IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz G-Class на 30 години

Един от култовите модели на Mercedes-Benz без съмнение е Клас-G.

Mercedes-Benz G-Class на 30 години
Първият вариант на този модел е пуснат на пазара през 1979 г. и от него се продават около 200 хиляди автомобили. Въпреки грозноватия дизайн на колата тя започва да трупа популярност през годините заради изключителните си качества, сигурност и практичност. 
G-Клас стана дори основа за специалния автомобил на Папата. Моделът има и спортни успехи, печели рали Париж-Дакар. В крайна сметка това е най-дълго време произвежданият модел в историята на Mercedes-Benz. 


Сега, за да бъде отбелязана 30-та годишнина фирмата пуска версия наречена Edition30. Тя е базирана на два от досегашните модели на G-Клас. 


Първата версия е създадена на базата на 280 CDI от серия G 461. Резултатът е силен теренен автомобил. Във външния вид правят впечатление новите лети джанти и гуми с размер 265/75 R 16. Появили са се степенки на капака на двигателя, за качване на покрива на колата и защитни решетки на фаровете. 


Втората версия на Edition 30 е на базата на модела G 500 от серия G 463, като това е вариант с удължена платформа. Този автомобил освен високи off-road възможности предлага и висока степен на комфорт. Той е в цвят „платинено черно”, лети джанти и кожен салон. 


Първата версия на Edition30 има цена 59 381 евро, втората 97 461 евро. Двете нови версии ще бъдат на пазара в Европа още този месец. 

0 от 500
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    колата е нищо особено карал съм 55 АМG едвам вдигна 195км ,но това е култова кола и губи много малко от цената си (примерно на 5 години е на 50% от цена нова)Сега карам Nissan Pathfinder 2,5cdi пак вдига 195км на 2години и 3месеца е на 50% от цена нов ,но по нищо не отстъпва особено при сравнение с G270 cdi даже е с по-голяма гаранция 5год или 150000км
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    misterj ( преди 15 години )
    Не сравнявайте различни типове 4х4, защото тогава номер 1 няма да бъде нито G, нито Hummer или други, а Unimog и т.н. и т.н.Важното е да отбележим едно наистина важно събитие, както и качествата на невероятния джип.
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    misterj ( преди 15 години )
    Развитието на този автомобил за пресечена местност ( АПМ) започва през 1972 година като съвместно съгласие между Daimler-Benz и Steyr-Daimler-Puch в Австрийския град Graz. През 1975 се взема решение да започне производството на серията и се построява нова фабрика в Graz, където G все още се прави повече ръчно дори и днес.Със странична стабилност до 54 %, стабилност по наклон до 80%, 21 сантиметра просвет, 36 градуса изкачване и 27 при слизане......източник: mercedes-bulgaria.com
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ti hodi se snimai s taq Toyota be sme6ko.Te q prodavat i za Lexus.Kagi mi tova Toyota li e ili Lexus a?I te samo probutvat tehnite koko6arnici za Lexus,a sa Toyota.I ne sravnqvai tazi ob6tonarodna firma s Companiq koito mogat da si pozvolqt hora s tegest v ob6testvoto/nqmam v predvid BG razbira se/.A s tvoite gipove ste ti kaga,4e Toyota sa se ucili ot GM i vse oste imat da se u4at!
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    LEXUS ( преди 15 години )
    Аз не знам какво чувство за естетика трябва да имаш ,за да харесваш такъв ретро мерцедес.За всички лаици отдолу,да има кажа,че разработката е на ПУХ,австрийци,които през 70-те години го разработват и продават на Мерцедес.Мерцедес никога не могат да се сравняват с качеството на Тойота,драги.Прегледай немските технически прегледи ТЮВ и виж ,че Тойота прави много по-здрави коли от Мерцедес.Германците го казват.Мерцедес бяха едно време силна фирма,сега правят трошки.А пък тоя квадрат Г-клас е супер зле.Едно че е тесен и с едни тънки вратички на външни панти,все едно си в 70-та година.Каква безопасност има тоя квадрат по EUro Ncap знае ли някой.Този морално деградирал ретрто джип.Едно че е ужасно грозен и ретро,второ,че цялото му окачване е морално остаряло,самият джип като концепция е на годините на Лада Нива,а и си приличат. Те нямат никакви продажби от тая г-клас,а Тойота Ланд Крюзер е най-продаваният джип,а е на същите пари като тоя трафопост.Само един *** може да даде 150000лева за 30 годишен модел джип Мерцедес,а да не вземе нов Тойота Ланд Крюзер,който е по-здрав и по-проходим.Я вижте по пустинята ,че ходят само с Тойота Ланд Крюзер,бе,това не ви е Перник. По най-тежките терени само с Ланд Крюзер се ходи,и джипките на ООН са само Тойота Ланд Крюзер и Нисан Патрол,никой не купува такива старовремски трафопости като Г-клас. Тойота правят джипове много преди Мерцедес,а тва не е и техен джип,а е лиценз на ПУХ.Тойота прави Ланд Крюзер от края на 40-те години.Какво е правил Мерцедес тогава......нищо и половина.Изобщо Мерцедес много трябва да учат от Тойота при джиповете,а не да се излагат да произвеждат един и същ модел 30 години,така правят само те и Лада Нива. То ако всички фирми бяха толкова назадничави като Мерцедес,нямаше да има прогрес и всички щяха да си произвеждат старите модели.Егати колко сте елементарни.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Alfonso ( преди 15 години )
    na golemite otvorkovci,koito mn znaqt, 6e im syob6tq edna lo6a novina,mercedes sa re6ili da prodavat tozi model dokogato imat silni prodajbi, a tova e edin ot nai-zdravite i visokoprohodimi modeli v istoriqta na avtomobilostroeneto, da ne govorim za gradskiq variant na G-class i po-to4no G55 AMG posledniq facelift, unikalen e i po-krasiv ot bemvarec
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    petar ( преди 15 години )
    *** си е *** и на 30 години...пък било то и германска...докога ще ни прецакват с такива евтини пълни с *** пластмаса произведения струващи космически суми..как може в америка да струва един гранд чероки 30 000 долара а тука да струва 70 000 долара...да пукнат дано със техните скъпи дрънголници...или едно въшливо поло дето ще повръщам в него от теснотия и кирливите евтини мексиканско-китайски пласкмаси 29 000 лева(флайт незнам кво си)...или с дрисливото си ауди а4 дето и един от НПК на слепите ще направи по готин дизайн,отколкото тово дебелоусто недоразумение...как няма да има криза като половината свят взима кредит за тия ***, а фирмите правят космически печалби и след това уволняват хората коиот се трудят на 3 смени да им правят фъшкиите....
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ha ( преди 15 години )
    GOSPODIN LEXUS---ILI SI NA 15 ILI SI STRA6NO TUPO PAR4E--
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    qnbibi ( преди 15 години )
    Аз също съм за тойота V8 особенно новия. Незнам но много хора пишат колкото да има нещо без да са тествали. G класата е зле като офроуд по-добре лендровер. Повечето така наречени джипове не са никакви джипове. Просто са по удобни за нашите изкъртени пътища.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    NANI ( преди 15 години )
    Mомче G-class,ще се гаври с тъпия Ланд Круизер до Япония и обратно,по всяко време и по всички показатели!Само респект за тази кола,за мен тя няма аналог