IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda от ново измерение

Изпробвахме новото поколение Superb

Skoda от ново измерение

Трудно ще намерите кусури на първите две поколения Skoda Superb. Те предлагат изненадващо просторен салон, добра возия, добри двигатели и примамлива цена. Е, недостатъкът е очевиден - Superb никога не е изглеждал достатъчно добре, нито пък е предлагал най-новите технологии на VW Group. Това обаче остава в миналото, тъй като пред нас е третата генерация на флагманския модел.
Skoda от ново измерение
Напълно новият Superb определено изглежда добре, дори много добре. Не че до сега дизайнерите на чешката марка не са искали да направят своя върхов автомобил максимално привлекателен. Просто работата им е срещала спънки от факта, че колата е базирана на платформа, създадена за вече съществуващ автомобил. Новото поколение Superb продължава тази традиция и отново използва платформа на Volkswagen - тази на най-новия Passat. Архитектурата обаче е модулна - MQBb, и позволява всевъзможни изменения в размерите, а оттам и в дизайна.

Модулното шаси е развързало ръцете на чехите, позволявайки им да създадат по-динамичен автомобил, с премерени пропорции и стремителен силует. Те са оставили почти непроменена общата дължина на модела, но в същото време са увеличили разстоянието между осите с цели 80 мм. Освен това общата маса е редуцирана със 75 кг.
Skoda от ново измерение
Салонът на колата също е облагодетелстван от новата платформа. Сега пространството отзад е дори повече, а багажникът може да побере 625 литра, или с 30 л. повече от преди.

Материалите в салона са с добро качество и меки на допир, подредени в изчистен немски стил. По-високите версии, каквито бяха подготвили от компанията за международния тест драйв на модела във Флоренция, Италия, предлагат и някои доста интересни неща, заимствани от далеч по-луксозни коли. В предните врати, например, има "скрити" чадъри, а предната пасажерска седалка може да бъде командвана и от задния ред.
Skoda от ново измерение
Всички модификации, които успяхме да изпробваме, бяха оборудвани с адаптивно шаси, предлагащо няколко режима, сред които и индивидуален. Подобна система, влияеща също така на трансмисията, двигателя, чувствителността на педалите и волана, се предлага за първи път в автомобил на Skoda.
Skoda от ново измерение
Също за първи път се предлага адаптивен автопилот, който не само следва предния автомобил, но може и да завива, следейки останалите участници в движението. Сред технологиите, с които може да бъде оборудван автомобила са още система за разпознаване на знаците, система за предупреждение за сблъсък, камера за заден ход, система за автоматично паркиране и много други.

Нова и доста богата е също така гамата от мотори. Тя включва 8 турбо-двигателя - 5 бензинови и 3 дизелови, всички покриващи Евро6. И всички оборудвани стандартно със система за електронна блокировка на диференциала XDS+.
Skoda от ново измерение
По време на тестовете имахме възможност да изпробваме дизеловите модификации със 150 и 190 к.с. Особено в съчетание с трансмисия DSG, агрегатите предлагат достатъчна динамика, нисък разход и плътна тяга.

По-любопитен обаче се оказа компактният 1,4-литров бензинов двигател. Той е снабден с турбо и демонстрира изненадващо добро представяне. Мощността на мотора е 150 к.с., а въртящият момент достига 250 Нм. Двигателят въобще не се усеща муден, дори напротив. С него Superb достига 100 км/час за 8,6 сек. и развива 220 км/час. А и разходът изглежда приемлив - около 6,0 - 6,5 литра на 100 км. при нашия тест.

За тези, които не искат да правят компромис с динамиката е предвиден 2,0-литров турбо двигател, който замества предлагания V6 при старото поколение. Новият мотор развива 280 к.с. и 350 Нм, като се съчетава със система 4х4 и кутия DSG. Тук ускорението до 100 км/час става за под шест секунди - 5,8 сек, а скоростта достига 250 км/час. С този мотор автомобилът спокойно може да бъде определен като RS, въпреки че при Superb такава модификация не се предлага. Агрегатът е изключително отзивчив и буквално може да накара колата да подскочи. А в съчетание със спортния режим може да достави доста високо количество адреналин.
Skoda от ново измерение
Като цяло новият Superb оставя впечатление за по-скъп автомобил, от по-висок клас. Той е много просторен, но при управление не се усеща тежък или голям. Возията е неутрална, а воланът достатъчно отзивчив. Приятно нововъведение са множеството модерни базови и опционални технологии, сред които адаптивното шаси, благодарение на което новият Superb може да промени характера си изцяло само с натискането на бутон.

Да, Superb е станал още по-добър. Той вече не представлява орязана и достъпна версия на Passat, а пълноценен негов конкурент. Това е най-добрата Skoda досега.
Skoda от ново измерение
Колкото до цените, към момента те не са известни. По време на представянето обаче ни разкриха, че новият модел ще бъде с около 10% по-скъп от стария. Стартът на продажбите е насрочен за по-късно тази година, когато ще бъде изнесена и ценовата листа.

Снимки: Automedia.bg, Skoda

Тагове: Skoda Superb
0 от 500
  • #33
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до: до Тъпиро Сан ( преди 9 години )
    Погледни двигателите на Патаса и Шкодата бе куха лейко и тогава приказвай глупости. Патаса е 1,4 тси 125 умрели магарета, а шкодата е 150 умрели катъра. Схващаш ли или да ти обяснявам?Другото интересно е че явно Шкода взеха много да продават и от концерна майка им вдигат цените, за да им намалеят продажбите за сметка на ФВ. Помниш ли преди колко бяха ниски цените на Шкодите и как станаха почти колкото на Фолцвагените. Може би има защо. Шкода са по-качествения ВАГен, какъвто и *** да е!
  • #32
    5 rate up comment 7 rate down comment
    доАман от олигофрени ( преди 9 години )
    Никога не си си купувал автомобил, нали?!Ами нали ще трябва да го поддържаш това Волво бе, умник!А знаеш ли, че частите на Волво и СААБ струват един куфар пари!Или викаш няма да се чупи... :D :D :DMobile.De дава някаква сигурност, ако си купуваш автомобил от официален представител на марката или от частно лице - германец, австриец, швейцарец!Всички автокъщи в Германия са на турци и албанци!По-добре си купи кола от Горубляне или Дупница, същите мошеници са!Новото си е ново!
  • #31
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до Тъпиро Сан ( преди 9 години )
    Да, 105 хиляди струва базовия модел!Новият Пасат в базовата си версия струва 41965 лева!Шкодата ще е с няколко хилядарки по-евтина!
  • #30
    8 rate up comment 6 rate down comment
    до: анонимен ( преди 9 години )
    Освен всичко Волвото е и автоматик забравих да добавя. Значи с подобни ексти Шкодата отива над 60 000 лв. Ако сложим и дизелов двигател с мощността на Волвото познай колко ще стане! Отива към 70 000 лв. Извинявай, но трябва да си изключително ***, за да си вземеш Шкодата на такава цена и да се праскаш, че си голяма работа, понеже си скъсал найлоните от седалките. За тези пари ще си вземеш 3 Волва бе кухчо. Ако щеш 2-те ги карай,а едното да ти е за резервни части си по на далавера.Аман от ***
  • #29
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Ок, не ми се спори. Все пак хората трябва да си продават старите бараки някакси...
  • #28
    4 rate up comment 6 rate down comment
    до: анонимен ( преди 9 години )
    Абе ти чуваш ли се какви простотии ръсиш бе. Я виж обявата отдолу! За 13 000 евро си вземаш Волво на 3 г. в навигации, ксенони, парк асистенти, сензори за дъжд и светлина, буутут и какво ли още не вътре. Шкодата да и ги сложиш тези екстри отива над 55 000 лв. Я виж само навигацията колко струва и тогава говори. Освен това Шкодата не само ще е гола, като пушка, а ще е с БАЗОВ мотор. БАЗОВ! Сещаш ли се какво значи това? Май не щом за теб малкия бензинов анемичен мотор е по-добър от 215 к.с ТД.
  • #27
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Volvo S80 D5 Aut. Kinetic,Navi, EZ 01/2012175.900 kmDiesel158 kW (215 PS)Automatik14.999 EUR (Brutto)Обявата е в мобиле.деОще една камара екстри в отлично състояние, без забележки, обслужвано във Волво с доказана история и км. и гаранция 1 г. Цената не е твърда. Само да извадиш парите и цената на момента ще му падне с 1000 EUR. Ако се пазариш 13-13 500 EUR го вземаш. Изобщо няма база за сравнение с тая умряла шкода с тая висока цена.
  • #26
    5 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Едва ли, с това мислене къв коментар? По добре един Форд да си беше взел, почти е същото. Чисто нова кола за 23000 евро от класа на Супърб срещу 18000 за 4г Волво. какъв коментар очакваш?Шкодата е по добър избор...
  • #25
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Аман от олигофрени ( преди 9 години )
    Volvo s80D5 205 ps 4x4!2011 г. април автоматик за 18000 ? и ще ми останат пари!Някакъв коментар,а?
  • #24
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Искаш фолксавген? Купи си шкода.Искаш ауди? Купи си шкода.Шкода - по-добрият фолксваген.Шкода - най-доброто ауди.Добре че са шкода, да носят на гърба си премиумите.