IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Четири големи града забраняват дизелите

До 2025 година това става факт в Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина

Четири големи града забраняват дизелите

Четири от най-големите градове в света планират да забранят дизеловите автомобили до 2025 година, като идеята е да се подобри качеството на въздуха там. Кметовете на Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина заявиха, че обмислят забраната на дизелови автомобили и бусове, като срещу това ще предложат отстъпки за алтернативни форми на транспорт и ще промотират ходенето и колоезденето. 

Четири големи града забраняват дизелите

Кметовете на четирите града заявиха общата си позиция на срещата на кметовете на големите градове, която се организира на всеки две години и сега се провежда в Мексико Сити. В последните години използването на дизелови машини в градски условия събира все повече критици заради пораженията, които нанасят тези двигатели върху чистотата на въздуха. Според Световната здравна организация (СЗО) около 3 милиона човека умират на година заради замърсения въздух, който дишат. 

А и разкритията покрай глобалния скандал на Volkswagen – „Дизелгейт”, при който стана ясно, че дизеловите мотори на концерна са оборудвани със софтуеър, който заблуждава тестовата апаратура за нивата на вредните емисии, също помогнаха на еколозите. В Щатите беше установено, че реалните нива на вредните емисии, отделяни от дизелите на Volkswagen са до 40 пъти по-високи от тези, които моторите са показали на тестовете. 

Дизеловите двигатели допринасят за замърсяването на въздуха по две линии – чрез отделянето на твърди частици и азотни окиси. Ако твърдите частици достигнат до човешките дробове, те бързо предизвикват сърдечносъдови проблеми и смърт. Предполага се, че в близко бъдеще ще последват все повече забрани на дизеловите двигатели, което ще се отрази и на производствената гама на автомобилните производители. 

По ирония на съдбата, преди години правителствата в много страни усърдно препоръчваха продажбите на дизелови автомобили, тъй като се смяташе, че те отделят по-малко въглероден двуокис. Тук обаче много важна роля изиграха автомобилните производители, които на практика заблудиха обществото за нивата на вредните емисии, отделяни от дизеловите мотори. 

Масовото настъпление на електромобилите и бързото развитие на технологиите за тях, както и на мрежите от зарядни станции може да изпрати много по-бързо от очакваното дизеловите мотори в историята.
 

Още по темата: Свършено ли е вече с дизела?

0 от 500
  • #31
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    No smoke - no power
  • #30
    6 rate up comment 9 rate down comment
    до е46 ( преди 9 години )
    Мачкай, шефе! Покажи им как се живее на тия овце.
  • #29
    12 rate up comment 11 rate down comment
    умен бензинджия ( преди 9 години )
    В скандинавските държави, Канада и Русия дизели не се карат(по принцип)! Защо ли?Който се сети ще го черпя виртуална бира, а ако е с колата кафе с кола. А знаете ли, че там дизеловите камиони и тежки машини през зимата 6-8 месеца изобщо не се гасят! Двигателите им работят денонощно. Хайде и сега някой да се сети защо!Когато се сетите за тези неща си помислете колко хубаво нещо е нафтата през зимата! Не, че лятото е хубава, но тогава поне има шанс да запали, ако има компресия естествено. :)))
  • #28
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Germany ( преди 9 години )
    Спокойно форумни РАЗБИРАЧИ... това в България никога няма да се случи
  • #27
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тоз бензинджията обаче как ги наказва :D :D
  • #26
    16 rate up comment 12 rate down comment
    умен бензинджия ( преди 9 години )
    А ДПФ филтрите ви как са? Карате ли на високи обороти да ги чистите? а те чистят ли се или само така ви се струва? а като карате на високи обороти поглеждате ли каква черна димна завеса се появява след вас? Ухае на цветя и рози да знаете миз***рници нафталинови. А защо масово дизелите зимата не палят? Или и това ще отречете? А акумулатора ще завърти ли? Знаете ли, че ви трябва по-мощен, по-скъп и че по-често трябва да го сменяте. Къде ви отиде икономията ве нафтаджии? В саждите ли се изгуби?
  • #25
    17 rate up comment 11 rate down comment
    умен бензинджия ( преди 9 години )
    ГНП смените ли на дизелаците ве ей нафтаджии! А горивните свещи проверихте ли, че и те струват една камара пари! А горивния филтър? А? Хайде, като го смените го срежете да видите вътре каква *** е и да раберете, че няма никакво значение от коя бензиностанция наливаш нафта. Навсякъде е б0клук. Някъде е по-малък отколкото другаде, но навсякъде нафтата си е нафта. И що пушат новите дизели? Или викате те не пушат! И що ли тогава ги спират, като са чисти и не пушат? И не тракат нали! Ама никак. :)))
  • #24
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дизела го сменям само с ел.кола го сменям.
  • #23
    17 rate up comment 14 rate down comment
    GG ( преди 9 години )
    Ти верно си *** бензинджия.. нафта замръзнала няма ако си зареждаш където трябва,Дюзи кога сменяш ..те бензинките не сменят нали,.Турбото на новите бензинки..дали не е е пак турбо.. Двумасов маховик дали нямат 90 % от новите коли?Прости си та дрънкаш.Анонимния тъпан долу..е по-*** и от теб,дето знае кой какво има в гаража и в главата.Боже какви неандерталци.
  • #22
    31 rate up comment 14 rate down comment
    Тъп бензинджия ( преди 9 години )
    Зимата дойде, нафтата замръзна, палят ви печките? Дюзите сменихте ли? Помпите? Демпферния маховик? Турбото? Колко е икономията от дизела, я кажете? Как се прекарах, че не си взех дизел. Много съм ***.