IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota си върна лидерството

Японците са Nº1 по продажби в света

Toyota си върна лидерството

Земетресението и последвалото го цунами в Япония през 2011 година извадиха извън строя много заводи в островната страна, което се отрази негативно на производството и продажбите на Toyota в цял свят. Най-голямата японска автомобилна компания приключи годината на трето място по продажби зад GM и VW.

Toyota си върна лидерствотоКакто изглежда обаче проблемите отдавна са зад гърба на японците и те отново водят в класацията. За първите 9 месеца на 2012 година Toyota е реализирала 7.4 млн. продажби в световен мащаб, което представлява увеличение с 28% спрямо същия период на миналата година.

Първенецът за 2011 година - GM, изостава зад Toyota с около 450 000 продажби, реализирайки ръст от 2.5% спрямо първите 9 месеца на 2011 година.

Увеличението при VW спрямо същия период на миналата година е 12%, а продажбите достигат почти 7 млн.

Според анализатори обаче японците не бива да бързат да ликуват. До края на годината има още време, а продажбите на Toyota в Китай продължават да падат. Причината е островният спор между двете страни, който доведе до остър спад на всички японски продукти в Китай. Бяха унищожени десетки японски коли по улиците на Китай, а някои от заводите на японските автомобилни компании - затворени.

За месец август Toyota е регистрирала спад от 15% на най-големия автомобилен пазар в света. През септември ситуацията на пазара в Китай е още по-лоша - реализирани са 44 100 продажби за сметка на 86 000 през септември 2011 година.

Според анализатори продажбите на японските марки в Китай ще продължават да падат, а тези на останалите автомобилни марки ще продължават да растат. Въпреки това обаче те предвиждат, че през 2013 година ситуацията ще се успокои и японските марки ще си върнат позициите.

Припомняме, че GM беше лидер по продажби в света в продължение на повече от 7 десетилетия, преди Toyota да отнеме тази титла през 2008 година.

0 от 500
  • #140
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Пръскат се от яд,че Тойота гази немските марки и техните клишета за немските коли,говорени им от бащите и чичовците им губят смисъл.
  • #139
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Е, и време трябва, но най-вече ясна полза. Като дойдоха добрите дизели и за 5 години се наложиха, а преди 40 и нищо...Батериите са порядъци по-слаби, отколкото е темпа на развитието им, в близкко бъдеще няма смисъл. Освен като "частични хибриди" т.е. малка част от общата мощност, при големи, тежки и скъпи коли, където недостатъците от хибрида не болят толкова. И точно това правят БМВ и Мерцедес - гледай какво прави папата, за да разбереш кое е правилно.
  • #138
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    Но най-безумно е зомбито пишещо с ник consumer reports. Льольо, точно от днес е новината от consumer reports че трите бранда на Тойота са начело в класацията за надеждност:http://***.autoblog.com/2012/10/29/ford-tumbles-to-second-worst-in-consumer-reports-reliabil/
  • #137
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    Я, злобни немски зомбита пръскат гьобелсовата си пропаганда под статия за успеха на Тойота. Момченца, в днешния свят на интернет номера с лъжата повторена стотици пъти не върви. Глупави сте да го разберете, но ние ви се радваме на ентусиазма да изпишете 200 безсмислени коментара. Както се казва *** но затова пък упорити. Дерзайте!
  • #136
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Този числов пример не е верен. Аз пък ти казвам ,че е точно обратното.
  • #135
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Понеже не се сещаш за сервизни акции на Фолксваген,затова ли се разпадат на пътя направо?http://***.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1509325 Немския премиум!
  • #134
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Ха, това не беше "статистика", а числов пример за да разбереш за какво говоря.
  • #133
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ползата е за сервизите, милиони сервизи по света сменяват китайси чаркове на боклучивите фолксвагенчета
  • #132
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Пак говориш без да мислиш. Защо на дизела му трябваха 40 години преди да се наложи?Нямаше ли нужда от време дизеловата технология? Приус е огромен успех, затова всички немски марки изкараха хибриди 15 години след Приус. Та Приус е 3-тата най-купувана кола в САЩ.Ако Приус не беше успех, немските марки никога нямаше да се опитват да произвеждат хибриди,които така яростно отричаха.
  • #131
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    "Полу-хибриди няма."С кавички де)Това, което е Приус, щеше да е успех, но при тия продажби е нормално другите производители да стоят настрана. А технологиите нямат нужда от време, а да могат да предлагат полза. Няма ли полза, хората никога няма да я искат.