IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Четири големи града забраняват дизелите

До 2025 година това става факт в Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина

Четири големи града забраняват дизелите

Четири от най-големите градове в света планират да забранят дизеловите автомобили до 2025 година, като идеята е да се подобри качеството на въздуха там. Кметовете на Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина заявиха, че обмислят забраната на дизелови автомобили и бусове, като срещу това ще предложат отстъпки за алтернативни форми на транспорт и ще промотират ходенето и колоезденето. 

Четири големи града забраняват дизелите

Кметовете на четирите града заявиха общата си позиция на срещата на кметовете на големите градове, която се организира на всеки две години и сега се провежда в Мексико Сити. В последните години използването на дизелови машини в градски условия събира все повече критици заради пораженията, които нанасят тези двигатели върху чистотата на въздуха. Според Световната здравна организация (СЗО) около 3 милиона човека умират на година заради замърсения въздух, който дишат. 

А и разкритията покрай глобалния скандал на Volkswagen – „Дизелгейт”, при който стана ясно, че дизеловите мотори на концерна са оборудвани със софтуеър, който заблуждава тестовата апаратура за нивата на вредните емисии, също помогнаха на еколозите. В Щатите беше установено, че реалните нива на вредните емисии, отделяни от дизелите на Volkswagen са до 40 пъти по-високи от тези, които моторите са показали на тестовете. 

Дизеловите двигатели допринасят за замърсяването на въздуха по две линии – чрез отделянето на твърди частици и азотни окиси. Ако твърдите частици достигнат до човешките дробове, те бързо предизвикват сърдечносъдови проблеми и смърт. Предполага се, че в близко бъдеще ще последват все повече забрани на дизеловите двигатели, което ще се отрази и на производствената гама на автомобилните производители. 

По ирония на съдбата, преди години правителствата в много страни усърдно препоръчваха продажбите на дизелови автомобили, тъй като се смяташе, че те отделят по-малко въглероден двуокис. Тук обаче много важна роля изиграха автомобилните производители, които на практика заблудиха обществото за нивата на вредните емисии, отделяни от дизеловите мотори. 

Масовото настъпление на електромобилите и бързото развитие на технологиите за тях, както и на мрежите от зарядни станции може да изпрати много по-бързо от очакваното дизеловите мотори в историята.
 

Още по темата: Свършено ли е вече с дизела?

0 от 500
  • #41
    6 rate up comment 13 rate down comment
    none ( преди 9 години )
    Това че Фолксваген имат проблеми с ДПФ-ите не значи че всички марки го имат. И това че Евро 6 дизелите им пушат (щото са с лъжлив софтуер), не значи че и на другите марки коли е така. Автомобила ми Евро 6 не съм забелязал да пуши (при Евро 4 се получава това) дори като се настъпи сериозно, така че да се слагат всички стандарти и марки под един знаменател не е коректно. За 8 години каране на дизели не е имало зима в която да не запали колата. А въпросните градове ще забранят Евро 4- дизели.
  • #40
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аз карам дизел с DPF. Имам я от чисто нова! на 177 000км. е в момента, по данни филтърат ми не е за смяна - 8% е запушен. Ако трябва ще го сменя..да, ще дам 5000-6000 лв., защото е недопостимо да ги махат, за да ги "чипосат"...тия "коне" ще ви изядат главата комплексирана!
  • #39
    14 rate up comment 4 rate down comment
    666 ( преди 9 години )
    Ужас ,ами сега какво ще произвеждат от BMW !!!:):):)
  • #38
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    достатъчно е да вдигнат цената на нафтата с 20-30% , кво се занимават с глупости. надявам се че и това ще стане много преди 2025та
  • #37
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дизелджията да си смени кристалната топка с нова, че тази е цялата покрита със сажди и нищо не познава!
  • #36
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    бензинджията кара 1.6i на рено само пречи на хората по пътя с тоя мъртвец :)
  • #35
    10 rate up comment 4 rate down comment
    330 D+ Remap ( преди 9 години )
    Aми камионите и автобусите
  • #34
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Germany ( преди 9 години )
    Да се yчуди човек колко много еколози в тая държава
  • #33
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Руснака ( преди 9 години )
    То в България само нафтовите коли са ни проблема ...... xaxaxa
  • #32
    18 rate up comment 9 rate down comment
    до: Germany ( преди 9 години )
    Няма да се случи, заради такива, като теб!Именно поради тази причина ще сме държавата с най-висока смъртност и ще ни наричат Keнeфa на Европа.Заради *** с нафтови печки страдат всички.Естествено, че европейците няма да си изхвърлят нафтовите печки, а ще ги продадат на тарикатите от БГ, които ще се радват, че пак са ударили кьоравото и са спестили някоя стотинка от гориво, но са дали много повече за обслужване и поддръжка на автомобила и още повече пари за здравеопазване...