IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Премиум ли са японските и корейски марки?

Сравнението на Lexus и Infinti с BMW и Mercedes не изглежда на място

Премиум ли са японските и корейски марки?

Споровете за това коя автомобилна марка е премиум и коя не, не спират. Те са яростни, безкрайни и безплодни. Най-често те засягат японските брандове, като тези, които бързат да ги включат в този елитен клуб, са по-малко от противниците на подобно твърдение. Долкото то обаче има почва? Предлагаме ви мнението на журналиста Eдуард Раскин, с което никой не е длъжен да се съобразява.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

„Хората имат навик да променят правилата на дадена игра, като на тях им изнася. И автомобилното производство не прави изключение. Разбира се, тук нещата са подчинени най-вече на продажбата на автомобили. Колкото са по-елитни те, толкова по-големи приходи носят. Факт е, че съществуват доста противоречиви класификации, но все пак трябва са се търси и ясен критерии относно всеки един модел на пазара.

Самото определение „премиум”, което се дава на различни класове автомобили, не същестува. То всъщност посочва класата или породата на дадена марка и е напълно условно и субективно. Все пак и при него може да бъде въведен някакъв критерий, като се изхожда от самия термин - praemium на латински означава „приемущество, отличие”.

На първо място, той трябва да посочи техническото съвършенство на конструкцията на автомобила и на неговите агрегати, които да осигуряват ергономичност и превъзходни качества на пътя. На второ – да притежава нещо наистива уникално, което да отделя марката от останалите. И на трето, но не на последно – да носи име, което да е част от световната история и култура. Име, което да ражда легенди и митове за таланта на инженери, дизайнери и ръководители.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

За европейците, на тези критерии отговаря голямата германска тройка – BMW и Mercedes-Benz заради тяхната 100-годишна история, както и Audi, който носи славата на легендарната Auto-Union. Баварците са уникални заради великолепната им управляемост, а щутгартци – заради страхотния комфорт. При марката от Инголщад нещата не са толкова ясни, тъй като те се опитват да достигнат и двете.

В същото време американците си имат собствени кумири - като Cadillac, който е основан в началото на XX век и прави елитни коли за президенти и милиардери. Всичко това прилича на снобизъм, но пък принадлежността към „премиума” носи дивиденти – цените се вдигат и марките печелят. За сравнение - Skoda Superb е впечатляващ автомобил, предлагащ качество, лукс, удобство и технологии, но струва горе-долу колкото хечбека BMW 1-Series.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Славата е доста привлекателна и мнозина не могат да устоят. Пример за това са японците. Toyota предлага свои модели под марката Lexus, която определя като „премиум”. Само че доколко този бранд се отличава и превъзхожда останалите? Та той бе създаден едва преди 30 години от рекламната агенция Saatchi&Saatchi и консултатнската компания Lippincott&Margulies с чисто маркетингова цел. И предлага модели на Toyota с преработен дизайн, които са натъпкани с много скъпи опции.

Тези автомобили нямат гръмки победи на пистата в своята история, не са били собственост на кралски особи и не поразяват със стил или иновационни технологии. Да, може да се отличават с надеждност, но като правило разчитат на двигатели със зверски апетит и слаба динамика. Та първият турбомотор при Lexus се появи съвсем наскоро – при кросоувъра NX. А опитът Lexus GS да стане кокурент на BMW 5-Series се оказа пълен провал. Същото важи и за модела ES, който трябваше да си съперничи с E-Class на Mercedes-Benz.

Като цяло философията на тази марка отразява желанието на Toyota да отмъкне част от американския пазар на Daimler Benz в началото на 80-те години. Идеята да се продават готови вече модели с леко променена външност, под нова емблема и на по-висока цена се оказва успешна. И постепенно се прехвърля по цял свят.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Нещо подобно правят и други японски марки, които се опитват с минимални разходи за разработки на нови модели да получат максимални приходи. Honda предлага Acura, а по аналогична схема Nissan създава Infiniti. Фактът, че в основата на Q30 и QX30 е платформа на Mercedes-Benz не променя кой знае колко нещата.

Примерът на японците и заразителен и след тях в тази посока поеха и корейците. Опитите модели като Hyundai Equus и Kia Quoris да бъде бъдат превърнати в премиум-модели доведоха до създаването на нов бранд Genesis. Той също има претенции за премиум, въпреки че е само на година.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Далеч съм от мисълта, че голямата германска тройка е идеална. Нейните автомобили, както и тези на американските компании, претендиращи да са премиум, си имат своите недостатъци. Доказателство за това е, че всяка година падат все по-надолу в класациите за надеждност, в които начело са именно японци и корейци. Това обаче съвсем не означава, че пътят към елитния клуб е отворен за всеки. По-скоро, случилото се през последните години сочи друго – този клуб логично върви към своя край, който не е далеч”.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #80
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    От трите марки, Меца е най-зле с ръждата. Мустакатият ми шеф чак призна.
  • #79
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Гъзари, негъзари все тая. Никой не обича да плаща нещо отгоре. Аз за моята нова кола плащах около 400 кинта за 105кс, щото съм гъзар да карам нова... Не стига че замърсяваш по малко, но си цакаш здраво. Затова повечето от скъпите и мощни коли са купени директно в немско. Вече мисля че нашите се усетиха и свалиха акцизите
  • #78
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Дали имало нови модели на Горубляне? Големите автокъщи започват да предлагат новите модели още преди премиера - проверете сами. Над 99% от БГ премиумите са горублянска стока. Акцизи имало... нали си гъзар? Може 200 бона за кола, ама акциз не. Големи гъзари.
  • #77
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Значи никой не купувал нов премиум заради данъците и акцизите? Даваш 200 бона, но се скъпиш на данъци? Ами голям гъзар си, няма що... Иначе по интервютата всички си плащат данъците... То не бяха Кайен-и регистрирани като пикапи, то не бяха G-класи, които на хартия са баничарки... Абе голяма гъзария, голямо нещо. Що се отнася до това, дали на Горубляне има модели на 6 месеца, ами на Горубляне има и модели на 2 седмици - има ли търсене, има и предлагане.
  • #76
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До този долу... ( преди 1 година )
    "Лъжеш! Мерцедаса е тромав..." Приятел, тромав беше Mercedes 190D. Ти явно само на такъв си се качвал. Ела да видиш как се развъртат 204 коня и 500НМ за 7.4 сек. от 0 до 100 км/ч и тогава ми говори за тромавост. Хлапаци смешни. Като не знаете, поне не говорете глуп0сти. Пасата тежи 1505 кг. и е 190 коня, Мерцедеса е с 300 кг. по-тежък обаче. Въпреки това е по-бърз с половин секунда до 100, а и усещането вътре е за доста по-сериозна мощ. Приказките за ръжда са в устите на хора с коли на над 15 г.
  • #75
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Лъжеш! Мерцедаса е тромав и харчи безобразно много, дори дизела. Няма нищо общо с динамиката и разхода на Пасата! Много хляб има да изядат. Обръщал съм се след мерцедес само ако някое уникално купе. Серийните С, Е и S- класите са супер безлични, банална пластмасова ширпотреба! Най-важното за марката Мецедес- ръждясват по-бързо от колкото вървят.
  • #74
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И още малко пък за другото - Мерцедеса е по-тежък с почти 250 кг., да и мотора му е с 20 коня повече, но като возия, комфорт, динамика, усешане за управление на колата, удобство, материали в купето, екстри - ще ме извиняват от VW, но в прав текст - отстъпват по всички показатели. И това, при положение, че едното е седан, а другото е комби. За мен това е премиум. Цялостното възприятие от колата. А в "базата" ми за сравнение имам над 15 различни модела карани от мен коли.
  • #73
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз само ще споделя моето субективно усещане за разликата между премиум и друга кола. Повече от 15 г. вече карам основно служебни коли, но имаме и семейна. Сега съм "мениджър" и карам нов VW Passat седан от 2016г. Семейната ни кола е Mercedes E-Class W212 facelift комби вече на 4 години. Сходни двигатели, LED светлини, черен цвят, карам ги с еднакъв стил и т.н. Разликата е, че когато съм с Пасата никой не ме отразява, но с Е-класата има респект, хората дават път без да им светкам, свиря и т.н.
  • #72
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    90% от така наречените немски премиуми са коли под средниь клас с базово оборудване, голи, като пушки. Фенчетата се кефят, а всички, които поне малко разбират им се смеят. Да караш Шкода с емблема на Ауди е незаменимо. Или Пежо с емблема на БМВ, или Дачия с емблема на Мерцедес. Немскота "света троца" са премиуми, че чак дрънкат...
  • #71
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Немските "преми,ми" ги продават с по една история в жапката, за да може докато те карат с рупатрака и после докято чакяш в сервиза да не скучаеш и да има какво да четеш, а именно историята на тези коли. Единственото нещо с което могат да се похвалят. То пък и една история имат не е за разправяне, но хайде само това им остана и да не им е отнемаме.