IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Четири големи града забраняват дизелите

До 2025 година това става факт в Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина

Четири големи града забраняват дизелите

Четири от най-големите градове в света планират да забранят дизеловите автомобили до 2025 година, като идеята е да се подобри качеството на въздуха там. Кметовете на Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина заявиха, че обмислят забраната на дизелови автомобили и бусове, като срещу това ще предложат отстъпки за алтернативни форми на транспорт и ще промотират ходенето и колоезденето. 

Четири големи града забраняват дизелите

Кметовете на четирите града заявиха общата си позиция на срещата на кметовете на големите градове, която се организира на всеки две години и сега се провежда в Мексико Сити. В последните години използването на дизелови машини в градски условия събира все повече критици заради пораженията, които нанасят тези двигатели върху чистотата на въздуха. Според Световната здравна организация (СЗО) около 3 милиона човека умират на година заради замърсения въздух, който дишат. 

А и разкритията покрай глобалния скандал на Volkswagen – „Дизелгейт”, при който стана ясно, че дизеловите мотори на концерна са оборудвани със софтуеър, който заблуждава тестовата апаратура за нивата на вредните емисии, също помогнаха на еколозите. В Щатите беше установено, че реалните нива на вредните емисии, отделяни от дизелите на Volkswagen са до 40 пъти по-високи от тези, които моторите са показали на тестовете. 

Дизеловите двигатели допринасят за замърсяването на въздуха по две линии – чрез отделянето на твърди частици и азотни окиси. Ако твърдите частици достигнат до човешките дробове, те бързо предизвикват сърдечносъдови проблеми и смърт. Предполага се, че в близко бъдеще ще последват все повече забрани на дизеловите двигатели, което ще се отрази и на производствената гама на автомобилните производители. 

По ирония на съдбата, преди години правителствата в много страни усърдно препоръчваха продажбите на дизелови автомобили, тъй като се смяташе, че те отделят по-малко въглероден двуокис. Тук обаче много важна роля изиграха автомобилните производители, които на практика заблудиха обществото за нивата на вредните емисии, отделяни от дизеловите мотори. 

Масовото настъпление на електромобилите и бързото развитие на технологиите за тях, както и на мрежите от зарядни станции може да изпрати много по-бързо от очакваното дизеловите мотори в историята.
 

Още по темата: Свършено ли е вече с дизела?

0 от 500
  • #11
    12 rate up comment 18 rate down comment
    Станимир ( преди 9 години )
    Големи чистофайници се извадихте бе! Защо ли си мисля, че изобщо не ви пука и само си драскате тук, като ***. Май защото е иситна.
  • #10
    25 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    То да беше на светофарите само как да е! Навсякъде са. Пушат, тракат и замърсяват. Понякога човек иска да си отвори прозореца, но не може, защото всичкия дим ти влиза в купето, а по светофарите някой, като спред о теб с дизел трябва да усилваш музиката, за да не му чуваш тракането на на нафтовата печка. В града съм на регенерация на въздуха в купето непрекъснато точно заради дизелите. Същото го правя и като пътувам по АМ Хемус нагоре към Ябланица. Дизелите пушат ли пушат,като локомотиви.
  • #9
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Пепи ( преди 9 години )
    ЛЕЙ СЕ ОМРАЗО БЪЛГАРСКА! ДАВАЙ ***!!!!!!
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ха ха......Клен-дизел,......спомняте ли си?Нагли колкото искаш!
  • #7
    23 rate up comment 12 rate down comment
    до: До първия аноним ( преди 9 години )
    Защото Гоуфа е най-масовата бракма у нас, гоуфаджийството е болестно състояние, гоуфаджията е напушен нафтаджия, гоуфаджията е селски тарикат, който си купува крадена нафта на черно и не на последно място гоуфаджията е диагноза. Ако тези неща все още не си ги разбрал и не ги знаеш за гоуфаджиите, то значи ти си такъв. И не е задължително да караш Гоуф, за да си гоуфаджия. Всичкото ТДИ са Гоуфаджии. Ти си с Пасатор ТДИ, знам, но си гоуфаджия също. Гоуфаджия е състояние на духа... ;)
  • #6
    30 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Най-мразя, като спра на светофар и пред мен да има някой с дрът пушещ дизел да ми се форсира...
  • #5
    30 rate up comment 2 rate down comment
    До първия анонимен ( преди 9 години )
    Не чаткам само защо всички свързвате дизела с голфа, при положение, че от десет тойоти на пътя в БГ осем са D4D. Да не говорим за нисани и пр.
  • #4
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За камиони и кораби са измислили вече газови турбини, които зареждат електромотори - 1000 пъти по-добре от нафтата!!!
  • #3
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    По ирония на съдбата, преди години правителствата в много страни усърдно препоръчваха продажбите на дизелови автомобили, тъй като се смяташе, че те отделят по-малко въглероден двуокис. Тук обаче много важна роля изиграха автомобилните производители, които на практика заблудиха обществото за нивата на вредните емисии, отделяни от дизеловите мотори.
  • #2
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дизеловите двигатели допринасят за замърсяването на въздуха по две линии чрез отделянето на твърди частици и азотни окиси. Ако твърдите частици достигнат до човешките дробове, те бързо предизвикват сърдечносъдови проблеми и смърт. Предполага се, че в близко бъдеще ще последват все повече забрани на дизеловите двигатели, което ще се отрази и на производствената гама на автомобилните производители.