IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BiTurbo екология

Opel Insignia BiTurbo демонстрира едновременно висока динамика и минимален разход на гориво

BiTurbo екология

С Insignia немската автомобилна марка Opel се завърна в сегмента на големите автомобили. При това го направи както трябва - с богат на модификации и екстри модел, който спечели редица международни признания.
BiTurbo екология
За да запази интереса към своя флагман, точно както правят премиум марките, Opel не спира да пуска на пазара нови версии и модификации. Първо, още преди години, се появи адаптивното шаси, после интелигентните фарове, задвижването към четирите колела, спортната модификация OPC и т.н. Последното нововъведение в модела определено привлича внимание, тъй като предлага едновременно висока мощност и нисък разход на гориво. А това е запазена марка на един модерен премиум автомобил.

Става въпрос за BiTurbo версията на Insignia, която разчита на 2.0-литров дизелов двигател, генериращ мощност от 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Това е изключително модерен агрегат, с какъвто към момента могат да се похвалят малцина производители на автомобили. Той е четирицилиндров Common Rail и разполага със системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора.
BiTurbo екология
Двигателят предлага осезаема динамика още при 1500 об/мин, когато са на разположение цели 350 Нм. В средния оборотен диапазон двата турбокомпресора вече функционират едновременно, което освобождава пълната мощност на агрегата. Казано иначе, автомобилът може да се шофира при доста ниски обороти, тъй като максималният въртящ момент, който е водещ за динамиката, е наличен между 1750 - 2500 об/мин. А това гарантира ниско потребление на гориво - 6.0 л/100 км при комбиниран цикъл, 4.8 л/100 км при движение извън града и 8.0 л/100 км при движение в градския трафик, сочи официалната информация за модела.

Автомобилът, който изпробвахме бе оборудван с автоматична скоростна кутия с 6 степени, която изучава маниерите на водача и при по-спокойно каране, например, превключва предавките още преди 2000 об/мин. Тестът ни протече главно извън града, като регистрирахме среден разход на гориво от 5.3 л/100 км. Подобна консумация на гориво може да се постигне без да се стараете, но и без да се увличате.

Не това обаче е най-интересното в този модел, тъй като икономичните коли на пазара не са малко. Рядкост са тези, които са едновременно мощни и икономични, като Insignia BiTurbo. А това е най-ценното - динамична и голяма кола, която харчи малко.

Най-осезаема е динамиката на Insignia BiTurbo при доускорение. В тези случаи автомобилът би впечатлил почти всеки. Ускорението от място също го бива, особено като се има предвид, че това не е градска бегачка, а голям луксозен автомобил, с който може да се пътува комфортно в продължение на часове - салонът е просторен, удобен и добре обезшумен, а по-претенциозните могат да поръчат адаптивно шаси, с което да избират дали окачването да бъде спортно, комфортно, или да се адаптира автоматично към конкретните пътни условия.
BiTurbo екология
За доброто настроение на шофьора се грижат и автоматичните фарове, които освен, че следя кривата на завоя, превключват автоматично от къси на дълги светлини (както и обратното). Същото предназначение имат и седалките, които предлагат всевъзможни настройки, вентилация и подгряване, като притежават и сертификат от независимата германска организация от ортопедични специалисти в областта на здравето на гърба AGR.

Пространството в салона, както и вместимостта на багажника, също не бива да бъдат подценявани. Особено при версията хечбек, където обемът на багажното отделение е 530 литра, като може да нарасне до 1465 литра при сгъването на задните седалки.

А това са само част от качествата на Insignia BiTurbo, с които флагманът се бори за клиенти. Приемливата цена също е сред тях - от малко над 58 000 лв. с ДДС за високите нива на оборудване Insignia BiTurbo Sport или Insignia BiTurbo Cosmo.

Това обаче съвсем не е всичко. Последната новост при Insignia е щателният фейслифт, който обхваща както външността и вътрешността на колата, така и пътното й поведение. Прибавя и напълно нова инфо-развлекателна система, като по този начин елиминира един от недостатъците на вече старата Insignia, която тествахме ние. Обновената версия ще бъде на пазара още тази година.
BiTurbo екология
Струва ли си?

Insignia излезе на пазара като конкурент на автомобили от калибъра на Toyota Avensis, Mazda 6, Ford Mondeo и т.н. Версията BiTurbo обаче може да отмъкне клиенти дори от BMW 3-Series, Audi A4 или Mercedes C-Class. Хората, които не робуват на марки, ще открият, че мощният и икономичен двигател, 4х4 системата, адаптивното шаси, богатото базово оборудване, многобройните опции, отлично пътно поведение и сравнително достъпната цена, правят Insignia BiTurbo примамливо предложение.

Дали флагманът на Opel е премиум или не, е въпрос на индивидуална преценка. Факт е обаче, че Insignia има данни за подобна квалификация.
BiTurbo екология
Технически характеристики Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC BiTurbo

Двигател: 2.0-литров CDTI ECOTEC BiTurbo
Мощност: 195 к.с. при 4000 об/мин
Въртящ момент: 400 Нм между 1750 и 2500 об/мин
Задвижване: предно / 4x4
Ускорение 0-100 км/час: 8.7 секунди / 8.9 секунди
Максимална скорост: 230 км/час
Разход на гориво по време на теста (комбиниран): 5.3 л/100 км
BiTurbo екология
Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    cutnasterCFS ( преди 12 години )
    който и да прави дизелите на тойота и опел факта е че са добри.,особенно на първите.,за опелските след 2006 също!
  • #37
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Вярно е, на Toyota и Opel други фирми им правят дизелите. Но това аматьорите не го знаят.
  • #36
    2 rate up comment 0 rate down comment
    cutmasterCFS ( преди 12 години )
    Това субаро сигурно е с доста по-къси скорости и по-висок разход на гориво...
  • #35
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Subarufan ( преди 12 години )
    Според мен това време е доста лошо, за кола с такава мощмост и момент. Сравнявам го с Легаси, бензин, 150к.с, около 200 NM въртящ момент прави упражнението за около 8 сек, ръчна скоростна кутия.Инъче колата много ми харесва, дано да продължат да се развиват така за в бъдеще Орлите! :)
  • #34
    1 rate up comment 3 rate down comment
    ???????? ( преди 12 години )
    Този анонимния как е с главата? Опел и Тойота нямали дизели??? Приятел я вземи се успокой!
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 12 години )
    Не знам сега на кое място е Бравото,но не това е важното.По важното е,че заради такива писачи по форумите ,свестните хора почти спряха да пишат. Така ще е докато няма модератори......И то не само в тая тема,а по принцип.
  • #32
    3 rate up comment 1 rate down comment
    cutnasterCFS ( преди 12 години )
    ето продължителен тест на аутобилд за мрънкачите ... http://autobild.bg/opel-insignia-sports-tourer-2.0-cdti-ecoflex/a3548. и нека един анонимен където коментира по-надолу пак говори за бутала и турбо..,пък може да се е заблудил с някой tsi :)
  • #31
    1 rate up comment 6 rate down comment
    night_pz ( преди 12 години )
    Инсигниите като излязоха ми допаднаха, а и отзивите бяха много добри. Но от друга страна в сервиза който ползвам колкото пъти отида винаги вътре виси една инсигня за ремонт. И всеки път е различен! Предния път беше блока на двигателя, последния беше турбото. Майстора каза, че тази кола основно го храни напоследък :) Та от там малко съм с предубеждение вече.
  • #30
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Първо, теста е от преди 3 години, сега този мизерен фиат е след 20-то място. Пред него, например, сега има два дизелови модела на КИА, на второ и трето място. Доста тежка загуба за ФИАТ. Второ, има 4 забележки към фиата, едната е за двигателя. Туше!
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 12 години )
    И в таблицата обърнете внимание Бравото на кое място е, "незавидното" 7-мо място.Хайде лека н всички :)