IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BiTurbo екология

Opel Insignia BiTurbo демонстрира едновременно висока динамика и минимален разход на гориво

BiTurbo екология

С Insignia немската автомобилна марка Opel се завърна в сегмента на големите автомобили. При това го направи както трябва - с богат на модификации и екстри модел, който спечели редица международни признания.
BiTurbo екология
За да запази интереса към своя флагман, точно както правят премиум марките, Opel не спира да пуска на пазара нови версии и модификации. Първо, още преди години, се появи адаптивното шаси, после интелигентните фарове, задвижването към четирите колела, спортната модификация OPC и т.н. Последното нововъведение в модела определено привлича внимание, тъй като предлага едновременно висока мощност и нисък разход на гориво. А това е запазена марка на един модерен премиум автомобил.

Става въпрос за BiTurbo версията на Insignia, която разчита на 2.0-литров дизелов двигател, генериращ мощност от 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Това е изключително модерен агрегат, с какъвто към момента могат да се похвалят малцина производители на автомобили. Той е четирицилиндров Common Rail и разполага със системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора.
BiTurbo екология
Двигателят предлага осезаема динамика още при 1500 об/мин, когато са на разположение цели 350 Нм. В средния оборотен диапазон двата турбокомпресора вече функционират едновременно, което освобождава пълната мощност на агрегата. Казано иначе, автомобилът може да се шофира при доста ниски обороти, тъй като максималният въртящ момент, който е водещ за динамиката, е наличен между 1750 - 2500 об/мин. А това гарантира ниско потребление на гориво - 6.0 л/100 км при комбиниран цикъл, 4.8 л/100 км при движение извън града и 8.0 л/100 км при движение в градския трафик, сочи официалната информация за модела.

Автомобилът, който изпробвахме бе оборудван с автоматична скоростна кутия с 6 степени, която изучава маниерите на водача и при по-спокойно каране, например, превключва предавките още преди 2000 об/мин. Тестът ни протече главно извън града, като регистрирахме среден разход на гориво от 5.3 л/100 км. Подобна консумация на гориво може да се постигне без да се стараете, но и без да се увличате.

Не това обаче е най-интересното в този модел, тъй като икономичните коли на пазара не са малко. Рядкост са тези, които са едновременно мощни и икономични, като Insignia BiTurbo. А това е най-ценното - динамична и голяма кола, която харчи малко.

Най-осезаема е динамиката на Insignia BiTurbo при доускорение. В тези случаи автомобилът би впечатлил почти всеки. Ускорението от място също го бива, особено като се има предвид, че това не е градска бегачка, а голям луксозен автомобил, с който може да се пътува комфортно в продължение на часове - салонът е просторен, удобен и добре обезшумен, а по-претенциозните могат да поръчат адаптивно шаси, с което да избират дали окачването да бъде спортно, комфортно, или да се адаптира автоматично към конкретните пътни условия.
BiTurbo екология
За доброто настроение на шофьора се грижат и автоматичните фарове, които освен, че следя кривата на завоя, превключват автоматично от къси на дълги светлини (както и обратното). Същото предназначение имат и седалките, които предлагат всевъзможни настройки, вентилация и подгряване, като притежават и сертификат от независимата германска организация от ортопедични специалисти в областта на здравето на гърба AGR.

Пространството в салона, както и вместимостта на багажника, също не бива да бъдат подценявани. Особено при версията хечбек, където обемът на багажното отделение е 530 литра, като може да нарасне до 1465 литра при сгъването на задните седалки.

А това са само част от качествата на Insignia BiTurbo, с които флагманът се бори за клиенти. Приемливата цена също е сред тях - от малко над 58 000 лв. с ДДС за високите нива на оборудване Insignia BiTurbo Sport или Insignia BiTurbo Cosmo.

Това обаче съвсем не е всичко. Последната новост при Insignia е щателният фейслифт, който обхваща както външността и вътрешността на колата, така и пътното й поведение. Прибавя и напълно нова инфо-развлекателна система, като по този начин елиминира един от недостатъците на вече старата Insignia, която тествахме ние. Обновената версия ще бъде на пазара още тази година.
BiTurbo екология
Струва ли си?

Insignia излезе на пазара като конкурент на автомобили от калибъра на Toyota Avensis, Mazda 6, Ford Mondeo и т.н. Версията BiTurbo обаче може да отмъкне клиенти дори от BMW 3-Series, Audi A4 или Mercedes C-Class. Хората, които не робуват на марки, ще открият, че мощният и икономичен двигател, 4х4 системата, адаптивното шаси, богатото базово оборудване, многобройните опции, отлично пътно поведение и сравнително достъпната цена, правят Insignia BiTurbo примамливо предложение.

Дали флагманът на Opel е премиум или не, е въпрос на индивидуална преценка. Факт е обаче, че Insignia има данни за подобна квалификация.
BiTurbo екология
Технически характеристики Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC BiTurbo

Двигател: 2.0-литров CDTI ECOTEC BiTurbo
Мощност: 195 к.с. при 4000 об/мин
Въртящ момент: 400 Нм между 1750 и 2500 об/мин
Задвижване: предно / 4x4
Ускорение 0-100 км/час: 8.7 секунди / 8.9 секунди
Максимална скорост: 230 км/час
Разход на гориво по време на теста (комбиниран): 5.3 л/100 км
BiTurbo екология
Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Frakofon ( преди 12 години )
    Малиии :-) какво са правили ФИАТ ГРУП без GM преди 2005,сигурно го е нямало 1.9 jtd, защото е намало ОБЩ развоен център с GM, да ама не, 1.9 16v jtd е разработен още края на 2002 и се вгражда в АЛФА още след средата на 2003 г. Затова, че се интересувайте повече от дадена марка, а не само да се четете "рекламните"автомобилни списания, а за износения блок също е много съмнително, написал съм погоре защо мисля така,и поне съмсе занимавалс тези мараки и го твърдя от първо лице.Тези мотори имат дру
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    fan ( преди 12 години )
    GM Powertrain Engine Center Torino is a powertrain engineering center founded in 2005 with 80 employees. In September 2008 the center moved into its new Politecnico facility, making General Motors the first automotive company to become a physical part of a university campus. The Engineering Center currently engineers and develops diesel engines, controls and propulsion systems, and employs over 460 people. It is headquartered in Turin, Italy.During the alliance between Fiat and GM, it was p
  • #16
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Frakofon ( преди 12 години )
    ... и сложиха за пръв път в СААБ 9-3, а после и в новата тогава Ланча Делта само, юе малкопо форциран 190 кс) за пръв път чувам за износен цилиндър на 100 000 км на този блок, хората на този блок помпят турбините по на 2 бара + и сменят по няколко тубини и блока пак държи а говоря за употребявани автомобили, незнам да ли въобще "наживо" си виждал износен цилиндър, че пишеш такива смешки и да се позошашаш уж на Ауто Билд ?
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Frakofon ( преди 12 години )
    Незнам какъв развоен център имат в Торино Опел,и защо точно в Торино,а не в "малката" по площ Германия,странна работа но тези "партенки" сме ги чували и за 1.3 MJET ама от него по италианслия мотор няма.А относно износен цилиндър на 2.0/1.9(двата мотора ползшат един същи блок, просто през 2008 италианците "разтъргаха" блока т.е увиличиха диаметъра на цилиндрите и съана 2.0, а целия мотор ползва изнаюално 1.9 литровия дизел с една турбина на ФИАТ ГРУП, който бе до-работен от инвцжинерите на СААБ
  • #14
    5 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Като застанеш до някой опел и се вслушаш, ще го чуеш как ръждясва.
  • #13
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Тия ли бяха пред фалит?
  • #12
    4 rate up comment 12 rate down comment
    до cutmasterCFS ( преди 12 години )
    В кой брой на АБ си гледал тест на дизели на Опел? Защото аз се сещам за един, но нещата не бяха никак добри. Отвори класацията и ще видиш , че в челните позиции няма нито бензинов, нито дизелов опел. А специално на дизела му намериха износен цилиндър след 100 000 км. и пукнат корпус на турбо-компресора. Та казваш били читави, а? Не думай, бе!
  • #11
    16 rate up comment 2 rate down comment
    fan до 17 ( преди 12 години )
    Точно така е и то от доста време. Най-феноменалното е, че към 2013 година Опел е една от най-малко гниещите марки. Забавиха се едни 15 години, но по-добре късно отколкото никога.
  • #10
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Честно казано 6.0 на 100 не е рекордно ниско потребление. В този клас има коли с разход под 5.0 на 100. Да не говорим, че по размери този опел не е в класа на Пасат, както се опитват да го представят сегмент D, а по-скоро между Голф и Пасат, сегмент С+. А там има коли с разход под 4 на 100. Сори, това е горчивата истина за Опел.
  • #9
    9 rate up comment 1 rate down comment
    cutmasterCFS ( преди 12 години )
    ГМ доколкото знам си имат развоен център в Торино и цдти двигателите са си тяхна разработка!!!Гледах продулжителен тест на Аутобилд в който дизелите на опел имат отлични отзиви за износване!