IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW X5 по-модерен и по-ефективен

Компанията от Мюнхен преработи големия си всъдеход и намали разхода на двигателите.

BMW X5 по-модерен и по-ефективен


Точно четири години след появата на актуалната версия на Х5 на пазара, баварците правят фейслифт. Както е обичайно за BMW, промените в дизайна са по-скоро леки. Чак на втори поглед се забелязва променената предница, която се е доближила до стила на Х6. Нова е предната броня, а също и позицията на фаровете за мъгла.

Сега е по-голям делът на елементите, лакирани в цвета на каросерията, което според дизайнерите на компанията, придава по-динамичен вид на автомобила, създавайки оптическата илюзия, че предницата е по-ниско до шосето. Същевременно по-големите въздуховоди трябва да свиделстват за по-високата мощност. Доста по-малка е черната пластмасова „премяна“ в долната част на каросерията. Дневните LED светлини са кръгли, нов е дизайнът отвътре на стоповете.



Всъдеходът Х5 вече е оборудван с най-новата генерация на системата iDrive, а дисплеят има размер от 6,5 до 8,8 инча. Контролерът разполага с директни бутони за избор, което спомага за бърза смяна между различните функции. Автомобилът разполага и с нови спомагателни системи като автоматично регулиране на дистанцията, разпознаване на знаците по пътя и т.нар. „Side View“ система. При нея две камери, разположени в предните калници наблюдават пътната обстановка от двете страни и напред и пренасят картината на дисплея вътре в автомобила. За повече комфорт е добавен и Head-up-Display – системата, която показва различни данни директно на предното стъкло.



Двигателите под капака на Х5 трябва да са станали с до 10% по-ефективни (с по-нисък разход и по-ниски вредни емисии) благодарение на турбо технологията и директното впръскване при бензина. Всички те отговарят на нормата Euro 5. Ефектът на икономия се постига с познатите „EfficientDynamics“ мерки, но старт – стоп система няма на борда.

Новата топ версия е X5 xDrive50i, чийто 8-цилиндров агрегат разполага с 407 к.с. По-надолу в йерархията по мощност е xDrive35i с 6-цилиндров редови двигател с 306 к.с. и променливо управление на клапаните Valvetronic.

При дизеловите версии предложенията са: xDrive40d с 306 к.с. и xDrive30d с 245 к.с. Двата мотора са 6-цилиндрови и трябва да се задоволяват със 7,5 л/100 км среден разход.



Силата при всички Х5 модели се пренася от новата автоматична скоростна кутия с осем степени. Предаването на движението към четирите колела е перманентно с електронно разпределение на усилието между предната и задната ос. В нормалния случаи отоношението е 40:60 в полза на задната ос.

Вижте още снимки

Видео
0 от 500
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    AВДИ ( преди 15 години )
    на нeго не му се измушва турбината а направо целия мотор ;)
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    A U D I R8 ( преди 15 години )
    Някъде във форума тук четох че крвентиите много харесвали скоростния лост. За да не са го фейснали сигурно доста миийлчета са пуснали до Мюних.
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    X5 ( преди 15 години )
    То наистина гори 7,5л обаче на 50км!
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    A U D I R8 ( преди 15 години )
    А дизеловите версии такива грозни ауспуси/накрайници/ имат направо отврат, насочени надолу да разтапят снега и изсушават асфалта за да могат другите по-пикливи модели на БМВ да стоят на пътя.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Тия много ги крадът в БГ, по добре Нисан или Мицубиши. Така мисля де.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    A U D I R8 ( преди 15 години )
    Tва имам чувството, че и да го дърпам на буксир пак ще гори 10л/100.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Еми те дизелаците им си имат славата при високо натоварване да гърмят. Във Варна на една пета серия направо му беше изхвърчал предния капак на 20 метра. БМВ ако вземате ,вземайте бензинови. Издържат много ,особенно ако е атмосверен от шест цилиндъра нагоре атмсверен на БМВ са вечни мотори.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    A U D I R8 ( преди 15 години )
    Гоше , къв ДВГ на годината сънуваш, досега му се скапваше едната турбина, а сега ще се скапват и двете. И това става точно след 100 таузен км.Най-добрия дизел е 4.2 ТДИ , който на новата А8 е 350 кончета. Да си чул да му се измушила турбина - НЕ.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Те същото го писаха и за 286коньовия дизелак от настоящия модел на Х5. Познай градско 20 литра извънградско 10
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    !?!? ( преди 15 години )
    И кое е зашеметяващото? Дори автора на статията обяснява ,че бая се е вглеждал за да открие разлика със стария Х5. Чак от втори поглед се установявало ,тоест при старателно вглеждане. А за разбитата конкуренция в тоя клас отвори Ауто билд и чети. В тоя клас 1-во място ML,второ Таурег, трето Q7, и 4-то място за Х5.пето за Лексус RH400.А относно моторите ,които монтират навсякъде, моли се да не го направят наистина ,че и Шкодата почне да бие БМВтата.