IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Четири големи града забраняват дизелите

До 2025 година това става факт в Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина

Четири големи града забраняват дизелите

Четири от най-големите градове в света планират да забранят дизеловите автомобили до 2025 година, като идеята е да се подобри качеството на въздуха там. Кметовете на Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина заявиха, че обмислят забраната на дизелови автомобили и бусове, като срещу това ще предложат отстъпки за алтернативни форми на транспорт и ще промотират ходенето и колоезденето. 

Четири големи града забраняват дизелите

Кметовете на четирите града заявиха общата си позиция на срещата на кметовете на големите градове, която се организира на всеки две години и сега се провежда в Мексико Сити. В последните години използването на дизелови машини в градски условия събира все повече критици заради пораженията, които нанасят тези двигатели върху чистотата на въздуха. Според Световната здравна организация (СЗО) около 3 милиона човека умират на година заради замърсения въздух, който дишат. 

А и разкритията покрай глобалния скандал на Volkswagen – „Дизелгейт”, при който стана ясно, че дизеловите мотори на концерна са оборудвани със софтуеър, който заблуждава тестовата апаратура за нивата на вредните емисии, също помогнаха на еколозите. В Щатите беше установено, че реалните нива на вредните емисии, отделяни от дизелите на Volkswagen са до 40 пъти по-високи от тези, които моторите са показали на тестовете. 

Дизеловите двигатели допринасят за замърсяването на въздуха по две линии – чрез отделянето на твърди частици и азотни окиси. Ако твърдите частици достигнат до човешките дробове, те бързо предизвикват сърдечносъдови проблеми и смърт. Предполага се, че в близко бъдеще ще последват все повече забрани на дизеловите двигатели, което ще се отрази и на производствената гама на автомобилните производители. 

По ирония на съдбата, преди години правителствата в много страни усърдно препоръчваха продажбите на дизелови автомобили, тъй като се смяташе, че те отделят по-малко въглероден двуокис. Тук обаче много важна роля изиграха автомобилните производители, които на практика заблудиха обществото за нивата на вредните емисии, отделяни от дизеловите мотори. 

Масовото настъпление на електромобилите и бързото развитие на технологиите за тях, както и на мрежите от зарядни станции може да изпрати много по-бързо от очакваното дизеловите мотори в историята.
 

Още по темата: Свършено ли е вече с дизела?

0 от 500
  • #21
    12 rate up comment 12 rate down comment
    до: е46 ( преди 9 години )
    Точно ти, който живота те е прецакал така жестоко да казваш какво е цаката му е нещо наистина немислимо.Иначе си прав с грешката си, че бенц, бмв, ауди са *** коли! *** марки произвеждак *** коли за ***, като теб.За асфалта обаче не си прав. Асфалта го слагат само в немските премиуми. Има и статия за това, ако не вярваш. Потърси я и ще разбереш!
  • #20
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Нафтаджия ( преди 9 години )
    О, нееее! Забраняват печките?! Ама защо?! Искам си саждите и тракащия двигател бе, дето гори 1л/100км и ускорява по-бързо от дракстер!
  • #19
    12 rate up comment 31 rate down comment
    е46 ( преди 9 години )
    Аудито ми е бензинка но по нататък ше си зема дизел.В дизела е бъдещето.Не виждам какво ви дреме толкова за екологията като на всички тука ни остава по още има няма 40 години живот.Не ги разбирам тойотаджийте дето са се oтрекли от живота с тия японски каруци.Живота е твърде кратък за да го прекарваш като беден тойотаджия в кола с мирис на асфалт и да броиш стотинките.Яж, пий всеки ден бъди с различна жена, *** си немска премиум кола бенц, бмв, ауди и тн. Това е цаката на живота
  • #18
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ВАГончик,единственият поплювко тук си ти. Браниш дизелите, като Матросов на амбразурата. Толкова ли си облъчен наистина! Нали ти казах да не се хабиш да пишеш с различни никове. Всички си те знаем кой си и какво имаш (по-точно нямаш) между ушите.Какво за японските дизели искаш да знаеш? Всичко, което е дизел в канала! Още ли не си го разбрал или искашш да отклониш темата къл японско срещу немско? Ами добре, давай! само ще ти напомня, че японците НИКОГА не са рекламирали дизелите, като чисти!
  • #17
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Снимката е супер.Нагледно показва резултата от чистия дизел!Толкова години ни облъчваха за дизелите и накрая истината излезе наяве.
  • #16
    14 rate up comment 7 rate down comment
    GG ( преди 9 години )
    Плювкцовци нищо не казвате за японските дизели, с тех кво да правим и какви са техните собственици :)
  • #15
    9 rate up comment 20 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Снощи четох статия за TDI двигателите на VW и съм изумен от здравината им. Разбира се, че няма чист дизел, това е мръсно гориво, който и да го произвежда, но TDI е невероятен двигател!
  • #14
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Станимире, знаем, че си форумната нафтова печка. Не се хаби да си измисляш никова! Саждите с които е пълна главата ти няма как да ги скриеш! Избиват от всякъде. Кажи сега колко са чисти дизелите и защо не са се допитали до теб и ще ги спират поетапно в цял свят!
  • #13
    15 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Айдееее и мантрата за чистия дизел на ВАГ падна. И ся форумния дизелджия какво ще прави? Как ще ни обяснява, че дизелите са чисти, като това и малките деца го знаят, че не е вярно!
  • #12
    12 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хахахаха гоуфаджийчето се появи и ще почне след малко да обяснява че неговата гоуфара е най чистия дизел.Абе те на ВАГ всичките им са таки и назнайно защо ги глобяват и забраняват.Ами като са толкова чисти що ли се занимаваха да лъжат с този софтуер.Нямаше нужда те са си чисти хахаха.Абе гледам нови талиги Ауди, ВАГени и други трошки на ВАГ как изпушват по всетофарите като им подадат повече газ.Е що така бе?Нали са чисти и не пушат,а те си пушат и още как.Белите коли дизел са винаги опушени отза