара, баварците правят фейслифт. Както е обичайно за BMW, промените в дизайна са по-скоро леки. Чак на втори поглед се забелязва променената предница, която се е доближила до стила на Х6. Нова е предната броня, а също и позицията на фаровете за мъгла.

Сега е по-голям делът на елементите, лакирани в цвета на каросерията, което според дизайнерите на компанията, придава по-динамичен вид на автомобила, създавайки оптическата илюзия, че предницата е по-ниско до шосето. Същевременно по-големите въздуховоди трябва да свиделстват за по-високата мощност. Доста по-малка е черната пластмасова „премяна“ в долната част на каросерията. Дневните LED светлини са кръгли, нов е дизайнът отвътре на стоповете.



Всъдеходът Х5 вече е оборудван с най-новата генерация на системата iDrive, а дисплеят има размер от 6,5 до 8,8 инча. Контролерът разполага с директни бутони за избор, което спомага за бърза смяна между различните функции. Автомобилът разполага и с нови спомагателни системи като автоматично регулиране на дистанцията, разпознаване на знаците по пътя и т.нар. „Side View“ система. При нея две камери, разположени в предните калници наблюдават пътната обстановка от двете страни и напред и пренасят картината на дисплея вътре в автомобила. За повече комфорт е добавен и Head-up-Display – системата, която показва различни данни директно на предното стъкло.



Двигателите под капака на Х5 трябва да са станали с до 10% по-ефективни (с по-нисък разход и по-ниски вредни емисии) благодарение на турбо технологията и директното впръскване при бензина. Всички те отговарят на нормата Euro 5. Ефектът на икономия се постига с познатите „EfficientDynamics“ мерки, но старт – стоп система няма на борда.

Новата топ версия е X5 xDrive50i, чийто 8-цилиндров агрегат разполага с 407 к.с. По-надолу в йерархията по мощност е xDrive35i с 6-цилиндров редови двигател с 306 к.с. и променливо управление на клапаните Valvetronic.

При дизеловите версии предложенията са: xDrive40d с 306 к.с. и xDrive30d с 245 к.с. Двата мотора са 6-цилиндрови и трябва да се задоволяват със 7,5 л/100 км среден разход.



Силата при всички Х5 модели се пренася от новата автоматична скоростна кутия с осем степени. Предаването на движението към четирите колела е перманентно с електронно разпределение на усилието между предната и задната ос. В нормалния случаи отоношението е 40:60 в полза на задната ос.

Вижте още снимки

Видео
0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    hua ( преди 15 години )
    Дa примамливо, но НЕРЕАЛНО. Средния разход на тази кола не е под 11л/100км.Ако се кара с 80/90 км./ч. по нанадолнище може да гори и 5л. на сто.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    robi1971 ( преди 15 години )
    За мене критерий за качество е гаранцията (тоест производителя вярва в това което е зглобил и ако се повреди ще го оправи за негова сметка ),карам Nissan Pathfinder с Гаранция 5г или 150 х км, Тoyota от 2010 са 5г или 160х , КИА са 7г без лимит ,BMW са красиви и бързи но дали производителя вярва в качеството им
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    The Stig ( преди 15 години )
    Мощност над 300 h.p. и разход 7,5. Звучи примамливо...
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    АВДИ ( преди 15 години )
    Мило БМФ-ие олигофренче, тези нови технологии VAG "кочините" ,ги имат от 1000 години и като не си подготвен ,по-добре не изказай своето инфантилно мнение!!!
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Yes ( преди 15 години )
    с новите технологии които се вкарват в тези коли всичко е възможно все пак това не е някаква масовка етинджос като на V.A.G. кочините при които може да видиш един мотор окачване и интериор във всичките им марки ;) BMW си разработва всяка платформа по отделно само за модела така е и при Mercedes затова са винаги крачка напред пред жалката конкуренция ;) а тлкова добре прецизирани мотори като тея при добра експлоатация биха минали над 400 000 безпроблемно! А Х5 изглежда зашеметяващо след FACE LIFT
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Той ще е победител, но въпросът е колко километри ще изкара? Мен ме съмнява, че този автомобил няма да е купуван на пазара 2-ра употреба, защото както знаете в България масово се купуват автомобили над 200 000 км., а пък такъв изцеден мотор направо не го виждам без основен ремонт на 250 000 км. Така си мисля де, дано не съм прав :) Дай боже да изкара и 500 000 км.
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    gosho ( преди 15 години )
    a za drugia siguren pobeditel v Engine of the year sushto v negovia klas e za novoto M5 4,4l 570-80ps
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 15 години )
    Да, много са силни
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    gosho ( преди 15 години )
    xDrive 40d tva e sledvashtia pobeditel v dvigatel na godinata v negovia klas 100%!3litra 306ps dizeliaK