IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BiTurbo екология

Opel Insignia BiTurbo демонстрира едновременно висока динамика и минимален разход на гориво

BiTurbo екология

С Insignia немската автомобилна марка Opel се завърна в сегмента на големите автомобили. При това го направи както трябва - с богат на модификации и екстри модел, който спечели редица международни признания.
BiTurbo екология
За да запази интереса към своя флагман, точно както правят премиум марките, Opel не спира да пуска на пазара нови версии и модификации. Първо, още преди години, се появи адаптивното шаси, после интелигентните фарове, задвижването към четирите колела, спортната модификация OPC и т.н. Последното нововъведение в модела определено привлича внимание, тъй като предлага едновременно висока мощност и нисък разход на гориво. А това е запазена марка на един модерен премиум автомобил.

Става въпрос за BiTurbo версията на Insignia, която разчита на 2.0-литров дизелов двигател, генериращ мощност от 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Това е изключително модерен агрегат, с какъвто към момента могат да се похвалят малцина производители на автомобили. Той е четирицилиндров Common Rail и разполага със системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора.
BiTurbo екология
Двигателят предлага осезаема динамика още при 1500 об/мин, когато са на разположение цели 350 Нм. В средния оборотен диапазон двата турбокомпресора вече функционират едновременно, което освобождава пълната мощност на агрегата. Казано иначе, автомобилът може да се шофира при доста ниски обороти, тъй като максималният въртящ момент, който е водещ за динамиката, е наличен между 1750 - 2500 об/мин. А това гарантира ниско потребление на гориво - 6.0 л/100 км при комбиниран цикъл, 4.8 л/100 км при движение извън града и 8.0 л/100 км при движение в градския трафик, сочи официалната информация за модела.

Автомобилът, който изпробвахме бе оборудван с автоматична скоростна кутия с 6 степени, която изучава маниерите на водача и при по-спокойно каране, например, превключва предавките още преди 2000 об/мин. Тестът ни протече главно извън града, като регистрирахме среден разход на гориво от 5.3 л/100 км. Подобна консумация на гориво може да се постигне без да се стараете, но и без да се увличате.

Не това обаче е най-интересното в този модел, тъй като икономичните коли на пазара не са малко. Рядкост са тези, които са едновременно мощни и икономични, като Insignia BiTurbo. А това е най-ценното - динамична и голяма кола, която харчи малко.

Най-осезаема е динамиката на Insignia BiTurbo при доускорение. В тези случаи автомобилът би впечатлил почти всеки. Ускорението от място също го бива, особено като се има предвид, че това не е градска бегачка, а голям луксозен автомобил, с който може да се пътува комфортно в продължение на часове - салонът е просторен, удобен и добре обезшумен, а по-претенциозните могат да поръчат адаптивно шаси, с което да избират дали окачването да бъде спортно, комфортно, или да се адаптира автоматично към конкретните пътни условия.
BiTurbo екология
За доброто настроение на шофьора се грижат и автоматичните фарове, които освен, че следя кривата на завоя, превключват автоматично от къси на дълги светлини (както и обратното). Същото предназначение имат и седалките, които предлагат всевъзможни настройки, вентилация и подгряване, като притежават и сертификат от независимата германска организация от ортопедични специалисти в областта на здравето на гърба AGR.

Пространството в салона, както и вместимостта на багажника, също не бива да бъдат подценявани. Особено при версията хечбек, където обемът на багажното отделение е 530 литра, като може да нарасне до 1465 литра при сгъването на задните седалки.

А това са само част от качествата на Insignia BiTurbo, с които флагманът се бори за клиенти. Приемливата цена също е сред тях - от малко над 58 000 лв. с ДДС за високите нива на оборудване Insignia BiTurbo Sport или Insignia BiTurbo Cosmo.

Това обаче съвсем не е всичко. Последната новост при Insignia е щателният фейслифт, който обхваща както външността и вътрешността на колата, така и пътното й поведение. Прибавя и напълно нова инфо-развлекателна система, като по този начин елиминира един от недостатъците на вече старата Insignia, която тествахме ние. Обновената версия ще бъде на пазара още тази година.
BiTurbo екология
Струва ли си?

Insignia излезе на пазара като конкурент на автомобили от калибъра на Toyota Avensis, Mazda 6, Ford Mondeo и т.н. Версията BiTurbo обаче може да отмъкне клиенти дори от BMW 3-Series, Audi A4 или Mercedes C-Class. Хората, които не робуват на марки, ще открият, че мощният и икономичен двигател, 4х4 системата, адаптивното шаси, богатото базово оборудване, многобройните опции, отлично пътно поведение и сравнително достъпната цена, правят Insignia BiTurbo примамливо предложение.

Дали флагманът на Opel е премиум или не, е въпрос на индивидуална преценка. Факт е обаче, че Insignia има данни за подобна квалификация.
BiTurbo екология
Технически характеристики Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC BiTurbo

Двигател: 2.0-литров CDTI ECOTEC BiTurbo
Мощност: 195 к.с. при 4000 об/мин
Въртящ момент: 400 Нм между 1750 и 2500 об/мин
Задвижване: предно / 4x4
Ускорение 0-100 км/час: 8.7 секунди / 8.9 секунди
Максимална скорост: 230 км/час
Разход на гориво по време на теста (комбиниран): 5.3 л/100 км
BiTurbo екология
Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #28
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Запомнете, само 1.7 дизел е на Опел, по-точно на Исузу. Всички останали дизели са им от ФИАТ, включително и този. Опел и Тойота нямат свои дизели.
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 12 години )
    Опс сори,в първият ми пост.Кубатурата от 1929 става 1910,а не 1919.Сори за грешката.
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 12 години )
    А за теста на Фиат Браво 1.9 m-jet .Ето го теста.Вижте какво пише в последния абзац.http://***.autobild.de/artikel/fiat-bravo-1.9-mjt-emotion-dauertest-1171481.html
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 12 години )
    гайде пак започнаха с умозаключенията някои :) Двигателя 1.9 дизел фиат го имат още от Делта2 ,но не е jtd,a e samo TD. Tam kubaturata mu e 1929 ,а после става 1919 куб.см. и се монтира първо на Алфа Ромео 156 . Модификациа осем клапана и без променлива геометрия на търбината с мощност 105 к.с. После става с променлива геометрия,други д/зи и т.н. 115 к.с. После следва 16в и т.н.
  • #24
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ти никога няма да можеш да кажеш в кой брой си го чел, защото лъжеш. Виж и къде е класиран Опел на базата на продължителните тестове. Доста назад. Имаше тест на дизелов опел, но както писах по-долу единия цилиндър беше направо надран, според Опел от некачествено бутало и турбината беше пукната. Изглежда това е супер безпроблемно за Опел.
  • #23
    5 rate up comment 1 rate down comment
    cutnasterCFS ( преди 12 години )
    в момента не мога да кажа в кой брой на аутобилд съм гледал продължителния тест на дизелова инсигния...,но общи взето извода беше ...най-висока оценка с максимален брой точки като при разглобяване на двигатела инженерите на списанието не констатират никакво износване(като нов)!.,а за развойния център на ГМ вижте в уикипедия. имаше и друга оценка на инсигния за сигурен автомобил и най-малка склонност към дефекти в класа си!
  • #22
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Жестока кола!
  • #21
    19 rate up comment 2 rate down comment
    FastDriver ( преди 12 години )
    Няма разумен човек дори и в Европа, който да си продаде ей така колата, защото му е омръзнала. продава я защото в сервиза са му казали ,че ремонта който предстои е много близък до стойността на колата или просто е толкова физически и морално старял, че предстоящите ремонти не си струват времето и средствата. Производителя са интересува да няма гаранционни ремонти за плащане, затова примерно един пробег от 180 000 е относително безпроблемен но от там се почва...
  • #20
    26 rate up comment 0 rate down comment
    FastDriver ( преди 12 години )
    Моторите са си наред, когато се касае за разумен експлоатационен срок, обичаен за ново закупен автомобил.Проблема тук е че обикновено се докарват коли на 400 000 + км. (особено мощните дизели)и се почва, турбо, помпа дюзи(инжектори) износени цилиндри. И после тази или онази марка били *** защото на " 163 000 " ми направи еди какъв си проблем!! А тя била на тези километри ,ама през далечната 2003 примерно!
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ... други кусури но не с блока