IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota си върна лидерството

Японците са Nº1 по продажби в света

Toyota си върна лидерството

Земетресението и последвалото го цунами в Япония през 2011 година извадиха извън строя много заводи в островната страна, което се отрази негативно на производството и продажбите на Toyota в цял свят. Най-голямата японска автомобилна компания приключи годината на трето място по продажби зад GM и VW.

Toyota си върна лидерствотоКакто изглежда обаче проблемите отдавна са зад гърба на японците и те отново водят в класацията. За първите 9 месеца на 2012 година Toyota е реализирала 7.4 млн. продажби в световен мащаб, което представлява увеличение с 28% спрямо същия период на миналата година.

Първенецът за 2011 година - GM, изостава зад Toyota с около 450 000 продажби, реализирайки ръст от 2.5% спрямо първите 9 месеца на 2011 година.

Увеличението при VW спрямо същия период на миналата година е 12%, а продажбите достигат почти 7 млн.

Според анализатори обаче японците не бива да бързат да ликуват. До края на годината има още време, а продажбите на Toyota в Китай продължават да падат. Причината е островният спор между двете страни, който доведе до остър спад на всички японски продукти в Китай. Бяха унищожени десетки японски коли по улиците на Китай, а някои от заводите на японските автомобилни компании - затворени.

За месец август Toyota е регистрирала спад от 15% на най-големия автомобилен пазар в света. През септември ситуацията на пазара в Китай е още по-лоша - реализирани са 44 100 продажби за сметка на 86 000 през септември 2011 година.

Според анализатори продажбите на японските марки в Китай ще продължават да падат, а тези на останалите автомобилни марки ще продължават да растат. Въпреки това обаче те предвиждат, че през 2013 година ситуацията ще се успокои и японските марки ще си върнат позициите.

Припомняме, че GM беше лидер по продажби в света в продължение на повече от 7 десетилетия, преди Toyota да отнеме тази титла през 2008 година.

0 от 500
  • #170
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Човекът с немското име, не си запознат с хибридите, не ти ли е поне малко неудобно да пишеш глупост след глупост като че ли си пишеш за голфа в квартала. това е хибрид, при това японски, не е нито голф дизел, нитоп стар немски премиум,по които разбиират и майсторите в Обеля и село Ключ. При хибридите на Тойота и Лексус става въпрос за модерна и висока технология, която не може да я коментира всеки,просто защото е коренно различна от това,което кара и е карал някога.
  • #169
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Слаба ходова част и Тойота не могат да бъдат в 1 изречение. По-здрава ходова част от Тойота и Приус едва ли има някой автомобил! Изключително здрави. Просто японците са изчислили хибридът да е сред най-здравото на пазара,което може да се купи под формата на лек автомобил. Дори германците от Ауто-Билд бяха очаровани,че Приус върви,върви и върви. Никакви дефекти,никакви повреди.
  • #168
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    При хибридите на Тойота не се пести от тежест просто защото хибридната система и батериите са измислени от японци,а не от немци! За това един Приус тежи колкото един Голф! Само че Приус е с много по-сложна и модерна техника. Много се бъркаш като си мислиш,че хибридите на японците са тежки. Приус е толкова богато оборудван и е на теглото на Голф или Джета! Приус е сред най-здравите коли в света, произвеждани в момента. Доказаха го самите германски технически прегледи.
  • #167
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Броят на дизелите спрямо останалите бензинови коли в света е нищожен!И това след 50 годишни ялови опити да се въведе.Това ако не е "тежка съдба", кое?
  • #166
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Значи хибридът няма слаба ходова част или тънки пластмаси, изолации.!! Ти никога не си сядал в хибрид Приус,камо ли в Лексус! Хибридът няма нужда от такива шумоизолации,защото е тих. Второ, Батериите никога не се разреждат докрай. Хибридната система разпределя енергията според натоварването , но винаги поддържа ток за ел.мотора и винаги имаш 136 конски сили. Двигателчето не е малко ,а е 1.8! Докато при Голф 1.6,там е малко двигателчето. И не е капковиден,а по цикъл на Аткинсън.
  • #165
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Броят на хибридите спрямо останалите коли е нищожен!И това след 15 годишни ялови опити да се въведе.Това ако не е "тежка съдба", кое?
  • #164
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Колко де, колко км издържат батериите? После увисваш на малкото претоварено двигателче с тон и половина. Той затова е такъв капковиден, за да тушира тия недостатъци."Лукс" имам предвид че не е пестено от други неща за да компенсират тежест и цена на хибрида - слаба ходова част, тънки пластмаси, изолации и т.н.
  • #163
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аз мисля,че тежка е съдбата на дизелите, защото винаги тракат, вибрират и не случайно имат най-голямо приложение в селскостопанската техника- трактори,комбайни, също Тирове, мотокари... Доста голям компромис е да сложат такъв примитивен двигател в автомобил, все по-оскъпен от многото филтри,защото дизела е мръсен двигател,налагащ много филтри за пречистване и много шумоизолационни материали.
  • #162
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нищо.Двете са отделни параметри: колко ват.часа побира и колко вата може да даде/приеме - и двете са много слаби, което обуславя тежката съдба на хибридите. ------------- Много е тежка съдбата на хибридите - Над 4 млн. за 15 години само от Тойота! Много е тежко да харчи 4/100 и да е безшумен и да се търси от купувачите. Щом един Приус харчи 4/100,а един Lexus GS 450h с 350 конски сили 6/100км.,значи батериите са достатъчно добри.
  • #161
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Приус НИКОГА не е оставен на бензиновия мотор със 100 кс. Нали ти обясних бе , ти не четеш ли. Хибридната система поддържа постоянно ток в батериите и мощността е 136 коня. Разйод градско - 3/100, извънградско- 4/100км. По-пъргав, по-мощен и с по-нисък разход от Голф ТДИ .