IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

Разработката му струва скандалните 600 млн. долара

През 80-те години Mercedes решава, че има нужда от нов, по-достъпен модел, който да увеличи продажбите на компанията, без обаче да вреди на нейния имидж. Така се ражда идеята за автомобил в компактния премиум сегмент, който впоследствие ще се окаже предшественик на хитовия Mercedes C-Class. Този модел се казва Mercedes 190 и след излизането си на пазара се превръща в базов за компанията модел. Чак през 1997, когато на пазара излиза добре познатата ни А-класа, това се променя.

  
Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко

Къде и кога се е произвеждал?

Култовата 190-ка е представена през ноември 1982, а месец по-късно вече е на конвейера в завода на Mercedes в Зинделфинген, Германия. Няколко месеца по-късно са разкрити нови производствени мощности в Бремен, а до края на производството на модела през април 1993, той е сглобяван още в Полша и Тайланд. Общо от Mercedes 190 са произведени 1 874 668 автомобила.

Защо е толкова значим?

В началото на 80-те Mercedes изостава от конкуренцията и не разполага с компактен премиум модел. По това време сегментът се доминира от BMW 3-Series, а отдолу напират също Audi 80 и Saab 900. Ръководството решава, че това не може да продължава така и нещо трябва да бъде направено. И така била одобрена инвестиция в размер на 600 млн. долара - колосална сума за онази епоха - за разработката на първия съвременен компактен модел на Mercedes.

 
Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко


Огромната инвестиция довежда и до автомобил, който мнозина описават като “прекомерно сложен инженерно отношение”. Разбира се, това е хубаво нещо и след излизането си на пазара в Европа, новият Mercedes 190 се превръща в почти мигновен успех. Клиентите се радват на възможността да притежават Mercedes, който е по-евтин от обикновеното за марката, но в същото време е също толкова добре проектиран и сглобен. Автомобилът има многозвенно задно окачване, стабилизиращи щанги отпред и отзад, революционна за времето си геометрия на окачването, предотвратяваща снижаването на предницата по време на спиране и снижаването на задницата по време на ускорение. Срещу доплащане пък се предлагат серия от въздушни възглавници, ABS система, както и технология за автоматично пристягане на коланите в случая на удар.

  
Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко


След първите няколко години моделът се доказал като изключително надежден, като някои дизелови версии успели да изминат с лекота половин милион километра без никакви сериозни проблеми. През годините Mercedes създава няколко лимитирани серии на модела, сред които някои доста редки, които и до днес са сред най-търсените от колекционерите.

Mercedes 190 е също така и първият Mercedes, който получава официално модификации от AMG, без това да нарушава заводската му гаранция. Около 200 такива автомобила са били произведени, като всяка от тях е струвала около 90 000 долара.

   
Mercedes-Benz 190: Колата, която промени всичко


Класическа реклама

За Mercedes 190 се сещаме и от тази семпла реклама, в която няма да откриете куп сложни анимации, известни актьори или високоскоростни рискови каскади. В тази класическа реклама, Mercedes просто обясняват защо тяхната кола е най-добрата. Нови нива на удовлетворение зад волана, напредничаво независимо окачване и висок комфорт. Това е всичко, което потребителите трябва да знаят, за да се превърнат в клиенти на 190.


 

Снимки: Mercedes


0 от 500
  • #5
    39 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Здрави и добре возещи коли, но мудни, тромави, много тесни отвътре и със супер консервативен дизайн. Не правят вече такива коли защото хората с пари които купуват нови коли искат пъргавина, управляемост, много екстри и разчупен дизайн.
  • #4
    34 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Този немски "премиум" се продаваше гол, като пушка. Ел.стъклата бяха екстра. Масово у нас бяха с чакръци или в най-добрият случай бяха с 2 предни ел.стъкла. Тогава се оглеждах за такъв, но всичко, което се предлагаше бяха гробници. Рядко имаше с клима, а исках непремено да има. АВS нямаха повечето. Попаднах тогава на Мазда 323ф и си е взех. Стандартна с АВS, климатик и 4 ел.стъкла. 7г.е карах без никаква повреда за 135 000 км навъртени от мен.Човека на който е продадох още е кара.
  • #3
    32 rate up comment 30 rate down comment
    Фен ( преди 6 години )
    Какви смърдели барутници без грам екстри продавни за много пари ли.Да прав си няма ги вече дори Дачия е с навигация камера за заден ход и климатроник а струва жълти стотинки.Немците вече не играят с техните "премиуми"!
  • #2
    45 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Има, но не са немски!Немците го удариха на печалбарство за сметка на качеството.Колите им се правят не от инженери, а от икономисти, което е много жалко...
  • #1
    55 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    няма такива коли вече