IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BiTurbo екология

Opel Insignia BiTurbo демонстрира едновременно висока динамика и минимален разход на гориво

BiTurbo екология

С Insignia немската автомобилна марка Opel се завърна в сегмента на големите автомобили. При това го направи както трябва - с богат на модификации и екстри модел, който спечели редица международни признания.
BiTurbo екология
За да запази интереса към своя флагман, точно както правят премиум марките, Opel не спира да пуска на пазара нови версии и модификации. Първо, още преди години, се появи адаптивното шаси, после интелигентните фарове, задвижването към четирите колела, спортната модификация OPC и т.н. Последното нововъведение в модела определено привлича внимание, тъй като предлага едновременно висока мощност и нисък разход на гориво. А това е запазена марка на един модерен премиум автомобил.

Става въпрос за BiTurbo версията на Insignia, която разчита на 2.0-литров дизелов двигател, генериращ мощност от 195 к.с. и 400 Нм въртящ момент. Това е изключително модерен агрегат, с какъвто към момента могат да се похвалят малцина производители на автомобили. Той е четирицилиндров Common Rail и разполага със системата за каскадно пълнене с два турбокомпресора.
BiTurbo екология
Двигателят предлага осезаема динамика още при 1500 об/мин, когато са на разположение цели 350 Нм. В средния оборотен диапазон двата турбокомпресора вече функционират едновременно, което освобождава пълната мощност на агрегата. Казано иначе, автомобилът може да се шофира при доста ниски обороти, тъй като максималният въртящ момент, който е водещ за динамиката, е наличен между 1750 - 2500 об/мин. А това гарантира ниско потребление на гориво - 6.0 л/100 км при комбиниран цикъл, 4.8 л/100 км при движение извън града и 8.0 л/100 км при движение в градския трафик, сочи официалната информация за модела.

Автомобилът, който изпробвахме бе оборудван с автоматична скоростна кутия с 6 степени, която изучава маниерите на водача и при по-спокойно каране, например, превключва предавките още преди 2000 об/мин. Тестът ни протече главно извън града, като регистрирахме среден разход на гориво от 5.3 л/100 км. Подобна консумация на гориво може да се постигне без да се стараете, но и без да се увличате.

Не това обаче е най-интересното в този модел, тъй като икономичните коли на пазара не са малко. Рядкост са тези, които са едновременно мощни и икономични, като Insignia BiTurbo. А това е най-ценното - динамична и голяма кола, която харчи малко.

Най-осезаема е динамиката на Insignia BiTurbo при доускорение. В тези случаи автомобилът би впечатлил почти всеки. Ускорението от място също го бива, особено като се има предвид, че това не е градска бегачка, а голям луксозен автомобил, с който може да се пътува комфортно в продължение на часове - салонът е просторен, удобен и добре обезшумен, а по-претенциозните могат да поръчат адаптивно шаси, с което да избират дали окачването да бъде спортно, комфортно, или да се адаптира автоматично към конкретните пътни условия.
BiTurbo екология
За доброто настроение на шофьора се грижат и автоматичните фарове, които освен, че следя кривата на завоя, превключват автоматично от къси на дълги светлини (както и обратното). Същото предназначение имат и седалките, които предлагат всевъзможни настройки, вентилация и подгряване, като притежават и сертификат от независимата германска организация от ортопедични специалисти в областта на здравето на гърба AGR.

Пространството в салона, както и вместимостта на багажника, също не бива да бъдат подценявани. Особено при версията хечбек, където обемът на багажното отделение е 530 литра, като може да нарасне до 1465 литра при сгъването на задните седалки.

А това са само част от качествата на Insignia BiTurbo, с които флагманът се бори за клиенти. Приемливата цена също е сред тях - от малко над 58 000 лв. с ДДС за високите нива на оборудване Insignia BiTurbo Sport или Insignia BiTurbo Cosmo.

Това обаче съвсем не е всичко. Последната новост при Insignia е щателният фейслифт, който обхваща както външността и вътрешността на колата, така и пътното й поведение. Прибавя и напълно нова инфо-развлекателна система, като по този начин елиминира един от недостатъците на вече старата Insignia, която тествахме ние. Обновената версия ще бъде на пазара още тази година.
BiTurbo екология
Струва ли си?

Insignia излезе на пазара като конкурент на автомобили от калибъра на Toyota Avensis, Mazda 6, Ford Mondeo и т.н. Версията BiTurbo обаче може да отмъкне клиенти дори от BMW 3-Series, Audi A4 или Mercedes C-Class. Хората, които не робуват на марки, ще открият, че мощният и икономичен двигател, 4х4 системата, адаптивното шаси, богатото базово оборудване, многобройните опции, отлично пътно поведение и сравнително достъпната цена, правят Insignia BiTurbo примамливо предложение.

Дали флагманът на Opel е премиум или не, е въпрос на индивидуална преценка. Факт е обаче, че Insignia има данни за подобна квалификация.
BiTurbo екология
Технически характеристики Opel Insignia 2.0 CDTI ECOTEC BiTurbo

Двигател: 2.0-литров CDTI ECOTEC BiTurbo
Мощност: 195 к.с. при 4000 об/мин
Въртящ момент: 400 Нм между 1750 и 2500 об/мин
Задвижване: предно / 4x4
Ускорение 0-100 км/час: 8.7 секунди / 8.9 секунди
Максимална скорост: 230 км/час
Разход на гориво по време на теста (комбиниран): 5.3 л/100 км
BiTurbo екология
Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    ??? ( преди 12 години )
    И на кого е завода и защо е в Торино , а не в Рюселхайм, А?
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    fan ( преди 12 години )
    Тествах съшият автомобил. По Г-тех ускорението е 7,7 сек. ето подобно клипче Цената на тая кола е добра, само, че не е 4х4. За колегата по-долу- нека се поинтересува на кого е завода за двигатели в Торино!!!!!И няма как да се сравнява точно тая кола с Пасат ЦЦ защото това е кола за 55-6 хиляди с ДДС а пасата ЗАПОЧВА от 64 800 лева гол като пушка.За това Опел към момента е една от най-смислените марки.Слабо място е автоматика, защото е смотан и муден
  • #6
    4 rate up comment 6 rate down comment
    cutmasterCFS ( преди 12 години )
    показателите на машината изглеждат много добре., голям + е че заводските разходи на гориво са лесно постижими!
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    LEX ( преди 12 години )
    И цената изобщо не е като тази, която са цитирали в статията. Влезте в конфигуратора в сайта на Опел, изберете този мотор, 4х4, автоматик и вижте каква базова цена ще ви изплюе...!!!
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    фсб ( преди 12 години )
    колата и цената наистина много ме кефат, оборудването и екстрите са супер за тази цена, но ускорението е слабо, ние имаме пасат ЦЦ, който е бая по-малко коне (152), а има ускорение по каталог 8.5, И аз очаквах опела да е със 7.5 пеимврно,,,
  • #3
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Честито ( преди 12 години )
    Само дето Опел е консуматор на тоя мотор , който е на ФИАТ и се монтира в Ланча Делта от няколко години.
  • #2
    19 rate up comment 4 rate down comment
    LEX ( преди 12 години )
    Сега набързо погледнах, че Авенсис с 2,2л дизелов двигател и 150 к.с. ускорява до 100 км за 8,9 сек. с ръчна скоростна кутия. И определено не е 60 000 лв. Вярно, че и 4х4 не е, но....
  • #1
    14 rate up comment 6 rate down comment
    LEX ( преди 12 години )
    Според мен ускорение от 8,7/8,9 секунди до 100 км/ч, за автомобил с БИ-турбо дизелов двигател и почти 200 к.с., определно не е добро постижение. Очаквах може би нещо от сорта 7 сек. Един атмосферен бензинов двигател 1,8 или 2,0 л., с 140-160 к.с. ускорява до 100 км за 9,5 сек. За разхода съм съгласен, добър е!