IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Премиум ли са японските и корейски марки?

Сравнението на Lexus и Infinti с BMW и Mercedes не изглежда на място

Премиум ли са японските и корейски марки?

Споровете за това коя автомобилна марка е премиум и коя не, не спират. Те са яростни, безкрайни и безплодни. Най-често те засягат японските брандове, като тези, които бързат да ги включат в този елитен клуб, са по-малко от противниците на подобно твърдение. Долкото то обаче има почва? Предлагаме ви мнението на журналиста Eдуард Раскин, с което никой не е длъжен да се съобразява.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

„Хората имат навик да променят правилата на дадена игра, като на тях им изнася. И автомобилното производство не прави изключение. Разбира се, тук нещата са подчинени най-вече на продажбата на автомобили. Колкото са по-елитни те, толкова по-големи приходи носят. Факт е, че съществуват доста противоречиви класификации, но все пак трябва са се търси и ясен критерии относно всеки един модел на пазара.

Самото определение „премиум”, което се дава на различни класове автомобили, не същестува. То всъщност посочва класата или породата на дадена марка и е напълно условно и субективно. Все пак и при него може да бъде въведен някакъв критерий, като се изхожда от самия термин - praemium на латински означава „приемущество, отличие”.

На първо място, той трябва да посочи техническото съвършенство на конструкцията на автомобила и на неговите агрегати, които да осигуряват ергономичност и превъзходни качества на пътя. На второ – да притежава нещо наистива уникално, което да отделя марката от останалите. И на трето, но не на последно – да носи име, което да е част от световната история и култура. Име, което да ражда легенди и митове за таланта на инженери, дизайнери и ръководители.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

За европейците, на тези критерии отговаря голямата германска тройка – BMW и Mercedes-Benz заради тяхната 100-годишна история, както и Audi, който носи славата на легендарната Auto-Union. Баварците са уникални заради великолепната им управляемост, а щутгартци – заради страхотния комфорт. При марката от Инголщад нещата не са толкова ясни, тъй като те се опитват да достигнат и двете.

В същото време американците си имат собствени кумири - като Cadillac, който е основан в началото на XX век и прави елитни коли за президенти и милиардери. Всичко това прилича на снобизъм, но пък принадлежността към „премиума” носи дивиденти – цените се вдигат и марките печелят. За сравнение - Skoda Superb е впечатляващ автомобил, предлагащ качество, лукс, удобство и технологии, но струва горе-долу колкото хечбека BMW 1-Series.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Славата е доста привлекателна и мнозина не могат да устоят. Пример за това са японците. Toyota предлага свои модели под марката Lexus, която определя като „премиум”. Само че доколко този бранд се отличава и превъзхожда останалите? Та той бе създаден едва преди 30 години от рекламната агенция Saatchi&Saatchi и консултатнската компания Lippincott&Margulies с чисто маркетингова цел. И предлага модели на Toyota с преработен дизайн, които са натъпкани с много скъпи опции.

Тези автомобили нямат гръмки победи на пистата в своята история, не са били собственост на кралски особи и не поразяват със стил или иновационни технологии. Да, може да се отличават с надеждност, но като правило разчитат на двигатели със зверски апетит и слаба динамика. Та първият турбомотор при Lexus се появи съвсем наскоро – при кросоувъра NX. А опитът Lexus GS да стане кокурент на BMW 5-Series се оказа пълен провал. Същото важи и за модела ES, който трябваше да си съперничи с E-Class на Mercedes-Benz.

Като цяло философията на тази марка отразява желанието на Toyota да отмъкне част от американския пазар на Daimler Benz в началото на 80-те години. Идеята да се продават готови вече модели с леко променена външност, под нова емблема и на по-висока цена се оказва успешна. И постепенно се прехвърля по цял свят.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Нещо подобно правят и други японски марки, които се опитват с минимални разходи за разработки на нови модели да получат максимални приходи. Honda предлага Acura, а по аналогична схема Nissan създава Infiniti. Фактът, че в основата на Q30 и QX30 е платформа на Mercedes-Benz не променя кой знае колко нещата.

Примерът на японците и заразителен и след тях в тази посока поеха и корейците. Опитите модели като Hyundai Equus и Kia Quoris да бъде бъдат превърнати в премиум-модели доведоха до създаването на нов бранд Genesis. Той също има претенции за премиум, въпреки че е само на година.

Премиум ли са Lexus, Infiniti и Acura?

Далеч съм от мисълта, че голямата германска тройка е идеална. Нейните автомобили, както и тези на американските компании, претендиращи да са премиум, си имат своите недостатъци. Доказателство за това е, че всяка година падат все по-надолу в класациите за надеждност, в които начело са именно японци и корейци. Това обаче съвсем не означава, че пътят към елитния клуб е отворен за всеки. По-скоро, случилото се през последните години сочи друго – този клуб логично върви към своя край, който не е далеч”.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #23
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Знаещ ( преди 6 години )
    За всеки истински авто маниак двигателя е сърцето на автомобила.Марки като БМВ имат своите почитатели заради прословутия им 6 цилиндров редови мотор, който едва ли не е не само сърцето на колата, но и сърцето на собственика.Какво предлага Ауди?Най-дефектните двигатели в СВЕТА!ФАКТ доказан от световни агенции за изследвания в областта на автомобилостроенето!Е как на това можеш да кажеш премиум?Предницата.....абе има ли смисъл въобще да коментираме нещо като Ауди?
  • #22
    13 rate up comment 18 rate down comment
    Honda ( преди 6 години )
    Мацките си ги клатим ние, не се притеснявай. Ваште мацки някой ги клати, докато в сервизчето ви оправят количката :D Така че скачай на Бумера и ходи се трепи, ***!
  • #21
    15 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Факт е и, че японските фенове имат ненадмината завист понеже "като правило разчитат на двигатели със зверски апетит и слаба динамика.", но ние пишман - баровците им клатим мацките, на които им е писнало в Хондата да се потят и вонят.Пък здравината на Хондата или "оризището", нека си остане за жълтичкия.
  • #20
    17 rate up comment 11 rate down comment
    Знаещ ( преди 6 години )
    BMW и Мерцедес са премиум и това не подлежи на никакви дебати.Какъв премиум може да бъде нещо сглобено с части на Фолксваген и Шкода?И каква легенда е Ауто - Юнион?Сбор от няколко невзрачни марки, който между 1911 и 1944г фалира няколко пъти, а 1966г Народната Марка вижда шанс да купи правата върху емблемата 0000, за да продава обикновените си коли за много пари.
  • #19
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Интересно ( преди 6 години )
    Малко така германска простотия да личи колко е платена статията..едно времв като кажеш телевизор Сони значи умирачка..сега е пълнобсъс всякви марки ..и брандове сякви слагат на тях...те и Нокия бяха много премиуМ ама олекнаха ..така ,айде леко с тия брадове и платени статии..има и Ягуар и ферари не само дъртопенсионерски мерцедеси
  • #18
    20 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тоя ***,който е писал това голямо нищо иска май да ни убеди,че нафтовите печки са премиум ли?Може да са премиум само в главите на бедните,необразовани и задръстени фенове на немското и на никой друг!Дизел и премиум е оксиморон!И за какви премиуми говорим само?алуди си е Фолк с Ваген с различна емблема1,2 и дори 3-та серия не са премиум, а табуретки с двигатели на ПСА.А и Б клас също, но с двигатели и платформи на Рено/Дачия.Та кажете ми за какъв немски премиум си говорим изобщо!
  • #17
    23 rate up comment 15 rate down comment
    Honda ( преди 6 години )
    Факт е, че японските модели предлагат ненадмината здравина, ако това не премиум не знам кое е. Аз съм си спокоен, че си карам Хондата като първия пич и се смея на разни пишман-баровци дето им се скапват "Премиум" немските автомобили по пътя...... Щото японеца като *** нещо си прави харакири, а "Немеца" като *** нещо се прибира и си прави..... Дюнер!!!!
  • #16
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ми има и един етнос при нас, който е уникален с тва, че живеят по 15 души в една стая сумати години. Никой друг го няма тва.А според едни други тикви тука това е похвално.
  • #15
    19 rate up comment 15 rate down comment
    АК ( преди 6 години )
    Статията, ако изобщо можем да говорим, че е такава все едно е писана от някой ВАГ-фен. Такъв миш-маш му е в главата, че е нахвърлял някакви мал0yмни идеи без някаква кой знае каква свързаност. А да каже, че лексус е Тойота с различна емблема е върха на невежеството. Повечето Лексуси са с тяхна си платформа, техника и двигатели, които не се слагат в никоя Тойота. И между другото другата голяма глупост е, че кралските особи не ги били карали. Хайде де!Да беше пуснал търсачката да види
  • #14
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Според автора, дори и да си смениш името на Петкан или там някво "фешън"-име, пак си оставаш мургавичък, което пак ще те издаде към кой етнос принадлежиш.