IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda от ново измерение

Изпробвахме новото поколение Superb

Skoda от ново измерение

Трудно ще намерите кусури на първите две поколения Skoda Superb. Те предлагат изненадващо просторен салон, добра возия, добри двигатели и примамлива цена. Е, недостатъкът е очевиден - Superb никога не е изглеждал достатъчно добре, нито пък е предлагал най-новите технологии на VW Group. Това обаче остава в миналото, тъй като пред нас е третата генерация на флагманския модел.
Skoda от ново измерение
Напълно новият Superb определено изглежда добре, дори много добре. Не че до сега дизайнерите на чешката марка не са искали да направят своя върхов автомобил максимално привлекателен. Просто работата им е срещала спънки от факта, че колата е базирана на платформа, създадена за вече съществуващ автомобил. Новото поколение Superb продължава тази традиция и отново използва платформа на Volkswagen - тази на най-новия Passat. Архитектурата обаче е модулна - MQBb, и позволява всевъзможни изменения в размерите, а оттам и в дизайна.

Модулното шаси е развързало ръцете на чехите, позволявайки им да създадат по-динамичен автомобил, с премерени пропорции и стремителен силует. Те са оставили почти непроменена общата дължина на модела, но в същото време са увеличили разстоянието между осите с цели 80 мм. Освен това общата маса е редуцирана със 75 кг.
Skoda от ново измерение
Салонът на колата също е облагодетелстван от новата платформа. Сега пространството отзад е дори повече, а багажникът може да побере 625 литра, или с 30 л. повече от преди.

Материалите в салона са с добро качество и меки на допир, подредени в изчистен немски стил. По-високите версии, каквито бяха подготвили от компанията за международния тест драйв на модела във Флоренция, Италия, предлагат и някои доста интересни неща, заимствани от далеч по-луксозни коли. В предните врати, например, има "скрити" чадъри, а предната пасажерска седалка може да бъде командвана и от задния ред.
Skoda от ново измерение
Всички модификации, които успяхме да изпробваме, бяха оборудвани с адаптивно шаси, предлагащо няколко режима, сред които и индивидуален. Подобна система, влияеща също така на трансмисията, двигателя, чувствителността на педалите и волана, се предлага за първи път в автомобил на Skoda.
Skoda от ново измерение
Също за първи път се предлага адаптивен автопилот, който не само следва предния автомобил, но може и да завива, следейки останалите участници в движението. Сред технологиите, с които може да бъде оборудван автомобила са още система за разпознаване на знаците, система за предупреждение за сблъсък, камера за заден ход, система за автоматично паркиране и много други.

Нова и доста богата е също така гамата от мотори. Тя включва 8 турбо-двигателя - 5 бензинови и 3 дизелови, всички покриващи Евро6. И всички оборудвани стандартно със система за електронна блокировка на диференциала XDS+.
Skoda от ново измерение
По време на тестовете имахме възможност да изпробваме дизеловите модификации със 150 и 190 к.с. Особено в съчетание с трансмисия DSG, агрегатите предлагат достатъчна динамика, нисък разход и плътна тяга.

По-любопитен обаче се оказа компактният 1,4-литров бензинов двигател. Той е снабден с турбо и демонстрира изненадващо добро представяне. Мощността на мотора е 150 к.с., а въртящият момент достига 250 Нм. Двигателят въобще не се усеща муден, дори напротив. С него Superb достига 100 км/час за 8,6 сек. и развива 220 км/час. А и разходът изглежда приемлив - около 6,0 - 6,5 литра на 100 км. при нашия тест.

За тези, които не искат да правят компромис с динамиката е предвиден 2,0-литров турбо двигател, който замества предлагания V6 при старото поколение. Новият мотор развива 280 к.с. и 350 Нм, като се съчетава със система 4х4 и кутия DSG. Тук ускорението до 100 км/час става за под шест секунди - 5,8 сек, а скоростта достига 250 км/час. С този мотор автомобилът спокойно може да бъде определен като RS, въпреки че при Superb такава модификация не се предлага. Агрегатът е изключително отзивчив и буквално може да накара колата да подскочи. А в съчетание със спортния режим може да достави доста високо количество адреналин.
Skoda от ново измерение
Като цяло новият Superb оставя впечатление за по-скъп автомобил, от по-висок клас. Той е много просторен, но при управление не се усеща тежък или голям. Возията е неутрална, а воланът достатъчно отзивчив. Приятно нововъведение са множеството модерни базови и опционални технологии, сред които адаптивното шаси, благодарение на което новият Superb може да промени характера си изцяло само с натискането на бутон.

Да, Superb е станал още по-добър. Той вече не представлява орязана и достъпна версия на Passat, а пълноценен негов конкурент. Това е най-добрата Skoda досега.
Skoda от ново измерение
Колкото до цените, към момента те не са известни. По време на представянето обаче ни разкриха, че новият модел ще бъде с около 10% по-скъп от стария. Стартът на продажбите е насрочен за по-късно тази година, когато ще бъде изнесена и ценовата листа.

Снимки: Automedia.bg, Skoda

Тагове: Skoda Superb
0 от 500
  • #53
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Тьпиро Сан ( преди 9 години )
    Ха,пак някой много глупав,неспособен и оскотял ***,е писал с моя ник!Шкодата,сравнена с Тъпота,е като Бентли сравнено с Клексис GS300h.Качество и стил,пред пластмасария,дефекти,тежки и мудни ***!
  • #52
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 години )
    Нещо да съм казвал за сметката? Естествено, че с новата за 60к има повече загуба, но тя в никакъв случай не е така, както я описваш. Старото БМВ 5-ца има първоначално обслужване, ремъци масла, тн мин 1000-ка. Нещо по съединител, маховик още 1500. Гуми също там някъде. Сложи едни 6-7к лв за гориво в повече за БВМ-то за тези 120к. Още някакви дребни непредвидени ремонти. По скъпо обслужване и накрая разликата ще се е стопила може би под 10кА Шкода за 60к няма да е никак бедна откъм екстри
  • #51
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Аман от олигофрени ( преди 9 години )
    Явно няма да се разберем.Всеки си има мнение и това е хубаво,все пак сме демокрация.Но всичко зависи от капитала с който разполагаш.Затова мисля,че е много по-реалистично човек да купи 5-6 г. кола от хубава марка,отколкото нова Шкода.И това ще направи 80% от българина.
  • #50
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Паруш Таранголев ( преди 9 години )
    5. Това вече не е колата произведена от БМВ и постоянно ще се прави.6. Разберете, че активните и ангажирани хора нямат време да се разправят с ремонти, те купуват нови коли независимо в кой клас, скъсват ги от каране и си изплащата всичко вложено и после взимат нова, а семкаджиите... за тях остават огризките и дървената философия
  • #49
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Паруш Таранголев ( преди 9 години )
    Ха ако хората дето правеха коли четат сметките на *** ше се откажат. 1. Новите коли от този клас са активни и заработващи хора2. След 5г са взели всичко което може да даде една петица за 120.000лв и са и навъртяли 420.000км3. *** купува от тях 5тица и с помощта на друг апаши и джамбази я освежава и я връщан на 131.000км4. Продава я на друг *** за 28.000лв дето люи семки и си чеше мадите, той ще мине с нея 30.000км за 5г на газ и ще я ремонтира при 3ти *** с подръчни материали
  • #48
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Високото оборудване и 220 коня струва 40к евро в Германия, а дизел 190 коня, 4х4 42к евро.
  • #47
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да направим една сметка за любителя на нови кошници. Да кажем, че купуваш нова кола за 60к. На 6-тата година я продаваш за 10к (ако има кой да ти я купи) и излиза, че за 6 год си загубил 50к. Аз си купувам една 5 годишна 5-ца с 3 литров мотор и 235 коня, 4х4 и бъкана с екстри за 28к и на 11 година я продавам за 6к, т.е. загубил съм 22к за 6 години. Раликата е двойна.Освен това карам кола, която ми е кеф, а не Шкода или някаква друга средна хубост. И да, купувал съм нова кола, но няма да повторя
  • #46
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Явно тук някакво *** на не повече от 20 години спори с нормален човек и единствените му аргументи се свеждат до обиди! Момче хората след определена възраст особено ако им е дошъл акъла почват да гледат рационално на парите които изкарват и доводите от рода на някоя дранкулка в повече за сметка на година употреба не важи. Само комплексар събиращ стотинки би купил 10 годишна лимузина пред нов автомобил среден клас. Хораата гонещи имидж могат да си го позволят, а не гонят тънка лайсна!
  • #45
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не знам. Волво, китайска кола. Те и преди не биваха. За това и фалираха. А сега, але, мале. Made in China.
  • #44
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Аман от олигофрени ( преди 9 години )
    Бахмааму...човек да не си каже предпочитанията!Никой не може да ме убеди,че 5 год. Волво е по-лошо от нова Шкода.Нема начин!И да-естествено,че Волво се поддържа по-трудно от Шкода.Ми нормално бе ахмак,защото е Шкода!Ей,аман от ***!