IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda от ново измерение

Изпробвахме новото поколение Superb

Skoda от ново измерение

Трудно ще намерите кусури на първите две поколения Skoda Superb. Те предлагат изненадващо просторен салон, добра возия, добри двигатели и примамлива цена. Е, недостатъкът е очевиден - Superb никога не е изглеждал достатъчно добре, нито пък е предлагал най-новите технологии на VW Group. Това обаче остава в миналото, тъй като пред нас е третата генерация на флагманския модел.
Skoda от ново измерение
Напълно новият Superb определено изглежда добре, дори много добре. Не че до сега дизайнерите на чешката марка не са искали да направят своя върхов автомобил максимално привлекателен. Просто работата им е срещала спънки от факта, че колата е базирана на платформа, създадена за вече съществуващ автомобил. Новото поколение Superb продължава тази традиция и отново използва платформа на Volkswagen - тази на най-новия Passat. Архитектурата обаче е модулна - MQBb, и позволява всевъзможни изменения в размерите, а оттам и в дизайна.

Модулното шаси е развързало ръцете на чехите, позволявайки им да създадат по-динамичен автомобил, с премерени пропорции и стремителен силует. Те са оставили почти непроменена общата дължина на модела, но в същото време са увеличили разстоянието между осите с цели 80 мм. Освен това общата маса е редуцирана със 75 кг.
Skoda от ново измерение
Салонът на колата също е облагодетелстван от новата платформа. Сега пространството отзад е дори повече, а багажникът може да побере 625 литра, или с 30 л. повече от преди.

Материалите в салона са с добро качество и меки на допир, подредени в изчистен немски стил. По-високите версии, каквито бяха подготвили от компанията за международния тест драйв на модела във Флоренция, Италия, предлагат и някои доста интересни неща, заимствани от далеч по-луксозни коли. В предните врати, например, има "скрити" чадъри, а предната пасажерска седалка може да бъде командвана и от задния ред.
Skoda от ново измерение
Всички модификации, които успяхме да изпробваме, бяха оборудвани с адаптивно шаси, предлагащо няколко режима, сред които и индивидуален. Подобна система, влияеща също така на трансмисията, двигателя, чувствителността на педалите и волана, се предлага за първи път в автомобил на Skoda.
Skoda от ново измерение
Също за първи път се предлага адаптивен автопилот, който не само следва предния автомобил, но може и да завива, следейки останалите участници в движението. Сред технологиите, с които може да бъде оборудван автомобила са още система за разпознаване на знаците, система за предупреждение за сблъсък, камера за заден ход, система за автоматично паркиране и много други.

Нова и доста богата е също така гамата от мотори. Тя включва 8 турбо-двигателя - 5 бензинови и 3 дизелови, всички покриващи Евро6. И всички оборудвани стандартно със система за електронна блокировка на диференциала XDS+.
Skoda от ново измерение
По време на тестовете имахме възможност да изпробваме дизеловите модификации със 150 и 190 к.с. Особено в съчетание с трансмисия DSG, агрегатите предлагат достатъчна динамика, нисък разход и плътна тяга.

По-любопитен обаче се оказа компактният 1,4-литров бензинов двигател. Той е снабден с турбо и демонстрира изненадващо добро представяне. Мощността на мотора е 150 к.с., а въртящият момент достига 250 Нм. Двигателят въобще не се усеща муден, дори напротив. С него Superb достига 100 км/час за 8,6 сек. и развива 220 км/час. А и разходът изглежда приемлив - около 6,0 - 6,5 литра на 100 км. при нашия тест.

За тези, които не искат да правят компромис с динамиката е предвиден 2,0-литров турбо двигател, който замества предлагания V6 при старото поколение. Новият мотор развива 280 к.с. и 350 Нм, като се съчетава със система 4х4 и кутия DSG. Тук ускорението до 100 км/час става за под шест секунди - 5,8 сек, а скоростта достига 250 км/час. С този мотор автомобилът спокойно може да бъде определен като RS, въпреки че при Superb такава модификация не се предлага. Агрегатът е изключително отзивчив и буквално може да накара колата да подскочи. А в съчетание със спортния режим може да достави доста високо количество адреналин.
Skoda от ново измерение
Като цяло новият Superb оставя впечатление за по-скъп автомобил, от по-висок клас. Той е много просторен, но при управление не се усеща тежък или голям. Возията е неутрална, а воланът достатъчно отзивчив. Приятно нововъведение са множеството модерни базови и опционални технологии, сред които адаптивното шаси, благодарение на което новият Superb може да промени характера си изцяло само с натискането на бутон.

Да, Superb е станал още по-добър. Той вече не представлява орязана и достъпна версия на Passat, а пълноценен негов конкурент. Това е най-добрата Skoda досега.
Skoda от ново измерение
Колкото до цените, към момента те не са известни. По време на представянето обаче ни разкриха, че новият модел ще бъде с около 10% по-скъп от стария. Стартът на продажбите е насрочен за по-късно тази година, когато ще бъде изнесена и ценовата листа.

Снимки: Automedia.bg, Skoda

Тагове: Skoda Superb
0 от 500
  • #73
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до: VAGдилъра ( преди 9 години )
    Никой не ти прави сметка на парите бе комплексар. Никой не го прави, защото ги нямаш. Вашите може да имат, но не и ти. Колегата с БМВ-то, който ти е дал пример е несериозен, защото БМВ е премиум, а Шкода НЕ Е. Направих ти паралел с Пежо. Нищо не каза. Що така? Ново Пежо бе, не старо. Нещо по въпроса. Каква глупост пак ще вкараш в спора, за да си надвиеш на ината? Просто да ти кажа, няма база за сравнение между двете. Шкода е бюджетна надценена таратайка, а Пежо доказана марка. Прави си изводите!
  • #72
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Аве дилърчето, дадох цените в Германия на супърб, който поне малко се доближава до една 5-6 годишна петица. Струва 80+ хил лева. Като сметнем застраховките за 5 години върху подобна стойност ще излезе 100к за 5 години. Той гумите започнал да ми смята. И на старата и на новата кола карам с нови гуми.
  • #71
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до: VAGдилъра ( преди 9 години )
    Поредната ти лъжа е че дизела ДВГ бил колкото бензина ДВГ, като цена при VAG. Никога, ама абсолютно НИКОГА, това не е било така. Говорим за сходни обеми и мощност. Специално за VAG ги следя нещата от доста време, защото съм си набелязал няколко модела. Това е поредното доказателство, че не само си глупав, но и откровен лъжец. Явно мечтата ти е нов автомобил, но точно ти си който живее при вашите в някоя панелка, гледа през прозореца и точи лиги по новите коли. Явно наистина не си VAGдилър. Сори!
  • #70
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Да, разбрах набутал съм се. Ти сметка на парите ми ли ще ми правиш?Следващия пък, когато си купувам новата кола, да вземеш да дойдеш с мен, че да се набутам по малко...
  • #69
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    То много неща не си струват пич. Въпросът е кой, как, колко и къде е решил да ги даде. Един не вижда смисъл в постъпката на друг и обратно. Докато смяташ от тази гледна точка колко си се набутал, новата кола не е за теб. По долу написах, че със стара кола, БМВ, сметката излиза, че спрямо него си се набутал "само" 10к повечеЯсно е че с такси е по евтино, почти при всякакъв вариант, но като гледам колите по улиците, едва ли всеки го интересува това
  • #68
    4 rate up comment 3 rate down comment
    до: VAGдилъра ( преди 9 години )
    Кой е зле си пролича. Всъщност ти го доказа, че си не просто зле, а изключително зле. Не разполагаш нито с елементарна логика, нито с елементарно мислене. Дори на готово ти ги правим сметките, но ти пак си знаеш твоето. Не е нужно да признаваш, че си се набутал. То се вижда. Викаш твоята е пред вас, а този дето си е взел 2-ра ръка сигурно не е пред тях, а в Каспичан. Наистина ли си толкова глупав или само се правиш! Дали искаш с такси е твой проблем. Правя ти просто сравнение, кое е по-изгодно.
  • #67
    4 rate up comment 2 rate down comment
    до: VAGдилъра ( преди 9 години )
    Е, струва ли си да хвърляш на година по около 15 000 лв. за 15 000 км. питам аз? Струва ли си? За тези км. е по-изгодно да се движиш с такси. Ако искаш нещо твое си вземаш 2-ра ръка на няколко год. и пак си в пъти по-добре от този, който се е набутал с ново. Всяка година основен ремонт да правиш на колата пак по-малко пари ще дадеш отколкото за ново. Така ли е или не? Сигурно повечето тук нямат кола за 15 000 лв. а той ги хвърля ей така всяка година, за да е подари колата на някой.Много умно.
  • #66
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Нещо не мога да те разбера, всеки който си купи нова кола, не я продава след това ли? Това ли е логиката?Супер тъпо ми звучи. Моята ще я сменя, когато ми омръзне или почва да се чупи. Засега няма изгледи за нито едното от двете. Иначе отивам и си взимам следващата нова кола, било каквато и да е от клас Д.
  • #65
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до: VAGдилъра ( преди 9 години )
    Елеметнарен си. С кого живея е последна твоя грижа. Тук говорим заколи, а той тръгнал да обсъжда кой с кого живеел. Това само абсолютен комплексар с малко мозък може да го каже. Да, ти го доказа, че си такъв. Аз и др. колеги ти направиха простите сметки, но ти си, като магаре на мост и си знаеш твоето. Нали по-долу написа, че след 6-7 г г. е продаваш колата или забрави какви лъжи си изписал? Да, цената пада и най-после се съгласи с нещо. Въпросът е с колко и дали си струва?
  • #64
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Много си зле пич. Навън само таксита щеше да има, ако така смятаха всички. През това ми минава за обезценяването. Изкарал сам ги тези кинти, ще изкарам пак. Колата ми е пред нас, когато искам се качвам и изчезвам накъдето искам. С такси не ща...ВАГ дилър ли съм не знам, но същата сметка и мислене прилагам за абсолютно всяка марка. Стечение на обстоятелствата са при мен, че карам ВАГ и при това дизел. Просто бензиновия модел беше на същите пари, та взех дизела. До тогава плюех по дизела...