IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Изследване: Колите на Tesla са вредни колкото останалите

Тестове на британска компания оборват твърдението, че Model S е най-чистият автомобил в света

Изследване: Колите на Tesla са вредни колкото останалите

Компанията Tesla се позиционира като производител на „най-чистите” автомобили на планетата. Британската компания Engaged Tracking опровергава това твърдение, след като проведе собствени тестове на седана Model S и установи реалните нива на вредни емисии, които той отделя.

Изследване: Колите на Tesla са вредни колкото останалите

Както съобщава Daily Mail, „зелената” Tesla Model S отделя в атмосферата огромно количество парникови газове, които са не по-малко опасни за околната среда от вредните емисии на бензиновите и дизелови коли. Според Джонатан Харис, представител на Engaged Tracking, електрическият седан не е по-чист от средностатистическа кола с двигател с вътрешно горене във Великобритания.

Компанията посочва и цифри. Според нейното изследване, средно едно кола с бензинов или дизелов двигател отделя по 1,5 тона CO2 годишно в атмосферата. Същият резултат записва и Tesla Model S. Британците са включили в тестовете още един електромобил – BMW i3, чийто показател е по-добър - 1,3 тона.

Изследване: Колите на Tesla са вредни колкото останалите

Разбира се, от Tesla побързаха да оспорят твърденията, като обявиха, че е глупаво да се сравняват Model S и BMW i3, тъй като техният седан е с по-големи размери. Американците са на мнение, че по-правилно е да се прави паралел между компактния баварец и техния Model 3.

„Няма никакъв смисъл да сравняваш Model S със средностатистически автомобил от Великобритания, тъй като на пътищата в тази страна има огромен брой компактни коли, които напълно се различават от нашия седан”, коментира представител на Tesla, цитиран от Daily Mail.

Снимки: Tesla
 

Тагове: Tesla Model S
0 от 500
  • #8
    9 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Я па съм си махнал и катализатора и дпф-а и съм на права тръба, сложил съм чип и 6-така е над 300кс, като дам газ и правим димна завеса. Много е забавно по светофарите, и по велотрасетата, само чакам разни еко активистчета и давам газхахахаха
  • #7
    16 rate up comment 20 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 6 години )
    Мноо ясно баце! А все още никой не знае колко токсични отпадъци ще има при рециклирането на батериите, но то е и най-малкия проблем. Пропагандата на тия щайги отиде - само най-големите балъци останаха да вярват.
  • #6
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Манипулатори недни ( преди 6 години )
    Като застана на светофара зад някой дизелов пърдялник сигурно СО2то му е това, което ме задушава.
  • #5
    18 rate up comment 23 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Сега разбрахте ли, псевдо-еколози ?
  • #4
    39 rate up comment 6 rate down comment
    Mupo ( преди 6 години )
    Ако произвдеш ток от фосили, после го пратиш през мрежата, и после го ползваш да се предвижиш е ясно, че ще отделиш повече парникови газове заради загубите, но това защо да е рпоблем на колата? Реши си проблема с производството на мръсен ток.
  • #3
    18 rate up comment 18 rate down comment
    co2 ( преди 6 години )
    електричеството за зареждане на електричките най-вероятно идва ей така от нищото... няма ТЕЦ-ове, които да изхвърлят милиони тонове сажди, оксиди и сажди във въздуха, за да произведат някой и друг киловат ел. енергия...
  • #2
    27 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На автора(и преводача плагиат) на тоя бълвоч му пожелавам да го затворят в гараж със работещ автомобил и да диша дълбоко дейваикатила. Ако много държи аз ще вляза в гараж със работеща тесла - нали са еднакво вредни дейваимръшляка.
  • #1
    36 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Поредната платена, манипулативна и защитаваща фосилните горива статия. А щом е написана в дейли мейл няма начин да не е истина. Все едно да си купиш вестник "Уикенд" и да вярваш в глупостите писани вътре. Дори си мисля, че в нашият вестник можеш повече истини да намериш. Сега остава този, който е преписал статията да обясни как Теслата отделя същото количество со2. Много ще ми е интересно да го разбера това как става. А нещо за ФПЧ и азотни окиси? Те са най-вредните, а нищо не се казва за тях?