IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota си върна лидерството

Японците са Nº1 по продажби в света

Toyota си върна лидерството

Земетресението и последвалото го цунами в Япония през 2011 година извадиха извън строя много заводи в островната страна, което се отрази негативно на производството и продажбите на Toyota в цял свят. Най-голямата японска автомобилна компания приключи годината на трето място по продажби зад GM и VW.

Toyota си върна лидерствотоКакто изглежда обаче проблемите отдавна са зад гърба на японците и те отново водят в класацията. За първите 9 месеца на 2012 година Toyota е реализирала 7.4 млн. продажби в световен мащаб, което представлява увеличение с 28% спрямо същия период на миналата година.

Първенецът за 2011 година - GM, изостава зад Toyota с около 450 000 продажби, реализирайки ръст от 2.5% спрямо първите 9 месеца на 2011 година.

Увеличението при VW спрямо същия период на миналата година е 12%, а продажбите достигат почти 7 млн.

Според анализатори обаче японците не бива да бързат да ликуват. До края на годината има още време, а продажбите на Toyota в Китай продължават да падат. Причината е островният спор между двете страни, който доведе до остър спад на всички японски продукти в Китай. Бяха унищожени десетки японски коли по улиците на Китай, а някои от заводите на японските автомобилни компании - затворени.

За месец август Toyota е регистрирала спад от 15% на най-големия автомобилен пазар в света. През септември ситуацията на пазара в Китай е още по-лоша - реализирани са 44 100 продажби за сметка на 86 000 през септември 2011 година.

Според анализатори продажбите на японските марки в Китай ще продължават да падат, а тези на останалите автомобилни марки ще продължават да растат. Въпреки това обаче те предвиждат, че през 2013 година ситуацията ще се успокои и японските марки ще си върнат позициите.

Припомняме, че GM беше лидер по продажби в света в продължение на повече от 7 десетилетия, преди Toyota да отнеме тази титла през 2008 година.

0 от 500
  • #150
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Голф с 4/100 извънградски разход със 105 коня.Приус 4/100 извънградски разход със 136 коня. В града колко харчи Голфа, щото Приус 3/100.
  • #149
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не, хибридната система е най-важната. Батериите всеки може да ги купи. Въпросът е,че хибридът разчита на сложна техника, при която от най-малките проблеми са батериите. Точно в хибридните системи се вижда огромната пропаст между съвършените японски хибриди и немските опити. При японски хибрид не се усеща прехода между ел.мотор и батерия и кога работят заедно, дикато при немските и френските има отчетливи тласъци и по-висок разход.
  • #148
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    как да се наложат дизелите в Япония като съседа ти сутринта тръгва на работа без никой да го чуе с хибрида, а ти почваш да тракаш под прозорците на хората, нали след подигравките - каква е тази стара кола, ще последва и emission test и направо трябва да я продадеш за старо немско желязо или да ти я купи някой европеец, обичащ немски "премиуми"
  • #147
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Батериите са най-важното, другото го имат и могат всички.А Приус 4/100 извън, хехе тва да не ти е голф дизел..!? Или е плуг ин и си мерил първите км?
  • #146
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    "Като дойдоха добрите дизели и за 5 години се наложиха"Ха-ха! Къде са се наложили дизелите??? В Европа дето има дотации за дизела и ниски стандарти за емисии. Защо не вземат дасе наложат в САЩ или Япония? Защото нито могат да покрият екостандартите, нито има икономически смисъл при по-високата цена на литър дизел. А дизелът е по-скъп, защото иска повече суров петрол.
  • #145
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Тогава имаш проблем да обясниш защо тенденциите са ФВ да изпревари Тойота без да е станал по-качествен от нея. ------------------- Просто няма такива тенденции. Винтеркорн си прави пропаганда. Няма такива тенденции обективни - Фолксваген нито има технологии ,за да го направи, нито качество и здравина, нито приспособимост към много пазари. Фолксваген спечелиха от нещастието над япония от цунамито и земетресението, което принуди Тойота да намали рязко доставките на коли. Но това не е тенденция
  • #144
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Common Rail е дело на японците от Denso. А дизеловата технология се развиваше 40 години. Напук на мнението на човека с немското име,че технология не й трябва развитие. Напротив - трябва й време за преодоляване на предубедеността на пазара.Винаги има смисъл от хибриди,защото Първо, Тойота произвежда страхотни хибриди с леки батерии, нисък разход и ниски емисии, второ, енергията при спиране и забавяне се улавя и се използва после да задвижва колата.
  • #143
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    "Този числов пример не е верен. Аз пък ти казвам ,че е точно обратното."Тогава имаш проблем да обясниш защо тенденциите са ФВ да изпревари Тойота без да е станал по-качествен от нея.
  • #142
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не е така,пак бъркаш.Не може да оправдаеш хибрид в А8 или S class с 2.0 Турбо 4 цилиндров двигател??? Това е гавра с лукс сегмента. Прави се като Lexus LS 600h - 450 коня хибрид, мощни ел.мотори. В този клас не може да има компромиси. Ауди Q5 Hybrid защо го произвеждат като пада по всички показатели от Lexus RX?? Гледай какво прави Тойота и да знаеш, че това е правилното. Така Тойота стана най-голямата автомобилна компания!Батериите каквито и да са, Приус харчи 3/100 градско и 4/100 извън
  • #141
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Добрите дизели дойдоха благодарение на Италианците!