IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota си върна лидерството

Японците са Nº1 по продажби в света

Toyota си върна лидерството

Земетресението и последвалото го цунами в Япония през 2011 година извадиха извън строя много заводи в островната страна, което се отрази негативно на производството и продажбите на Toyota в цял свят. Най-голямата японска автомобилна компания приключи годината на трето място по продажби зад GM и VW.

Toyota си върна лидерствотоКакто изглежда обаче проблемите отдавна са зад гърба на японците и те отново водят в класацията. За първите 9 месеца на 2012 година Toyota е реализирала 7.4 млн. продажби в световен мащаб, което представлява увеличение с 28% спрямо същия период на миналата година.

Първенецът за 2011 година - GM, изостава зад Toyota с около 450 000 продажби, реализирайки ръст от 2.5% спрямо първите 9 месеца на 2011 година.

Увеличението при VW спрямо същия период на миналата година е 12%, а продажбите достигат почти 7 млн.

Според анализатори обаче японците не бива да бързат да ликуват. До края на годината има още време, а продажбите на Toyota в Китай продължават да падат. Причината е островният спор между двете страни, който доведе до остър спад на всички японски продукти в Китай. Бяха унищожени десетки японски коли по улиците на Китай, а някои от заводите на японските автомобилни компании - затворени.

За месец август Toyota е регистрирала спад от 15% на най-големия автомобилен пазар в света. През септември ситуацията на пазара в Китай е още по-лоша - реализирани са 44 100 продажби за сметка на 86 000 през септември 2011 година.

Според анализатори продажбите на японските марки в Китай ще продължават да падат, а тези на останалите автомобилни марки ще продължават да растат. Въпреки това обаче те предвиждат, че през 2013 година ситуацията ще се успокои и японските марки ще си върнат позициите.

Припомняме, че GM беше лидер по продажби в света в продължение на повече от 7 десетилетия, преди Toyota да отнеме тази титла през 2008 година.

0 от 500
  • #130
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    няма а няма и да има, с тия еФтини материали и смешно ниски заплати, нищо качествено не може да се получи ------------------ Наистина е така, за това китайците им връщат колите на Фолксваген заради дефекти.
  • #129
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ти си ми точно секретарка щом нямаш акъл да се аргументираш. Такива стават секретарки на тези,които умеят да си защитят тезата.
  • #128
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Първо, не съм говорил за икони. Второ, германците произвеждат коли по-отдавна и е нормално да има повече колекционерски. Японците много години залагаха на практични и вършещи работа автомобили. Не разбирам защо ти не разбираш тези елементарни неяа. Заглавието на темата е ,че Тойота е най-харесваната и купувана марка, въпреки европейските "икони". Най-много има италиански "икони", това прави ли италианските коли по-добри от немските?
  • #127
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    "Точно затова гаражите на ценителите-мултимилионери са изпълнени само с Европейски машини"Нищо подобно, пълни са с ретро американки от 50-те до 80-те като Chevy от 1957-***.
  • #126
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дай линк към тази статистика с изместването на приоритетите, или си я измисли сега. Твоя статистика ли е ?
  • #125
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Независимо за колко. Тойота ГТ2000 е легенда, която показва възможностите на Тойота. И особено при спортните коли!
  • #124
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    "най-важно за една кола..."Естествено.Става дума за леко изместване на приоритетите, виждащо се статистически за много време и много коли. Например 10% по-лош модел, продаващ се се 10% по-малко, започва догодина да се продава само 7% по-малко, а пак е 10% по-некачествен и така...
  • #123
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Човек,избий си клишетата от главата. РАзбира се,че има японски колекционерски коли:http://***.ridelust.com/1966-toyota-2000gt-jay-lenos-garage/
  • #122
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Полу-хибриди няма. Има елементарна старт-стоп и регенерация на малка част от енергията за акумулатора. Какъв хибрид е тая тояга. Безсмислено оскъпена немска кола. Не е смешно - една нова технология има нужда от време за налагане ,защото потребителите масово са крайно консервативни.
  • #121
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Вечни потури за 2 лв. няма. Купуваш това,което повече ти харесва -Адида, Найк,Пума, Асикс. Обувката не може да я сравниш с автоммобила, защото обувката не е свързана изобщо с такива разходи и ремонти.