IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda от ново измерение

Изпробвахме новото поколение Superb

Skoda от ново измерение

Трудно ще намерите кусури на първите две поколения Skoda Superb. Те предлагат изненадващо просторен салон, добра возия, добри двигатели и примамлива цена. Е, недостатъкът е очевиден - Superb никога не е изглеждал достатъчно добре, нито пък е предлагал най-новите технологии на VW Group. Това обаче остава в миналото, тъй като пред нас е третата генерация на флагманския модел.
Skoda от ново измерение
Напълно новият Superb определено изглежда добре, дори много добре. Не че до сега дизайнерите на чешката марка не са искали да направят своя върхов автомобил максимално привлекателен. Просто работата им е срещала спънки от факта, че колата е базирана на платформа, създадена за вече съществуващ автомобил. Новото поколение Superb продължава тази традиция и отново използва платформа на Volkswagen - тази на най-новия Passat. Архитектурата обаче е модулна - MQBb, и позволява всевъзможни изменения в размерите, а оттам и в дизайна.

Модулното шаси е развързало ръцете на чехите, позволявайки им да създадат по-динамичен автомобил, с премерени пропорции и стремителен силует. Те са оставили почти непроменена общата дължина на модела, но в същото време са увеличили разстоянието между осите с цели 80 мм. Освен това общата маса е редуцирана със 75 кг.
Skoda от ново измерение
Салонът на колата също е облагодетелстван от новата платформа. Сега пространството отзад е дори повече, а багажникът може да побере 625 литра, или с 30 л. повече от преди.

Материалите в салона са с добро качество и меки на допир, подредени в изчистен немски стил. По-високите версии, каквито бяха подготвили от компанията за международния тест драйв на модела във Флоренция, Италия, предлагат и някои доста интересни неща, заимствани от далеч по-луксозни коли. В предните врати, например, има "скрити" чадъри, а предната пасажерска седалка може да бъде командвана и от задния ред.
Skoda от ново измерение
Всички модификации, които успяхме да изпробваме, бяха оборудвани с адаптивно шаси, предлагащо няколко режима, сред които и индивидуален. Подобна система, влияеща също така на трансмисията, двигателя, чувствителността на педалите и волана, се предлага за първи път в автомобил на Skoda.
Skoda от ново измерение
Също за първи път се предлага адаптивен автопилот, който не само следва предния автомобил, но може и да завива, следейки останалите участници в движението. Сред технологиите, с които може да бъде оборудван автомобила са още система за разпознаване на знаците, система за предупреждение за сблъсък, камера за заден ход, система за автоматично паркиране и много други.

Нова и доста богата е също така гамата от мотори. Тя включва 8 турбо-двигателя - 5 бензинови и 3 дизелови, всички покриващи Евро6. И всички оборудвани стандартно със система за електронна блокировка на диференциала XDS+.
Skoda от ново измерение
По време на тестовете имахме възможност да изпробваме дизеловите модификации със 150 и 190 к.с. Особено в съчетание с трансмисия DSG, агрегатите предлагат достатъчна динамика, нисък разход и плътна тяга.

По-любопитен обаче се оказа компактният 1,4-литров бензинов двигател. Той е снабден с турбо и демонстрира изненадващо добро представяне. Мощността на мотора е 150 к.с., а въртящият момент достига 250 Нм. Двигателят въобще не се усеща муден, дори напротив. С него Superb достига 100 км/час за 8,6 сек. и развива 220 км/час. А и разходът изглежда приемлив - около 6,0 - 6,5 литра на 100 км. при нашия тест.

За тези, които не искат да правят компромис с динамиката е предвиден 2,0-литров турбо двигател, който замества предлагания V6 при старото поколение. Новият мотор развива 280 к.с. и 350 Нм, като се съчетава със система 4х4 и кутия DSG. Тук ускорението до 100 км/час става за под шест секунди - 5,8 сек, а скоростта достига 250 км/час. С този мотор автомобилът спокойно може да бъде определен като RS, въпреки че при Superb такава модификация не се предлага. Агрегатът е изключително отзивчив и буквално може да накара колата да подскочи. А в съчетание със спортния режим може да достави доста високо количество адреналин.
Skoda от ново измерение
Като цяло новият Superb оставя впечатление за по-скъп автомобил, от по-висок клас. Той е много просторен, но при управление не се усеща тежък или голям. Возията е неутрална, а воланът достатъчно отзивчив. Приятно нововъведение са множеството модерни базови и опционални технологии, сред които адаптивното шаси, благодарение на което новият Superb може да промени характера си изцяло само с натискането на бутон.

Да, Superb е станал още по-добър. Той вече не представлява орязана и достъпна версия на Passat, а пълноценен негов конкурент. Това е най-добрата Skoda досега.
Skoda от ново измерение
Колкото до цените, към момента те не са известни. По време на представянето обаче ни разкриха, че новият модел ще бъде с около 10% по-скъп от стария. Стартът на продажбите е насрочен за по-късно тази година, когато ще бъде изнесена и ценовата листа.

Снимки: Automedia.bg, Skoda

Тагове: Skoda Superb
0 от 500
  • #13
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Ефтиняшки направен пасатор, за който имат нахалството да искат истински пари!
  • #12
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Това е първата грешна стъпка към алуди!
  • #11
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ако казваш, че Мазда са ширпотреба, значи определено си за някоя весела клиника.Погледни оборудването на Мазда и после на Шкода и сравни цените! Ако сложиш същите екстри на Шкодата, цената става по-висока от тази на Маздата. Маздата има 3 пакета, които можеш да ги надграждаш с каквото искаш. Чети преди да пишеш глупости, че пак почна да се излагаш! А факта, че ширпотребата Шкода, направена с остарели технологии е сравняваш с Мазда, говори колко ти разбира главата от коли.
  • #10
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Мюслим Свинскоядов ( преди 9 години )
    И що да са се объркали с цените питам аз ? една малка компания като мазда си продава ширпотребите на неистови цени, там няма такъв богат избор от оборудване и възможност за персонализация има 3 пакета и най високия с дизел и автомат за 6тица е на цена от 78.000 лева ! Супърб е в класа на 6тицата но с безкрайно по голям спектър от опции и избор
  • #9
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Прекрасен автомобил, но с цените нещо са се поулели и то доста. Имах първото поколение Фабия и после Октавия пак първо поколение. Добри коли бяха на много конглокентни цени. Потръгнаха им работите с тази марка и тотално вдигнаха цените, а качеството падна. Е какъв е смисъла от тази бюджетна уж марка? Че то горе-долу за същите пари ще си вземеш Пасат, ако искаш, а за по-малко и с повече екстри Хюндай например.
  • #8
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Мюслим Свинскоядов ( преди 9 години )
    Колата е на много добра цена, вие гледате топ опциите, нормално задвижване с 1.4ТСИ или 1.6 ТДИ и прилични екстри е много конглокентен. Топ изпълненията рядко се взимат но е хубаво, че все пак има опция да инсталирате техника от по високия клас. Нормално е да е по скъпо като искаш повече, въпросът е, че и със стандартното може да си щастлив
  • #7
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Anonymous ( преди 9 години )
    Вече не е суперРЪБ ! :)
  • #6
    7 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    поредното в*генско менте
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Цените ги няма за България, но за другите държави си ги има отдавна! примертно в Чехия най високото ниво оборудване L&K с 280 к.с. и 4х4 е 40 000 Евро + възможности за добавяне на още екстри за около 5-6К.
  • #4
    12 rate up comment 6 rate down comment
    premium Auto ( преди 9 години )
    кълна се страшна е!!!!