IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Четири големи града забраняват дизелите

До 2025 година това става факт в Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина

Четири големи града забраняват дизелите

Четири от най-големите градове в света планират да забранят дизеловите автомобили до 2025 година, като идеята е да се подобри качеството на въздуха там. Кметовете на Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина заявиха, че обмислят забраната на дизелови автомобили и бусове, като срещу това ще предложат отстъпки за алтернативни форми на транспорт и ще промотират ходенето и колоезденето. 

Четири големи града забраняват дизелите

Кметовете на четирите града заявиха общата си позиция на срещата на кметовете на големите градове, която се организира на всеки две години и сега се провежда в Мексико Сити. В последните години използването на дизелови машини в градски условия събира все повече критици заради пораженията, които нанасят тези двигатели върху чистотата на въздуха. Според Световната здравна организация (СЗО) около 3 милиона човека умират на година заради замърсения въздух, който дишат. 

А и разкритията покрай глобалния скандал на Volkswagen – „Дизелгейт”, при който стана ясно, че дизеловите мотори на концерна са оборудвани със софтуеър, който заблуждава тестовата апаратура за нивата на вредните емисии, също помогнаха на еколозите. В Щатите беше установено, че реалните нива на вредните емисии, отделяни от дизелите на Volkswagen са до 40 пъти по-високи от тези, които моторите са показали на тестовете. 

Дизеловите двигатели допринасят за замърсяването на въздуха по две линии – чрез отделянето на твърди частици и азотни окиси. Ако твърдите частици достигнат до човешките дробове, те бързо предизвикват сърдечносъдови проблеми и смърт. Предполага се, че в близко бъдеще ще последват все повече забрани на дизеловите двигатели, което ще се отрази и на производствената гама на автомобилните производители. 

По ирония на съдбата, преди години правителствата в много страни усърдно препоръчваха продажбите на дизелови автомобили, тъй като се смяташе, че те отделят по-малко въглероден двуокис. Тук обаче много важна роля изиграха автомобилните производители, които на практика заблудиха обществото за нивата на вредните емисии, отделяни от дизеловите мотори. 

Масовото настъпление на електромобилите и бързото развитие на технологиите за тях, както и на мрежите от зарядни станции може да изпрати много по-бързо от очакваното дизеловите мотори в историята.
 

Още по темата: Свършено ли е вече с дизела?

0 от 500
  • #51
    9 rate up comment 14 rate down comment
    GG ( преди 9 години )
    Алпууу наказвача... с тази оферта ойдеха 1000 те лева за коледа..то бива смех.Ти сериозно ли мислиш да сравняваш 180 нм. с 320 нм.. Хахахха на коя скорост искаш да те размаже всяко 1.9 и 2.0 тди.. Този разход не е нищо *** пак всеки дизел харчи толкова ..мале срамотиии..
  • #50
    7 rate up comment 12 rate down comment
    GG ( преди 9 години )
    Абе тийн ,нито си умен нито си бензинджия,даже откровенно си ***.Как ги мислиш тия глупости.Чел нещо в гугъл,айде направи справка с географката ширина на държавите дето си дал,плюс политиките им,случайно да ти хрумва че даден вид гориво се толерира спрямо друг.Де мисъл в издуханата ти тиква ..Добре че си ти да ни кажеш как да караме дизел зимата,божее доктори елате го приберете този..Диагнозаааа
  • #49
    14 rate up comment 13 rate down comment
    Наказвам печки ( преди 9 години )
    Kaрам Тойота Авенсис, 2012 година, 1.8 бензин, 147 коня.Извънградско - 5.2 л/100 км - засечено на няколко колонки, няколко пъти. И по борд компютър е толкова.Умрете от яд, тракащи печки! Правим ли състезание по ускорение и разход на гориво?! Слагайте 1000 лв. и си давам координатите! Муахаха, мищоци страхливи!
  • #48
    5 rate up comment 17 rate down comment
    RRE435i ( преди 9 години )
    Sled toyotodjiite nai-mrazia dizeldjiite.Cenata na naftata triabva da se vdigne 2 no, danaka sa6to i 6te vi vidia togava.Niamam ni6to protiv cenite na stokite sa6to da se vdignat,vajnoto e 4e cenata na benzinovite koli na vtori4nia pazar 6te raste i taka 6te vzema mnogo pove4e na benzinovia mi Range Rover,kogato Teslata mi pristigne
  • #47
    20 rate up comment 7 rate down comment
    бивш дизелджия ( преди 9 години )
    Айдеее почнаха пак да изкачат напушените дизелджии дето никога нищо не сменят и само наливат гориво. Да бе да направо ще ви повярва някой. Тоз пък под мен какви ги дрънка не е истина.Какви са тези разлики от 3 л. ве смешен/ да не сравняваш 1,4 дизел с 3 л. бензин случайно, че ги изкара 3 л. разлика! Хайде по-сериозно, че сте смешни нафтаджии! И за 100 хил.км. кола нов внос да не си пипнал нищо и то дизел ги разправяй на дете от детската градина, но и то няма да повярва.
  • #46
    7 rate up comment 14 rate down comment
    До умен бензинджия ( преди 9 години )
    За последните 100 хил.км съм сменил на дизела си демпферна шайба за 280 лева.Разликата спрямо бензинов мотор като пари за гориво е 3 литра х 2 лева х 100 000 / 100 = 6000 лева.Това е цената на цялата кола с която съм ги навъртял тези 100 000 - да не си помислиш че е някоя чисто новичка.
  • #45
    8 rate up comment 11 rate down comment
    АнтиМеркел ( преди 9 години )
    Да вдигнат цената на нафтата двойно, но само за VAG!
  • #44
    7 rate up comment 14 rate down comment
    умен ама тъп ( преди 9 години )
    май си т.ъ.п бензинджия: не ги гасят дизелите, ама НЕ МОЖЕ без тях! с кво ше ти карат боклучавите стоки до Лидъла боклучав за да ги платиш двойно и тройно, БЕ с бензинов камион ЗИЛ ли? може да замърсява дизела, ама засега няма алтернатива ,Уакаримас? и в германия, тъпите германци ги виж колко бензинови и колко дизелови коли се продават? е,те все-пак са по-глупави от злобарите отдолу...
  • #43
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нафтата трябва да се вдигне, защото от много години са е привилигировали, като гориво. Акциза, който се плаща е много по-нисък за нафтата, отколкото за бензина, защото умишлено промениха да се плаща акциз на тон, а не на калоричност, както е било и трябва да е. Все едно да сварите 1 тон ракия двойна преварка с алкохолен градус 85% и да платите толкова, колкото е сварил комшията пак 1 тон но с 45% алкохолно съдържание. Нали правите разлика? Същото е с дизела и бензина.
  • #42
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    "..достатъчно е да вдигнат цената на нафтата с 20-30%.."Ми нафтата е по скъпа от бензина...това според теб защо е?! При положение че нафтата се извлича по лесно от суровия петрол и е по евтина! 80 % от новозакупените автомобили в БГ са дизелови!