IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Четири големи града забраняват дизелите

До 2025 година това става факт в Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина

Четири големи града забраняват дизелите

Четири от най-големите градове в света планират да забранят дизеловите автомобили до 2025 година, като идеята е да се подобри качеството на въздуха там. Кметовете на Париж, Мексико Сити, Мадрид и Атина заявиха, че обмислят забраната на дизелови автомобили и бусове, като срещу това ще предложат отстъпки за алтернативни форми на транспорт и ще промотират ходенето и колоезденето. 

Четири големи града забраняват дизелите

Кметовете на четирите града заявиха общата си позиция на срещата на кметовете на големите градове, която се организира на всеки две години и сега се провежда в Мексико Сити. В последните години използването на дизелови машини в градски условия събира все повече критици заради пораженията, които нанасят тези двигатели върху чистотата на въздуха. Според Световната здравна организация (СЗО) около 3 милиона човека умират на година заради замърсения въздух, който дишат. 

А и разкритията покрай глобалния скандал на Volkswagen – „Дизелгейт”, при който стана ясно, че дизеловите мотори на концерна са оборудвани със софтуеър, който заблуждава тестовата апаратура за нивата на вредните емисии, също помогнаха на еколозите. В Щатите беше установено, че реалните нива на вредните емисии, отделяни от дизелите на Volkswagen са до 40 пъти по-високи от тези, които моторите са показали на тестовете. 

Дизеловите двигатели допринасят за замърсяването на въздуха по две линии – чрез отделянето на твърди частици и азотни окиси. Ако твърдите частици достигнат до човешките дробове, те бързо предизвикват сърдечносъдови проблеми и смърт. Предполага се, че в близко бъдеще ще последват все повече забрани на дизеловите двигатели, което ще се отрази и на производствената гама на автомобилните производители. 

По ирония на съдбата, преди години правителствата в много страни усърдно препоръчваха продажбите на дизелови автомобили, тъй като се смяташе, че те отделят по-малко въглероден двуокис. Тук обаче много важна роля изиграха автомобилните производители, които на практика заблудиха обществото за нивата на вредните емисии, отделяни от дизеловите мотори. 

Масовото настъпление на електромобилите и бързото развитие на технологиите за тях, както и на мрежите от зарядни станции може да изпрати много по-бързо от очакваното дизеловите мотори в историята.
 

Още по темата: Свършено ли е вече с дизела?

0 от 500
  • #71
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    тук не става дума за надеждност, а за тровене на милиони хора. най новите дизели изхвърлят също доста сажди - само че от онези дето не се виждат 2.5 микрометра. и вие ще духате супата
  • #70
    5 rate up comment 13 rate down comment
    1101 ( преди 9 години )
    Това, че на баща ви 30 годишното ТДИ не пали зимата не означава, че всички караме 30 годишни ТДИ-та... Мойто E65 730D facelift пали на -23 градуса без никакъв проблем и добавка в нафтата, щото колата просто си има нагревател за нафтата, който се включва автоматично при ниски температури и подгрява нафтата. Доказано е, че най-здравите и идиотоустойчиви двигател са 3.0D на БМВ, 3.2 cdi на Mercedes, 2.7 cdi пак на Mercedes и D5 на Volvo, това са изключително здрави и надеждни двигатели...
  • #69
    17 rate up comment 5 rate down comment
    h95 ( преди 9 години )
    Ганъо ще кара каквато скраб си купи от моргите в Италия.И т.к. най-евтини са дизеловите гробници това ще е автопарка на ***.*** не се интересува от природа и здраве ,защото това е нещо от бъдещето.А както знаем той не може да мисли за повече от седмица напред.Така че който не му харесва да си поема към терминал 2.Това е !!!
  • #68
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ти си доста смешен ***,а пропагандата ти е доста простовата.
  • #67
    9 rate up comment 9 rate down comment
    до: потресен ( преди 9 години )
    Прав си така беше при соца, но децата на демокрацията не ги знаят тези неща. по време на соца може всякак да е било, но поне имаше ясни правила, които се спазваха и се следваха. Нямаше както сега който нов министър дойде и да сменя всичко и да обръща нещата надолу с краката. Имаше петилетен план който се изпълняваше и хората имаха сигурност, работа и спокойствие. А какво да говорим за ЕС, като това е безгръбначна организация по-лоша и от соца, която изпълнява всичко казано от краварите.
  • #66
    16 rate up comment 5 rate down comment
    потресен ( преди 9 години )
    При соца коли с дизелови двигатели не се произвеждаха, даже бусовете бяха на бензин. А днес, 25 г по-късно, във високо развития Запад със свръх високи екологични изисквания, над 50 % от колите са с дизелови кюмбета. И най-лошото е че компании като Волсваген са напълно наясно с огромното замърсяване на своите двигатели и умишлено прикриват това. И още по-лошо е че всички евро-бюрократи си затварят учите за това ОГРОМНО престъпление.
  • #65
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Да живее БГ ( преди 9 години )
    3017 - пак ще си караме каквото искаме
  • #64
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Истината... ( преди 9 години )
    В България НИКОГА
  • #63
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    гоуфаджиите са в траур
  • #62
    8 rate up comment 5 rate down comment
    до: none ( преди 9 години )
    Така е колега, но спестените средства отиват при обслужването на автомобила което е по-скъпо. Така се балансират разходите.