Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

Разработката му струва скандалните 600 млн. долара

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

През 80-те Mercedes решава, че има нужда от нов, по-достъпен модел, който да увеличи продажбите на компанията, без да вреди на нейния имидж. Така се ражда идеята за автомобил в компактния премиум сегмент, който впоследствие ще се окаже предшественик на хитовия Mercedes C-Class. Този модел се казва Mercedes 190 и след излизането си на пазара се превръща в базов за компанията модел, какъвто остава до 1997, когато на пазара излиза добре познатия ни Mercedes A-Class.

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

Къде и кога се е произвеждал?

Култовата 190-ка е представена през ноември 1982, а месец по-късно вече е на конвейера в завода на Mercedes в Зинделфинген, Германия. Няколко месеца по-късно са разкрити нови производствени мощности в Бремен, а до края на производството на модела през април 1993, същият е сглобяван още в Полша и Тайланд. Общо от Mercedes 190 са произведени 1 874 668 автомобила.

Защо е толкова значим?

В началото на 80-те Mercedes изостава от конкуренцията и не разполага с компактен премиум модел. По това време сегментът се доминира от BMW 3-Series, а сред лидерите са и Audi 80 и Saab 900. Ръководството решава, че това не може да продължава така и нещо трябва да бъде направено. И така била одобрена инвестиция в размер на 600 млн. долара за разработката на първия компактен модел на Mercedes.

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

Огромната инвестиция довела и до автомобил, който мнозина описали като “прекомерно сложен инженерно отношение”. Разбира се, това било хубаво нещо и след излизането си на пазара в Европа, новият Mercedes 190 се превръща в почти мигновен успех. Клиентите се радвали на възможността да притежават Mercedes, който е по-евтин от обикновеното за марката, но в същото време е също толкова добре проектиран и сглобен. Автомобилът имал многоточково задно окачване, стабилизиращи щанги отпред и отзад, революционна за времето си геометрия на окачването, предотвратяваща снижаването на предницата по време на спиране и снижаването на задницата по време на ускорение. Срещу доплащане пък се предлагали серия от въздушни възглавници, ABS система, както и технология за автоматично пристягане на коланите в случая на удар.

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

След първите няколко години моделът се доказал като изключително надежден, като някои дизелови версии успели да изминат с лекота половин милион километра без никакви сериозни проблеми. През годините Mercedes създава няколко лимитирани серии на модела, сред които някои доста редки, които и до днес са сред най-търсените от колекционерите.

Mercedes 190 е също така и първият Mercedes, който получава официално модификации от AMG, без това да нарушава заводската му гаранция. Около 200 такива автомобила са били произведени, като всяка от тях е струвала около 90 000 долара.

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

Класическа реклама

За Mercedes 190 се сещаме и от тази семпла реклама, в която няма да откриете куп сложни анимации, известни актьори или високоскоростни рискови каскади. В тази класическа реклама, Mercedes просто обясняват защо тяхната кола е най-добрата. Нови нива на удовлетворение зад волана, напредничаво независимо окачване и висок комфорт. Това е всичко, което потребителите трябва да знаят, за да се превърнат в клиенти на 190.

 

Снимки: Mercedes
 

0 от 500
  • #22
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Първо се научете как е създаден модела и тогава пишете статията. 190 е създаден като спортна кола за ралита , в последствие е отхвърлен и за да си оправдае средствата след доста промени в скоростната кутия и двигателя е "измислен" модела 190.
  • #21
    20 rate up comment 0 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 1 година )
    колата е СУПЕР! майка ми оцеля в такъв след челен сблъсък с ТИР през '96... РЕСПЕКТ за МБ! после го смени с друг такъв!
  • #20
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Имаш на баба си фърчилото и на дядо си парашутните гащи! Ако не беше толкова прекалил с екстрите можеше някой да ти повярва, ама много се оля. Да знаеш за друг път по-малко послъгвай и може да ти се върже някой! А с Пасата какво стана? Него за втора кола ли го ползваш? :)))
  • #19
    32 rate up comment 8 rate down comment
    190Е ( преди 1 година )
    Аз имам 190 и го карам всеки ден. На 28г. и няма точка ръжда. Имам заводско 4 дискови спирачки с ABS - предните дискове са вентилирани, рекаро седалки, двузоново парно, клима, самонатягащи се колани, ел. стъкла, ел. фарове, ел. люк, ел. огледало дясно, централно, серво, паркинг габарити, халогени, ел. антена и т. нататък ... Комшията имаше навремето Ситроен ХМ, който отиде на вторични още като бях в гимназията преди 15 години. Какво сравнение се прави между Ситроен и Мерцедес не успях да разбера
  • #18
    24 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Колата е била хубава - за времето си! В момента е амортизирана и изключително морално остаряла, ако някой е забравил - годината е 2017 година. Вярно е, че вече не се правят такива коли - и за щастие! В момента автомобилите са по-сигурни и комфортни, а това е много по-важно от всичко останало!
  • #17
    35 rate up comment 3 rate down comment
    тираджия ( преди 1 година )
    Колата е много красива, но като говорите за екстри трябва да знаете, че когато американските коли са били с ел пакети, подгряващи седалки, двузонови климатроници, борд компютри, темпомати, CD и други, в Европа имаше екстра часовник на таблото, че дори ги слагаха на мястото на оборотомера. В базовите европейски коли се слагаше касетофон до 2001-2... Кво да ви кажа повече :D
  • #16
    22 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    и кое и е уникалното на линията? ходи в хранителния магазин и погледни тенекиите със сирене! Уникални са нали! После отиди до плод и зеленчука и погледни щайгите! Със сигурност ще видиш по-уникални.
  • #15
    24 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Грозна тенекия за сирене със същата форма и аеродинамика с емблема на МБ. Какви революционни неща бълнувате не ми е ясно?! По това време французите с техните марки и шведите правеха революции. В момента са японците. Немеца продава прескъпи талиги на които да им оправдае високата цена ги е нарекъл премиум. Освен цената им друго премиум по тях няма. Комплексарите се индетифицират с тези бараки.
  • #14
    23 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    MB 190 Sportline е с уникална линия дори и сега
  • #13
    29 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    колата е модел 82-ра и още изглежда добре . Окачването е наистина революционно за времето си и най-вече е много здраво . Да , разбира се новите коли имат много по-добро поведение дори и в ниските класове и това е точно благодарение на използването на подобни конструкции на окачването . Машината е страхотна , екземпляри в добро здраве се срещат и днес , и най важното - гният много по-малко от 10 годишните мерцедеси