Тези дни може би най-рядката версия на Mercedes-Benz 190 празнува своята 30-годишнина. През 1990 г. седанът на германската компания е превърнат в електромобил за тестове на различни технологии, включително на батерии.
Няколко Mercedes-Benz 190 са превърнати в електромобили, като точната им бройка не е ясна. Върху тях са тествани натриево-серни и натриево-никело-хлоридни батерии. Те са по-ефективни от оловно-киселинните батерии, но по-лоши от литиево-йонните (които тогава все още не са се появили).
По време на тестовете един от електромобилите преодолява 100 хиляди км. През 1991 г. Mercedes 190 на ток е показан на автосалона в Женева - там е докарана версия с два двигателя с обща мощност от 44 конски сили и натриево-никело-хлоридна батерия.
В периода 1992-1996 година десетина електрически Mercedes 190 участват в потребителски тестове. След това обаче седаните са извадени от употреба и на тяхна база са направени по-модерни прототипи.
Според Daimler, моделът е осигурил редица полезни данни, които по-късно са използвани за създаване на модерните автомобили на компанията. Може да се каже, че електрическият Mercedes 190 е помогнал за появата на Smart ForTwo ED и B-Class Electric Drive - нито един от тези два модела не "взриви" света, но послужиха като важни междинни стъпки към красивия и завладяващ EQC.