IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Идва най-ефективното Audi – E1

В Audi подготвят за пазара нов мини модел, наречен Е1.

Идва най-ефективното Audi – E1
За него експерти от фирмата твърдят, че ще възроди идеологията на оригиналният Mini (преди преминаването му към BMW). Колата ще бъде супер ефективна, предназначена главно за движение в града. Audi E1 ще бъде произвеждан на платформата на бъдещия VW up! и ще завоюва за луксозната фирма нови пазарни територии. 


В концепцията на Audi и Volkswagen Group, това ще бъде модел позициониран под А1, който ще се произвежда на платформата на Polo и ще се появи на пазара идната година. 

Бъдещият Audi E1 ще бъде на пазара през 2011 и ще се превърне в първият модел на фирмата носещ обозначението „E”. След него ще се появят още няколко нови модели от група „Е”, които ще променят значително общата картина в Audi, в полза на екологичните и ефективни модели. 

Дизайнът на автомобила е в стила на най-новите модели на фирмата и лесно позволява мини автомобилът да бъде разпознат като типично Audi. Характерната голяма радиаторна решетка, футуристичните предни и задни LED светлини, високата задна част са отличителни белези за бъдещия Е1. 

В интериора ще видим обичайния лукс за модел на Audi, висококачествени материали и безупречна изработка. Колата ще предлага портативна сателитна навигация, сателитен телефон, MP3 плейър с чувствителен дисплей. Колата ще се стартира с карта, влизаща в отвор разположен в централната конзола. 

Колата ще предлага конфигурация от типа на тази при Toyota iQ, което значи 2+1 с много простор отпред и достатъчно място за багаж отзад (когато там няма някой дребен пасажер). 


С Audi E1 ще се предлагат доста двигатели, но безспорно най-интересна ще бъде изцяло електрическата версия. В нея ще се комбинира електромотор задвижващ предните колела с литиево-полимерни батерии. Колата ще бъде идеална за градско движение с достатъчна динамика за градските улици. Ускорението от 0 до 100 км/час ще бъде за около 10 секунди. С едно зареждане (от стандартната електрическа мрежа) електромобилът ще изминава 160 км. Колата ще има спирачна система регенерираща кинетичната енергия в електрическа. 

В допълнение към електрическия вариант на Е1 ще има и бензинови и дизелови версии на колата. Сред тях ще бъдат и новите турбодвигатели (бензинов и дизелов) с два цилиндъра и обем 600 см3. При тях вредните емисии CO2 ще бъдат под 100 г/км, а средният разход на гориво няма да надвишава 2.5 литра на 100 км. Вероятно ще има и вариант с трицилиндров бензинов двигател с обем 1.2 литра. 

Вече е известно, че Audi E1 ще се произвежда в завода на  VW Group в Братислава, Словакия. Там ще правят и VW up!, включително и вариантите с марката на  Skoda и SEAT. 

Предварителните очаквания са цената на Audi E1 да бъде около 13 000 евро, което ще го направи силен съперник на бъдещия електрически Smart ForTwo и хибридния Fiat 500

В много страни от Европейския съюз ще се полага държавна помощ за всеки закупил електромобил. Например във Великобритания от 2011 г. ще се дават до 5000 паунда (около 5 800 евро) на всички купувачи на електрически и хибридни автомобили. Това означава, че бъдещият Audi E1 ще струва на поданиците на Кралица Елизабет Втора само около 7 000 евро. 
0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Емо ( преди 15 години )
    т.е. за да ме се оскъпяват RS, S, R8 и практически 80% от моделите на Ауди, се правят подобни автомобили, а ако се продаде нещо от тях - все е бонус!! И мерцедес и БМВ правят подобни разработки по същата причина! Това не е Ферари или Ламбо, за да може да си позволи оскъпяването поради подобна *** причина.. Ако не ви харесва - пуснете една петиция до ЕС, за отмяна на еко нормите!
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Emo ( преди 15 години )
    не казвам че сте ограничени, но преди да се плюе, трябва да се мисли!! Този автомобил има само една причина да съществува - налаганите от ЕС еконорми и ограничения. Мисля че се определя средна екологичност на дадената марка на базата на екологичността на моделите, които предлага. Ако няма подобни екологични и електрически модели, тогава се плаща по-висока такса на продаден не екологичен автомобил!
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    555 ( преди 15 години )
    не съмсем, то a2 и а3 пак са жени и женсъци. А3 е колата с най много пластмаса по таблото, който не вярва да провери.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Максим ( преди 15 години )
    Вече и обратните мъже може да се похвалят с Ауди. Хахахаха! Не, че не познавам и гей, който кара Форд Експлорер де (джип)!
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Карамфил Божиков ( преди 15 години )
    И аз така мисля - омръзна ми да има толкова геймобили и женски коли! Ех тези *** п*тки и п*дали завладяха и автопазара!
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    hua ( преди 15 години )
    по подобре да не го пускат въобще това недоразумение.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    FOX ( преди 15 години )
    че то и сега има един куп малки коли в този клас,италиански,френски.Да не би да са лоши?Да не говорим за японците и корейците,това е направо тяхната териория.От VAG ще престанат ли да се държат все едно са открили топлата вода!
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    delta ( преди 15 години )
    ne vijdam smisul ot razli4nite emblemi na kolite na maikata WV - vsi4ki sa na bazata na folksvagenite - i Audi i Por6e ne sa istinski audita i por6eta ve4e
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Фру - фру ( преди 15 години )
    ефикасен - Който оказва добро въздействие; който може да въздейства. Ефикасно средство. ефективен - От който има добър ефект (в 1 знач. ), резултат (обикн. под формата на продукт). Ефективна работа.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    flat6 ( преди 15 години )
    Do redaktorite - na bulgarski ezik se pishe "efikasno" a ne "efektivno". Efikasna e kola koiato harchi malko. Efektivna e duma sus savsem drugo znachenie.