IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda от ново измерение

Изпробвахме новото поколение Superb

Skoda от ново измерение

Трудно ще намерите кусури на първите две поколения Skoda Superb. Те предлагат изненадващо просторен салон, добра возия, добри двигатели и примамлива цена. Е, недостатъкът е очевиден - Superb никога не е изглеждал достатъчно добре, нито пък е предлагал най-новите технологии на VW Group. Това обаче остава в миналото, тъй като пред нас е третата генерация на флагманския модел.
Skoda от ново измерение
Напълно новият Superb определено изглежда добре, дори много добре. Не че до сега дизайнерите на чешката марка не са искали да направят своя върхов автомобил максимално привлекателен. Просто работата им е срещала спънки от факта, че колата е базирана на платформа, създадена за вече съществуващ автомобил. Новото поколение Superb продължава тази традиция и отново използва платформа на Volkswagen - тази на най-новия Passat. Архитектурата обаче е модулна - MQBb, и позволява всевъзможни изменения в размерите, а оттам и в дизайна.

Модулното шаси е развързало ръцете на чехите, позволявайки им да създадат по-динамичен автомобил, с премерени пропорции и стремителен силует. Те са оставили почти непроменена общата дължина на модела, но в същото време са увеличили разстоянието между осите с цели 80 мм. Освен това общата маса е редуцирана със 75 кг.
Skoda от ново измерение
Салонът на колата също е облагодетелстван от новата платформа. Сега пространството отзад е дори повече, а багажникът може да побере 625 литра, или с 30 л. повече от преди.

Материалите в салона са с добро качество и меки на допир, подредени в изчистен немски стил. По-високите версии, каквито бяха подготвили от компанията за международния тест драйв на модела във Флоренция, Италия, предлагат и някои доста интересни неща, заимствани от далеч по-луксозни коли. В предните врати, например, има "скрити" чадъри, а предната пасажерска седалка може да бъде командвана и от задния ред.
Skoda от ново измерение
Всички модификации, които успяхме да изпробваме, бяха оборудвани с адаптивно шаси, предлагащо няколко режима, сред които и индивидуален. Подобна система, влияеща също така на трансмисията, двигателя, чувствителността на педалите и волана, се предлага за първи път в автомобил на Skoda.
Skoda от ново измерение
Също за първи път се предлага адаптивен автопилот, който не само следва предния автомобил, но може и да завива, следейки останалите участници в движението. Сред технологиите, с които може да бъде оборудван автомобила са още система за разпознаване на знаците, система за предупреждение за сблъсък, камера за заден ход, система за автоматично паркиране и много други.

Нова и доста богата е също така гамата от мотори. Тя включва 8 турбо-двигателя - 5 бензинови и 3 дизелови, всички покриващи Евро6. И всички оборудвани стандартно със система за електронна блокировка на диференциала XDS+.
Skoda от ново измерение
По време на тестовете имахме възможност да изпробваме дизеловите модификации със 150 и 190 к.с. Особено в съчетание с трансмисия DSG, агрегатите предлагат достатъчна динамика, нисък разход и плътна тяга.

По-любопитен обаче се оказа компактният 1,4-литров бензинов двигател. Той е снабден с турбо и демонстрира изненадващо добро представяне. Мощността на мотора е 150 к.с., а въртящият момент достига 250 Нм. Двигателят въобще не се усеща муден, дори напротив. С него Superb достига 100 км/час за 8,6 сек. и развива 220 км/час. А и разходът изглежда приемлив - около 6,0 - 6,5 литра на 100 км. при нашия тест.

За тези, които не искат да правят компромис с динамиката е предвиден 2,0-литров турбо двигател, който замества предлагания V6 при старото поколение. Новият мотор развива 280 к.с. и 350 Нм, като се съчетава със система 4х4 и кутия DSG. Тук ускорението до 100 км/час става за под шест секунди - 5,8 сек, а скоростта достига 250 км/час. С този мотор автомобилът спокойно може да бъде определен като RS, въпреки че при Superb такава модификация не се предлага. Агрегатът е изключително отзивчив и буквално може да накара колата да подскочи. А в съчетание със спортния режим може да достави доста високо количество адреналин.
Skoda от ново измерение
Като цяло новият Superb оставя впечатление за по-скъп автомобил, от по-висок клас. Той е много просторен, но при управление не се усеща тежък или голям. Возията е неутрална, а воланът достатъчно отзивчив. Приятно нововъведение са множеството модерни базови и опционални технологии, сред които адаптивното шаси, благодарение на което новият Superb може да промени характера си изцяло само с натискането на бутон.

Да, Superb е станал още по-добър. Той вече не представлява орязана и достъпна версия на Passat, а пълноценен негов конкурент. Това е най-добрата Skoda досега.
Skoda от ново измерение
Колкото до цените, към момента те не са известни. По време на представянето обаче ни разкриха, че новият модел ще бъде с около 10% по-скъп от стария. Стартът на продажбите е насрочен за по-късно тази година, когато ще бъде изнесена и ценовата листа.

Снимки: Automedia.bg, Skoda

Тагове: Skoda Superb
0 от 500
  • #43
    9 rate up comment 5 rate down comment
    pedro ( преди 9 години )
    При хюндаите има уловка. Който знае, чака декември месец. Тогава са с минус 20%. Вижте им продажбите. През декември е бум. Иначе като кола на пръв поглед нямат видима разлика от шкодата. Но виж ги след 5 години употреба и ще разбереш защо Хюндай са една класа над Шкода. Поне моделите им след 2006. Не само за дефекти. И по качество на салона бият Шкода.
  • #42
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хубаво казват Волво, но си купуваш 100% китайска кола. Няма защо да се залъгваме. Тази марка за мен не съществува повече.
  • #41
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Ми напротив ВАГ е, вече на малко над 100к км, проблеми със сервизи нямам. Само масла. При 60к за кола на 7г е за около 10-11к
  • #40
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не, че не съм стъпвал бе олиго....., аз живея тук.Не 5, а много повече мога да ти изброя. Албанците много рядко се занимават с коли и това показва, че си доста далеч от този бизнес и изобщо не си в час. 1. christl-schowalter2. autohaus-westend3. haeusler-automobil-gmbh4. mahag5. Global Trade6. SZD Sportwagen Zentrum7. C.T.M CarTrade...и още и още мога да ти пиша. Ти обаче си дървен философ и изобщо не си в час, че да ти обяснявам някой неща. Друг път не се прави на разбирач!
  • #39
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Качеството на Шкода се качва и качват цените. Да, това е логично.Качеството на Фолцваген пада, за това и цените са им по-ниски и се доближават до тези на Шкода. Нали така! И това е логично и следствие на първото твърдение. Можеш ли да го обориш с нещо смислено или не?Интересно ми е каква е тая кола, която след 6-7 г. и 120 к струва 10-11 к. Я кажи!Как знаеш всяко болтче? Разглобявал ли си е? Ако си вземеш нещо от ВАг, нали се сещаш, че задължително за тези г. и км. ще се занимаваш със сервизи
  • #38
    5 rate up comment 4 rate down comment
    доАман от олигофрени ( преди 9 години )
    Явно не си стъпвал в Германия в последните 7-8 години!Да, има много по-голяма вероятност да попаднеш на читав автомобил там, отколкото в България, но там и предлагането е по-голямо! Иначе пак се пастират, лъскат, пак се превъртат километражи - е, не до 120 хиляди километра, а до 220 хиляди :)Изброй ми 5 автокъщи в Мюнхен, Щутгарт или Хамбург, които не се държат от турци и албанци, а после пак ще си говорим!Ако си купиш кола от представителство на марката или от човек вече е друго!
  • #37
    5 rate up comment 3 rate down comment
    до Тъпито Сан ( преди 9 години )
    Верно си тапир, нашия!Погледни продажбите на Фолксваген и Шкода и тогава пак напиши простотията, че Фолксваген страда заради дъщерната си фирма!Просто Шкода вдигат качеството на материалите - погледни първата Октавия и виж най-новата Октавия! Качеството струва пари, независимо дали се произвежда в Германия или Чехия! Нормално е цените на Шкода да се вдигат, защото Шкода отдавна надскочиха бюджетната си идея и вече са на едно ниво с Опел, Тойота и т.н.
  • #36
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Не, не е комплексарско. Купувам си нови коли през 6-7г, врътвам им по 120к, за тези години не се занимавам с *** по сервизите. Безценно, отделно си знам всичко за колата, всяко болтче, всяка драскотина, абсолютно всичко. На 6-7г я продавам за 9-11к и пак у новата. Естествео не купувам Дачия за 20к Поздрави от комплексирания, ти си карай дъртите бараки
  • #35
    6 rate up comment 4 rate down comment
    до: доАман от олигоф ( преди 9 години )
    Хехехе, *** от Германия сам съм си вземал над 5 автомобила до сега още през 90-те, когато сигурно си вървял прав под масата или изобщо не си бил заплануван. Не ми разправяй кой държи автокъщите там! Много добре знам. За албанците много си се объркал нещо, но няма как да знаеш, като си далеч от тези неща. Каква е народността е без значение. Колата е обслужвана в оторизиран сервиз. Няма лъжа и измама. Ако е 10-годишна може, но на 3-5 г. кола е почти изключено да те клатят. Имаш и гаранция.
  • #34
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Адвокат до Анонимен ( преди 9 години )
    Ами не, не съм дилър на Шкода, имам нова Хонда Сивик 2014 година! За 23 години стаж съм сменил поне 15 автомобила втора-трета ръка /Лада, Рено, три Мерцедеса, БМВ, Ауди, Тойота, Хонда, Алфа Ромео, Пежо, Ситроен, Мазда, Опел, Фолксваген/, но когато си взех Сивика разбрах какво е новия автомобил! Отделно имаме два нови Сеата и три нови Шкоди във фирмата, в която работя! Ами пак никакви проблеми! Новото си е ново, само *** би дал повече от 10 хиляди лева за автомобил втора ръка!