IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda от ново измерение

Изпробвахме новото поколение Superb

Skoda от ново измерение

Трудно ще намерите кусури на първите две поколения Skoda Superb. Те предлагат изненадващо просторен салон, добра возия, добри двигатели и примамлива цена. Е, недостатъкът е очевиден - Superb никога не е изглеждал достатъчно добре, нито пък е предлагал най-новите технологии на VW Group. Това обаче остава в миналото, тъй като пред нас е третата генерация на флагманския модел.
Skoda от ново измерение
Напълно новият Superb определено изглежда добре, дори много добре. Не че до сега дизайнерите на чешката марка не са искали да направят своя върхов автомобил максимално привлекателен. Просто работата им е срещала спънки от факта, че колата е базирана на платформа, създадена за вече съществуващ автомобил. Новото поколение Superb продължава тази традиция и отново използва платформа на Volkswagen - тази на най-новия Passat. Архитектурата обаче е модулна - MQBb, и позволява всевъзможни изменения в размерите, а оттам и в дизайна.

Модулното шаси е развързало ръцете на чехите, позволявайки им да създадат по-динамичен автомобил, с премерени пропорции и стремителен силует. Те са оставили почти непроменена общата дължина на модела, но в същото време са увеличили разстоянието между осите с цели 80 мм. Освен това общата маса е редуцирана със 75 кг.
Skoda от ново измерение
Салонът на колата също е облагодетелстван от новата платформа. Сега пространството отзад е дори повече, а багажникът може да побере 625 литра, или с 30 л. повече от преди.

Материалите в салона са с добро качество и меки на допир, подредени в изчистен немски стил. По-високите версии, каквито бяха подготвили от компанията за международния тест драйв на модела във Флоренция, Италия, предлагат и някои доста интересни неща, заимствани от далеч по-луксозни коли. В предните врати, например, има "скрити" чадъри, а предната пасажерска седалка може да бъде командвана и от задния ред.
Skoda от ново измерение
Всички модификации, които успяхме да изпробваме, бяха оборудвани с адаптивно шаси, предлагащо няколко режима, сред които и индивидуален. Подобна система, влияеща също така на трансмисията, двигателя, чувствителността на педалите и волана, се предлага за първи път в автомобил на Skoda.
Skoda от ново измерение
Също за първи път се предлага адаптивен автопилот, който не само следва предния автомобил, но може и да завива, следейки останалите участници в движението. Сред технологиите, с които може да бъде оборудван автомобила са още система за разпознаване на знаците, система за предупреждение за сблъсък, камера за заден ход, система за автоматично паркиране и много други.

Нова и доста богата е също така гамата от мотори. Тя включва 8 турбо-двигателя - 5 бензинови и 3 дизелови, всички покриващи Евро6. И всички оборудвани стандартно със система за електронна блокировка на диференциала XDS+.
Skoda от ново измерение
По време на тестовете имахме възможност да изпробваме дизеловите модификации със 150 и 190 к.с. Особено в съчетание с трансмисия DSG, агрегатите предлагат достатъчна динамика, нисък разход и плътна тяга.

По-любопитен обаче се оказа компактният 1,4-литров бензинов двигател. Той е снабден с турбо и демонстрира изненадващо добро представяне. Мощността на мотора е 150 к.с., а въртящият момент достига 250 Нм. Двигателят въобще не се усеща муден, дори напротив. С него Superb достига 100 км/час за 8,6 сек. и развива 220 км/час. А и разходът изглежда приемлив - около 6,0 - 6,5 литра на 100 км. при нашия тест.

За тези, които не искат да правят компромис с динамиката е предвиден 2,0-литров турбо двигател, който замества предлагания V6 при старото поколение. Новият мотор развива 280 к.с. и 350 Нм, като се съчетава със система 4х4 и кутия DSG. Тук ускорението до 100 км/час става за под шест секунди - 5,8 сек, а скоростта достига 250 км/час. С този мотор автомобилът спокойно може да бъде определен като RS, въпреки че при Superb такава модификация не се предлага. Агрегатът е изключително отзивчив и буквално може да накара колата да подскочи. А в съчетание със спортния режим може да достави доста високо количество адреналин.
Skoda от ново измерение
Като цяло новият Superb оставя впечатление за по-скъп автомобил, от по-висок клас. Той е много просторен, но при управление не се усеща тежък или голям. Возията е неутрална, а воланът достатъчно отзивчив. Приятно нововъведение са множеството модерни базови и опционални технологии, сред които адаптивното шаси, благодарение на което новият Superb може да промени характера си изцяло само с натискането на бутон.

Да, Superb е станал още по-добър. Той вече не представлява орязана и достъпна версия на Passat, а пълноценен негов конкурент. Това е най-добрата Skoda досега.
Skoda от ново измерение
Колкото до цените, към момента те не са известни. По време на представянето обаче ни разкриха, че новият модел ще бъде с около 10% по-скъп от стария. Стартът на продажбите е насрочен за по-късно тази година, когато ще бъде изнесена и ценовата листа.

Снимки: Automedia.bg, Skoda

Тагове: Skoda Superb
0 от 500
  • #63
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до: VAGдилъра ( преди 9 години )
    Какво ще кажеш за Peugeot - 508?По-евтина, по-комфортна, по-голяма, по-икономична с по-висок рейтинг, по-луксозна с повече екстри и всичко по-по-най спрямо Шкодата. Да на по-ниска цена е. Хайде Волвото го изкарахте китайско, че било, макар, че това може да го каже само някой ***, който е виждал Волво само на снимка. Е дилърче кажи сега кое е по-добро? Пежото или надценената Шкода? Да ти спомена ли и за други още по-изгодни идобри модели сравнени с умрялата Шкода или това ти стига!
  • #62
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до до: VAGдилъра ( преди 9 години )
    Живееш с вашите, те те издържат и никога не си си купувал собствен автомобил, нали?Кой си купува чисто нов автомобил, за да го продава след това, кажи ми, кой?!Или пишеш, колкото да не заспиш!Падала й цената...ами то на всичко, след като излезе от магазина, му пада цената...страшна логика!
  • #61
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до: VAGдилъра ( преди 9 години )
    Това са най-простите и елементарни сметки. 15 000 км за 15 000 лв на година. Цената на такси е около 80 ст. на км. официална. Ако е на дълго разстояние или си редовен клиент пада на 50-60 ст. Кажи ми дилърче не е ли по-изгодно да се движиш с такси? Въпроса естествено е риторичен. Сметките показват, че или не можеш да смяташ или си много глупав или просто се мъчиш по най-елементарен начин да заблуждаваш. ОК, да приемем, че си решил да вземеш нещо ново. Ей така да се набуташ, като пич.
  • #60
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до: VAGдилъра ( преди 9 години )
    VAGдилърчето се е развихрило във форума да ни убеди колко било изгодно да си вземеш нова Шкода. Е наистина трябва да си доста глупав, за да го направиш, но нали трябва бизнеса му да върви и гледа да излъже някой заблуден. Само забележете тъпата му логика да къпи нещо ново и а го продаде после на смешна цена. Горе-долу губи само от цената по 10 000 лв. на година. Като сложим каското, поддръжка и обслужване цената става около 15 000 лв. на година. На година прави по около 15 000 км.,т.е.1 лв на км
  • #59
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ле ле, още малко ще сложите тази шкодичка в F-сегмент. Стига глупости! Пише, че е на базата на Пасат. Баста, левак!
  • #58
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до бъчваря ( преди 9 години )
    В кой клас е дадена кола се определя основно от габаритите й и междуосието. Журналята основно го използват за материалите. Супърб винаги е бил по дълъг от Пасат, съответно го позиционират в сегмент Д. Вероятно новия е още по-дълъг и отива в сегмент Е, или е около дължината за съответния клас. До скоро, Шкода не можеха да ползват всички мотори и оборудване на концерна. Том моторизациите бяха орязани, допълнителното оборудване също. Сега това гледам е променено, вероятно заради добрите продажби
  • #57
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Паруш Таранголев ( преди 9 години )
    Специално Супърб е насочен към бизнес класа А4/Пасат/Мазда 6 и предлага аналогична техника, на малко по изгодна цена. Казано с други думи бизнес клас лимузина за хора търсещи дискретност и ненатрапчивост. Имаш А4 без да крещиш, че стойш зад волана на Ауди.
  • #56
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Паруш Таранголев ( преди 9 години )
    .... ще ти излезе колкото ново, ако не и отгоре, ама тука никой не си сменя ремъците, филтрите и не си ремонтира колата в КАМОР, на една 5тица от 2005 знаеш ли колко ще и струва рейката с труда в официален сервиз ? около 5000лв затова нашенци рециклират карат 10.000 и пак рециклират или купуват части и гуми 2ра ръка и после ГИНАТ по пътищата
  • #55
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Паруш Таранголев ( преди 9 години )
    Това кой клас и към каква целева група е насочена колата го решава производителя, а не ***. И има различни калсове който иска по евтино взима Октавия/голф/аурис/мазда3 който иска по солидна и голяма кола взима Супърб/Авензис/6тица/А4 тези коли са по обезшумени по просторни с повече опции за надстройка. 5Г не мислиш за гуми и обслужване. А *** си купува и гуми 2ра ръка щото, ако поддържаш 5 годишно БМВ 5та серия в Швейцария в официален сервиз както е редно и слагаш нови гуми както е редно ще ти
  • #54
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Един въпрос към всички журналисти. Защо при почти всеки тест се пише, че даден автомобил е като от по-горен клас? Каква е базата за сравнение, защото се пише така за всички нови автомобили. Спрямо какво сравнявате? Спрямо Пасат 1992-а или нещо друго? А не е ли по-правилно да се каже, че автомобилите от даден клас са станали като автомобили от по-горен клас, но от предходно поколение? Защото на практика точно това се получава при всеки нов модел.