IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Премиум ли са японските и корейски марки?

Сравнението на Lexus и Infinti с BMW и Mercedes не изглежда на място

Премиум ли са японските и корейски марки?

Споровете за това коя автомобилна марка е премиум и коя не, не спират. Те са яростни, безкрайни и безплодни. Най-често те засягат японските брандове, като тези, които бързат да ги включат в този елитен клуб, са по-малко от противниците на подобно твърдение. Долкото то обаче има почва? Предлагаме ви мнението на журналиста Eдуард Раскин, с което никой не е длъжен да се съобразява.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

„Хората имат навик да променят правилата на дадена игра, като на тях им изнася. И автомобилното производство не прави изключение. Разбира се, тук нещата са подчинени най-вече на продажбата на автомобили. Колкото са по-елитни те, толкова по-големи приходи носят. Факт е, че съществуват доста противоречиви класификации, но все пак трябва са се търси и ясен критерии относно всеки един модел на пазара.

Самото определение „премиум”, което се дава на различни класове автомобили, не същестува. То всъщност посочва класата или породата на дадена марка и е напълно условно и субективно. Все пак и при него може да бъде въведен някакъв критерий, като се изхожда от самия термин - praemium на латински означава „приемущество, отличие”.

На първо място, той трябва да посочи техническото съвършенство на конструкцията на автомобила и на неговите агрегати, които да осигуряват ергономичност и превъзходни качества на пътя. На второ – да притежава нещо наистива уникално, което да отделя марката от останалите. И на трето, но не на последно – да носи име, което да е част от световната история и култура. Име, което да ражда легенди и митове за таланта на инженери, дизайнери и ръководители.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

За европейците, на тези критерии отговаря голямата германска тройка – BMW и Mercedes-Benz заради тяхната 100-годишна история, както и Audi, който носи славата на легендарната Auto-Union. Баварците са уникални заради великолепната им управляемост, а щутгартци – заради страхотния комфорт. При марката от Инголщад нещата не са толкова ясни, тъй като те се опитват да достигнат и двете.

В същото време американците си имат собствени кумири - като Cadillac, който е основан в началото на XX век и прави елитни коли за президенти и милиардери. Всичко това прилича на снобизъм, но пък принадлежността към „премиума” носи дивиденти – цените се вдигат и марките печелят. За сравнение - Skoda Superb е впечатляващ автомобил, предлагащ качество, лукс, удобство и технологии, но струва горе-долу колкото хечбека BMW 1-Series.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Славата е доста привлекателна и мнозина не могат да устоят. Пример за това са японците. Toyota предлага свои модели под марката Lexus, която определя като „премиум”. Само че доколко този бранд се отличава и превъзхожда останалите? Та той бе създаден едва преди 30 години от рекламната агенция Saatchi&Saatchi и консултатнската компания Lippincott&Margulies с чисто маркетингова цел. И предлага модели на Toyota с преработен дизайн, които са натъпкани с много скъпи опции.

Тези автомобили нямат гръмки победи на пистата в своята история, не са били собственост на кралски особи и не поразяват със стил или иновационни технологии. Да, може да се отличават с надеждност, но като правило разчитат на двигатели със зверски апетит и слаба динамика. Та първият турбомотор при Lexus се появи съвсем наскоро – при кросоувъра NX. А опитът Lexus GS да стане кокурент на BMW 5-Series се оказа пълен провал. Същото важи и за модела ES, който трябваше да си съперничи с E-Class на Mercedes-Benz.

Като цяло философията на тази марка отразява желанието на Toyota да отмъкне част от американския пазар на Daimler Benz в началото на 80-те години. Идеята да се продават готови вече модели с леко променена външност, под нова емблема и на по-висока цена се оказва успешна. И постепенно се прехвърля по цял свят.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Нещо подобно правят и други японски марки, които се опитват с минимални разходи за разработки на нови модели да получат максимални приходи. Honda предлага Acura, а по аналогична схема Nissan създава Infiniti. Фактът, че в основата на Q30 и QX30 е платформа на Mercedes-Benz не променя кой знае колко нещата.

Примерът на японците и заразителен и след тях в тази посока поеха и корейците. Опитите модели като Hyundai Equus и Kia Quoris да бъде бъдат превърнати в премиум-модели доведоха до създаването на нов бранд Genesis. Той също има претенции за премиум, въпреки че е само на година.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Далеч съм от мисълта, че голямата германска тройка е идеална. Нейните автомобили, както и тези на американските компании, претендиращи да са премиум, си имат своите недостатъци. Доказателство за това е, че всяка година падат все по-надолу в класациите за надеждност, в които начело са именно японци и корейци. Това обаче съвсем не означава, че пътят към елитния клуб е отворен за всеки. По-скоро, случилото се през последните години сочи друго – този клуб логично върви към своя край, който не е далеч”.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #33
    16 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Германските машини са голяма гъзария - купуваш ги и веднага отиваш в сервиза да гъзарееш и да видят всички ква яка машина си взел. Разбира се, ремонтът на премиум гъзарията е минимум 1600 лв - няма да се излагаме я, ако ще ни оправят мергела срещу 50 лв. какъв е смисълът от него?
  • #32
    9 rate up comment 14 rate down comment
    ;) ( преди 6 години )
    Добро утро, и без да се чете статията се вижда че Японките стоят доста пластмасови до истинските премиум марки ;)Всички имате ОЧИ,РЪЧИЧКИ,МОЗЪЧЕТА когато са в синхрон вършат работа хахахаха :Д не бъдете Роботчета (Япончета)
  • #31
    13 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Няма смисъл от много коментари.Комплексираните японски фенове страдат ,че Германските автомобили са премиум,а .японските са масови,скучни,безлични ширпотреби,сиви и безлични.Германия=Премиум
  • #30
    16 rate up comment 11 rate down comment
    д-р Радев ( преди 6 години )
    до:Едното е кола, другото - гъзария.Така е и отдавна го повтарям!Бих добавил само, че едното е Автомобил с главна буква, а другото е превозно средство за избиване на комплекси! А както се вижда и от коментарите, феновете на немското са бъкани с комплекси. Даже и на кекс го избиват с приятелките на собствениците на японските коли. С тези малки атрибути и големи комплекси не зная за какъв кекс говорят! Може би в мечтите си само.От висене по сервизите едва ли им остава време за полов живот!
  • #29
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Фен съм на японски машини, но съм съгласен че не трябва да се сравняват - японците правят евтини и най-важното - надеждни автомобили, премиум марките правят едни натоварени с 200 кила шумоизолация прасета, парвенюшки накичени с хромче и дръвце - няма място за сравнение. Едното е кола, другото - гъзария. Кой от каквото има нужда.
  • #28
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Е как Ауди ще са създали 4Х4, като тази система се ползва още през ВСВ? Общо взето първоначалник на 4Х4 се счита Джип Уилис, макар че има проекти и преди него.
  • #27
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Навуходоносор ( преди 6 години )
    Относно споменатата от колегите марка Maserati, погледне клипа на Doug DeMuro - https://youtu.be/nOZnqnB6xDo , ако мислите ,че ревюто му не е меродавно, разтършувайте се кой е той. Може би немското трио някога е било премиум, може би по времето на w124,w140 ,D2, E38 , но сега ,бидейки пълно със скапана пластмаста и толкова много електроника... се превърна в поредната "ширпотреба" за доста пари, която бай ром върти в махалата с пари от ***.
  • #26
    14 rate up comment 11 rate down comment
    нововнос ( преди 6 години )
    Изобщо как може една марка да се нарича "премиум" при условие, че базовите версии на автомобилите и са ужасно постни, подигравателно оскъдни направо! Който е влизал в базово Ауди (А3, А4) или беемве (1 или 3) знае за кво става дума - отвън кола, отвътре кат студентски хладилник ама без бира даже.
  • #25
    17 rate up comment 13 rate down comment
    нововнос ( преди 6 години )
    Мен като шофьор изобщо не ме интересува дали колата ми има премиум репутация или не. Моята НЯМА и да - японска е! За мен е важно това, че е надеждна, сигурна, не вдигам кръвно всеки път когато ида на обслужване при дилъра и хората не ми се смеят зад гърба щото не изглеждам в нея като "на свинче звънче". Премиум за мен е Мазерати, Бентли - избщо коли които и в най-ниската конфигурация да ги купиш пак са лукс. А не некви пластмасови Аудита или беемвета голи като пушка щот нали да са достъпни.
  • #24
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Бе то вие и едни мацки имате, скучни, плоски и миризливи, по подобие на вашите автомобили.Но за сметка на това много надеждни. хахахх