IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz 190 е имал и електрическа версия

Един от седаните изминал 100 000 километра по време на тестове

Тези дни може би най-рядката версия на Mercedes-Benz 190 празнува своята 30-годишнина. През 1990 г. седанът на германската компания е превърнат в електромобил за тестове на различни технологии, включително на батерии.


Mercedes 190 на ток


Няколко Mercedes-Benz 190 са превърнати в електромобили, като точната им бройка не е ясна. Върху тях са тествани натриево-серни и натриево-никело-хлоридни батерии. Те са по-ефективни от оловно-киселинните батерии, но по-лоши от литиево-йонните (които тогава все още не са се появили).


Mercedes 190 на ток


По време на тестовете един от електромобилите преодолява 100 хиляди км. През 1991 г. Mercedes 190 на ток е показан на автосалона в Женева - там е докарана версия с два двигателя с обща мощност от 44 конски сили и натриево-никело-хлоридна батерия.


Mercedes 190 на ток


В периода 1992-1996 година десетина електрически Mercedes 190 участват в потребителски тестове. След това обаче седаните са извадени от употреба и на тяхна база са направени по-модерни прототипи.


Mercedes 190 на ток


Според Daimler, моделът е осигурил редица полезни данни, които по-късно са използвани за създаване на модерните автомобили на компанията. Може да се каже, че електрическият Mercedes 190 е помогнал за появата на Smart ForTwo ED и B-Class Electric Drive - нито един от тези два модела не "взриви" света, но послужиха като важни междинни стъпки към красивия и завладяващ EQC.

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    shvaben ( преди 3 години )
    Още преди 30 г. са осъзнали, как ще им се изпарят печалбите от поддръжка на един автомобил с ДВГ и колко по-прости като конструкция са електромобилите. Затова не само за зарязали проекта но съм сигурен, че заедно с петролните кампании са действали в посока ограничаване развитието при батериите, които са ключов компонент в електромобилите. Добре, че се появи Тесла иначе и досега да ни убеждават, че TDI е най-доброто за задвижване на един автомобил.
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Той Мъск от тях е крал.
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Като ги знам що за бангии са , с тези 44 к.с. направо са за гонките на Цариградско.