IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Премиум ли са японските и корейски марки?

Сравнението на Lexus и Infinti с BMW и Mercedes не изглежда на място

Премиум ли са японските и корейски марки?

Споровете за това коя автомобилна марка е премиум и коя не, не спират. Те са яростни, безкрайни и безплодни. Най-често те засягат японските брандове, като тези, които бързат да ги включат в този елитен клуб, са по-малко от противниците на подобно твърдение. Долкото то обаче има почва? Предлагаме ви мнението на журналиста Eдуард Раскин, с което никой не е длъжен да се съобразява.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

„Хората имат навик да променят правилата на дадена игра, като на тях им изнася. И автомобилното производство не прави изключение. Разбира се, тук нещата са подчинени най-вече на продажбата на автомобили. Колкото са по-елитни те, толкова по-големи приходи носят. Факт е, че съществуват доста противоречиви класификации, но все пак трябва са се търси и ясен критерии относно всеки един модел на пазара.

Самото определение „премиум”, което се дава на различни класове автомобили, не същестува. То всъщност посочва класата или породата на дадена марка и е напълно условно и субективно. Все пак и при него може да бъде въведен някакъв критерий, като се изхожда от самия термин - praemium на латински означава „приемущество, отличие”.

На първо място, той трябва да посочи техническото съвършенство на конструкцията на автомобила и на неговите агрегати, които да осигуряват ергономичност и превъзходни качества на пътя. На второ – да притежава нещо наистива уникално, което да отделя марката от останалите. И на трето, но не на последно – да носи име, което да е част от световната история и култура. Име, което да ражда легенди и митове за таланта на инженери, дизайнери и ръководители.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

За европейците, на тези критерии отговаря голямата германска тройка – BMW и Mercedes-Benz заради тяхната 100-годишна история, както и Audi, който носи славата на легендарната Auto-Union. Баварците са уникални заради великолепната им управляемост, а щутгартци – заради страхотния комфорт. При марката от Инголщад нещата не са толкова ясни, тъй като те се опитват да достигнат и двете.

В същото време американците си имат собствени кумири - като Cadillac, който е основан в началото на XX век и прави елитни коли за президенти и милиардери. Всичко това прилича на снобизъм, но пък принадлежността към „премиума” носи дивиденти – цените се вдигат и марките печелят. За сравнение - Skoda Superb е впечатляващ автомобил, предлагащ качество, лукс, удобство и технологии, но струва горе-долу колкото хечбека BMW 1-Series.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Славата е доста привлекателна и мнозина не могат да устоят. Пример за това са японците. Toyota предлага свои модели под марката Lexus, която определя като „премиум”. Само че доколко този бранд се отличава и превъзхожда останалите? Та той бе създаден едва преди 30 години от рекламната агенция Saatchi&Saatchi и консултатнската компания Lippincott&Margulies с чисто маркетингова цел. И предлага модели на Toyota с преработен дизайн, които са натъпкани с много скъпи опции.

Тези автомобили нямат гръмки победи на пистата в своята история, не са били собственост на кралски особи и не поразяват със стил или иновационни технологии. Да, може да се отличават с надеждност, но като правило разчитат на двигатели със зверски апетит и слаба динамика. Та първият турбомотор при Lexus се появи съвсем наскоро – при кросоувъра NX. А опитът Lexus GS да стане кокурент на BMW 5-Series се оказа пълен провал. Същото важи и за модела ES, който трябваше да си съперничи с E-Class на Mercedes-Benz.

Като цяло философията на тази марка отразява желанието на Toyota да отмъкне част от американския пазар на Daimler Benz в началото на 80-те години. Идеята да се продават готови вече модели с леко променена външност, под нова емблема и на по-висока цена се оказва успешна. И постепенно се прехвърля по цял свят.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Нещо подобно правят и други японски марки, които се опитват с минимални разходи за разработки на нови модели да получат максимални приходи. Honda предлага Acura, а по аналогична схема Nissan създава Infiniti. Фактът, че в основата на Q30 и QX30 е платформа на Mercedes-Benz не променя кой знае колко нещата.

Примерът на японците и заразителен и след тях в тази посока поеха и корейците. Опитите модели като Hyundai Equus и Kia Quoris да бъде бъдат превърнати в премиум-модели доведоха до създаването на нов бранд Genesis. Той също има претенции за премиум, въпреки че е само на година.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Далеч съм от мисълта, че голямата германска тройка е идеална. Нейните автомобили, както и тези на американските компании, претендиращи да са премиум, си имат своите недостатъци. Доказателство за това е, че всяка година падат все по-надолу в класациите за надеждност, в които начело са именно японци и корейци. Това обаче съвсем не означава, че пътят към елитния клуб е отворен за всеки. По-скоро, случилото се през последните години сочи друго – този клуб логично върви към своя край, който не е далеч”.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #63
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Bmw435i ( преди 6 години )
    Samo da kaja:lapai i se potapiai jaltur
  • #62
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Пълни глупости
  • #61
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Фурио ( преди 6 години )
    Много малко премиум се купува реално. Дори и Мб, Бмв или Ауди продават основно ниския си клас. Които също са ширпотреба. Затова спора тук е излишен. Отделно все повече ефтини технологии се прилагат в ефтините модели - например двигателите от Рено в Мб. Колите вече не са това, което бяха. На моменти само едно име от миналото :)
  • #60
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Фейсбук журналист ( преди 6 години )
    Кой е този Едуард Раскин, защо нищо не намирам за него. Някой премиум журналист във фейсбук ли е? Как да кометира човек подобна боза от някой който е.... Никой
  • #59
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Май ( преди 6 години )
    гроздето е кисело за оризарите!
  • #58
    9 rate up comment 6 rate down comment
    1 ( преди 6 години )
    Коментарите на немските журналисти са нищожни. Начетох им се на глупостите през годините, нагледах им се на предаванията. Само автомобилен шовинизъм и нищо друго - коне с капаци. Американосите са истинското мерило - диви капиталисти, които обичат лукса и разполагат с много пари и избор. Техните класации са важни, защото тук нашенските в ислямска Европа са платени "от-до".
  • #57
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 6 години )
    Хех, много забавна статия. Значи канцерогенните сажди и тракащите придърпващи дизели дето скоро ще ги забраняват в градовете били премиум, пък плавните безшумни хибриди с почти нулеви вредни емисии били "имитация". За мен една "имитация', моля!
  • #56
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Какво имам предвид- Лексус пръв и от години, над десетилетие предлага хибридни технологии в премиумите си, първи в света,а и произвеждат най-усъвършенстваните хибриди,признато мисля в цял свят. Второ, Лексус се отличава от германската ширпотреба и с водородните си технологии, моделът,който ще смени флагмана LS 600 се очаква да се предлага и като хибрид с водородни клетки,тоест твърденията в статията са повърхностни и неверни.
  • #55
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Първо и второ,което е посочил авторът, са правилни критерии,които само нагледяват предимството и техническия авангард на японските премиуми.Третото е като че ли го е писал чичко на 60 години съ сстари разбирания. Една добра кола е добра кола заради качествата си,а не заради името си в историята,защото днес в настоящето тя може да е назад технологично както са германските премиуми,обвинени в картел с дизелите,които са несъстоятелно за премиум коли. Лексус, обратно, се отличава с технологии.
  • #54
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тази статия,писана от човека, е пълна с противоречия. Написал нещо,а след два абзаца сам се опровергава, на всичкото отгоре това ,което е написал пък потвърждава премиум същността на японските премиуми,но забравя да спомене Ауди,което е с аналогични платформи,агрегати и дори интериорни елементи с Фолксваген,та дори с Шкода. Несъстоятелна статия за повечето хора,които имат разсъдък. Клиширана и самоопровергаваща се.