IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Премиум ли са японските и корейски марки?

Сравнението на Lexus и Infinti с BMW и Mercedes не изглежда на място

Премиум ли са японските и корейски марки?

Споровете за това коя автомобилна марка е премиум и коя не, не спират. Те са яростни, безкрайни и безплодни. Най-често те засягат японските брандове, като тези, които бързат да ги включат в този елитен клуб, са по-малко от противниците на подобно твърдение. Долкото то обаче има почва? Предлагаме ви мнението на журналиста Eдуард Раскин, с което никой не е длъжен да се съобразява.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

„Хората имат навик да променят правилата на дадена игра, като на тях им изнася. И автомобилното производство не прави изключение. Разбира се, тук нещата са подчинени най-вече на продажбата на автомобили. Колкото са по-елитни те, толкова по-големи приходи носят. Факт е, че съществуват доста противоречиви класификации, но все пак трябва са се търси и ясен критерии относно всеки един модел на пазара.

Самото определение „премиум”, което се дава на различни класове автомобили, не същестува. То всъщност посочва класата или породата на дадена марка и е напълно условно и субективно. Все пак и при него може да бъде въведен някакъв критерий, като се изхожда от самия термин - praemium на латински означава „приемущество, отличие”.

На първо място, той трябва да посочи техническото съвършенство на конструкцията на автомобила и на неговите агрегати, които да осигуряват ергономичност и превъзходни качества на пътя. На второ – да притежава нещо наистива уникално, което да отделя марката от останалите. И на трето, но не на последно – да носи име, което да е част от световната история и култура. Име, което да ражда легенди и митове за таланта на инженери, дизайнери и ръководители.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

За европейците, на тези критерии отговаря голямата германска тройка – BMW и Mercedes-Benz заради тяхната 100-годишна история, както и Audi, който носи славата на легендарната Auto-Union. Баварците са уникални заради великолепната им управляемост, а щутгартци – заради страхотния комфорт. При марката от Инголщад нещата не са толкова ясни, тъй като те се опитват да достигнат и двете.

В същото време американците си имат собствени кумири - като Cadillac, който е основан в началото на XX век и прави елитни коли за президенти и милиардери. Всичко това прилича на снобизъм, но пък принадлежността към „премиума” носи дивиденти – цените се вдигат и марките печелят. За сравнение - Skoda Superb е впечатляващ автомобил, предлагащ качество, лукс, удобство и технологии, но струва горе-долу колкото хечбека BMW 1-Series.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Славата е доста привлекателна и мнозина не могат да устоят. Пример за това са японците. Toyota предлага свои модели под марката Lexus, която определя като „премиум”. Само че доколко този бранд се отличава и превъзхожда останалите? Та той бе създаден едва преди 30 години от рекламната агенция Saatchi&Saatchi и консултатнската компания Lippincott&Margulies с чисто маркетингова цел. И предлага модели на Toyota с преработен дизайн, които са натъпкани с много скъпи опции.

Тези автомобили нямат гръмки победи на пистата в своята история, не са били собственост на кралски особи и не поразяват със стил или иновационни технологии. Да, може да се отличават с надеждност, но като правило разчитат на двигатели със зверски апетит и слаба динамика. Та първият турбомотор при Lexus се появи съвсем наскоро – при кросоувъра NX. А опитът Lexus GS да стане кокурент на BMW 5-Series се оказа пълен провал. Същото важи и за модела ES, който трябваше да си съперничи с E-Class на Mercedes-Benz.

Като цяло философията на тази марка отразява желанието на Toyota да отмъкне част от американския пазар на Daimler Benz в началото на 80-те години. Идеята да се продават готови вече модели с леко променена външност, под нова емблема и на по-висока цена се оказва успешна. И постепенно се прехвърля по цял свят.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Нещо подобно правят и други японски марки, които се опитват с минимални разходи за разработки на нови модели да получат максимални приходи. Honda предлага Acura, а по аналогична схема Nissan създава Infiniti. Фактът, че в основата на Q30 и QX30 е платформа на Mercedes-Benz не променя кой знае колко нещата.

Примерът на японците и заразителен и след тях в тази посока поеха и корейците. Опитите модели като Hyundai Equus и Kia Quoris да бъде бъдат превърнати в премиум-модели доведоха до създаването на нов бранд Genesis. Той също има претенции за премиум, въпреки че е само на година.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Далеч съм от мисълта, че голямата германска тройка е идеална. Нейните автомобили, както и тези на американските компании, претендиращи да са премиум, си имат своите недостатъци. Доказателство за това е, че всяка година падат все по-надолу в класациите за надеждност, в които начело са именно японци и корейци. Това обаче съвсем не означава, че пътят към елитния клуб е отворен за всеки. По-скоро, случилото се през последните години сочи друго – този клуб логично върви към своя край, който не е далеч”.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #53
    5 rate up comment 9 rate down comment
    doc ( преди 6 години )
    Lexus и останалите швабски въздухари,които не могат да тръгнат,самозапалват се в движение,електрониката дава фира,а ръждата им е пръв приятел!
  • #52
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Теодор ( преди 6 години )
    Та за това не смятам , че БМВ , Мерцедес и Ауди са изцяло премиум . При положение че едва 5% от производството им е такова .Но всичко си е маркетинг, хората винаги са искали нещо което богатите и политиците имат. Да японските марки за мен са по добри от към надеждност, но просто няма база за сравнение със горните три модела.
  • #51
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Теодор ( преди 6 години )
    Премиум автомобили не са всички модели на изброените марки . От всичките модели единствените премиум са S класа , 7 серия и А8. Точно в тези модели се използват всички нови технологии, най доброто окачване за добра возия и шумоизолация . Те са лицето на компаниите с което да привлекат други не толкова заможни хора който да купуват по евтините им модели . След като много хора виждат големи бизнесмени , политици , спортисти и други известни , нормално да си купят и те от тази марка но по евтин
  • #50
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Pozdrav za vsi4ki fenove!!!!https://***.topgear.com/car-news/modified/video-subaru-wrx-sti-laps-nurburgring-6m-575s
  • #49
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Дупцета ( преди 6 години )
    Като чета за немските премиумчета и ми става едно хубаво... Адски премиум е да си с дизел (80% от всички продадени БМВ/МБ/Ауди са с такива според статистиката) и да пускаш димки. Сега като духнат супата, ми е интересно как ще им се получат нещата, поне до 2025-та ще се борят с дизеловата излагация.
  • #48
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    имате 90000 лв.BMW Серия 1 (5 врати)M140i 87 300,00лв,това реална цена ли е за това,което получаваш и ако трябва да купите кола от магазина за нея ли ще ги похарчите?Ако не защо нали е БМВ?
  • #47
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Новите модели на хюндай са ми по-премиум от разни лексуси и инфинитита. Това само показва нивото на "премиум" тойотите.
  • #46
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    охоохоо Джапанките направо *** от яд ....това истината момчета германското е прди всичко
  • #45
    11 rate up comment 6 rate down comment
    2CV ( преди 6 години )
    Аутомедия,колко стотинки ви платиха за жалката статия?Важното е сеир да става и да се кефите на спорове между фенове.Жалка история...
  • #44
    21 rate up comment 8 rate down comment
    Знаещ ( преди 6 години )
    Твърденията, че японските машини имат прекомерно разход и им липсват иновации са меко казано нелепи.За разбирачите дисплей за $50 е иновация, за познавачите иновация е купе направено чрез заваряване на стомана с алуминий.Някой беше много писал, че японците нямали V12.За какво им е като от 90-те години до скоро имаше закон за забрана на двигатели над 280к.с.?Защо?Защото голям двигател значи големи вредни емисии, а Япония е няколко острова с многомилионно население.Такива ми ти работи.