IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota си върна лидерството

Японците са Nº1 по продажби в света

Toyota си върна лидерството

Земетресението и последвалото го цунами в Япония през 2011 година извадиха извън строя много заводи в островната страна, което се отрази негативно на производството и продажбите на Toyota в цял свят. Най-голямата японска автомобилна компания приключи годината на трето място по продажби зад GM и VW.

Toyota си върна лидерствотоКакто изглежда обаче проблемите отдавна са зад гърба на японците и те отново водят в класацията. За първите 9 месеца на 2012 година Toyota е реализирала 7.4 млн. продажби в световен мащаб, което представлява увеличение с 28% спрямо същия период на миналата година.

Първенецът за 2011 година - GM, изостава зад Toyota с около 450 000 продажби, реализирайки ръст от 2.5% спрямо първите 9 месеца на 2011 година.

Увеличението при VW спрямо същия период на миналата година е 12%, а продажбите достигат почти 7 млн.

Според анализатори обаче японците не бива да бързат да ликуват. До края на годината има още време, а продажбите на Toyota в Китай продължават да падат. Причината е островният спор между двете страни, който доведе до остър спад на всички японски продукти в Китай. Бяха унищожени десетки японски коли по улиците на Китай, а някои от заводите на японските автомобилни компании - затворени.

За месец август Toyota е регистрирала спад от 15% на най-големия автомобилен пазар в света. През септември ситуацията на пазара в Китай е още по-лоша - реализирани са 44 100 продажби за сметка на 86 000 през септември 2011 година.

Според анализатори продажбите на японските марки в Китай ще продължават да падат, а тези на останалите автомобилни марки ще продължават да растат. Въпреки това обаче те предвиждат, че през 2013 година ситуацията ще се успокои и японските марки ще си върнат позициите.

Припомняме, че GM беше лидер по продажби в света в продължение на повече от 7 десетилетия, преди Toyota да отнеме тази титла през 2008 година.

0 от 500
  • #160
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Голф нито е 200 кила по-лек!!!!, нито има по-яко окачване, нито има лукс в Голф. Приус идва оборудван с Тъю скрийн , пълен автоматик, безключово палене, много добре оборудван. Голф не. Няма база за сравнение на обикновен вибриращ дизел в безумен и икономичен Приус.
  • #159
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Не, оставен на бензиновия мотор 90 коня е 6-7/100 извънградско, Голф е хем 105к, хем 200 кила по-лек, хем по-яко окачване, лукс и т.н. хем е 4-5/100. Няма база за сравнение. Само в задръстванията има смисъл от Приус, като цяло не.
  • #158
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    @Чичко АлудиТи не знаеше ли, че батериите са най-важното, другото го имат и могат всички.А първият комън рейл е на Дизелмоторен Рослау, Магдебург 1981, след това Фиат и Бош... И тука се обърка...
  • #157
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    "Какво общо има капацитета на батериите с мощността ,когато ти трябва?"Нищо.Двете са отделни параметри: колко ват.часа побира и колко вата може да даде/приеме - и двете са много слаби, което обуславя тежката съдба на хибридите.
  • #156
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Лягайте и двамата-БАСТУНИ......!
  • #155
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Какво общо има капацитета на батериите с мощността ,когато ти трябва? Хибридът винаги поддържа ток в батериите и винаги имаш пълна мощност. Доста си незапознат с хибридите.Знаеш ли - дори 3 км. да се возя съвършено безплатно както може Приус, все е по-добре от всяка друга кола, в която си плащаш тези 3 км,за да се движиш. При Приус се движиш от излишната енергия при натискане на спирачките от дисковете, която хибридът ти зарежда в батериите, докато дизелчето не може да я ползва.
  • #154
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не е така. Приус не е *** на извънградско. Охлювът е Голф ТДИ 105 к.с. с дълга 5-та предавка на извънградско 136 коня няма как да си ***. Харчи си 4/100 Приус ако го караш до 110 км./ч. Но дори със 150 км./ч. харчи около 5,5/100 Колко харчи Голфа на градско не ми отговори,защото Приус харчи 3/100км. Енрегетично средно не е същото като дизелчето. Защото дизелчето е 105 коня,а хибрида 136 коня. Какво общо има капацитета на батериите с мощността ,когато ти трябва?
  • #153
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    "Батериите са най-важното, другото го имат и могат всички."Ти явно нямаш никакво понятие от хибриди. В такъв случай не се учудвам че си фен на немското. "а ползите от комън реил и т.н. бяха решаващи"А така, добре че бяха японците да пуснат първия комън рейл, че Бош да го изкопират от тях, че немците сега и дизели нямаше да имат.
  • #152
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Откъде да купят батерии - то няма! Натоящите са толкова слаби, нито имат капацитет за разстояние, нито мощност когато ти трябва - страшна мъка. Приусът е *** на извънградскво а и харчи много повече от 4/100. Енергетично средно е същото като дизелчето, сега шум или миризма е друго... Явно на хората по света това не им е толкова важно като теб и некои японци.
  • #151
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    @Чичко АлудиДа, таке е, исках да кажа взеха значим дял спрямо старите, т.е. не времето, а ползите от комън реил и т.н. бяха решаващи...