IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota си върна лидерството

Японците са Nº1 по продажби в света

Toyota си върна лидерството

Земетресението и последвалото го цунами в Япония през 2011 година извадиха извън строя много заводи в островната страна, което се отрази негативно на производството и продажбите на Toyota в цял свят. Най-голямата японска автомобилна компания приключи годината на трето място по продажби зад GM и VW.

Toyota си върна лидерствотоКакто изглежда обаче проблемите отдавна са зад гърба на японците и те отново водят в класацията. За първите 9 месеца на 2012 година Toyota е реализирала 7.4 млн. продажби в световен мащаб, което представлява увеличение с 28% спрямо същия период на миналата година.

Първенецът за 2011 година - GM, изостава зад Toyota с около 450 000 продажби, реализирайки ръст от 2.5% спрямо първите 9 месеца на 2011 година.

Увеличението при VW спрямо същия период на миналата година е 12%, а продажбите достигат почти 7 млн.

Според анализатори обаче японците не бива да бързат да ликуват. До края на годината има още време, а продажбите на Toyota в Китай продължават да падат. Причината е островният спор между двете страни, който доведе до остър спад на всички японски продукти в Китай. Бяха унищожени десетки японски коли по улиците на Китай, а някои от заводите на японските автомобилни компании - затворени.

За месец август Toyota е регистрирала спад от 15% на най-големия автомобилен пазар в света. През септември ситуацията на пазара в Китай е още по-лоша - реализирани са 44 100 продажби за сметка на 86 000 през септември 2011 година.

Според анализатори продажбите на японските марки в Китай ще продължават да падат, а тези на останалите автомобилни марки ще продължават да растат. Въпреки това обаче те предвиждат, че през 2013 година ситуацията ще се успокои и японските марки ще си върнат позициите.

Припомняме, че GM беше лидер по продажби в света в продължение на повече от 7 десетилетия, преди Toyota да отнеме тази титла през 2008 година.

0 от 500
  • #120
    2 rate up comment 1 rate down comment
    бъчи ( преди 13 години )
    Всеки разбира кефа по различен начин. Не е необходимо това да е някой роудстер. може да е и грамаден Лексус, Приус или S-класа. За едни кефа е да настъпват постоянно мъдите си, за други аха да заспят докато се носят по магистралата. трети пък блеят по завоите между дърветата, в небесата и по тротоарите...
  • #119
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    2,5 млн Приуса за 15 години е смешно малко.Другите са "полухибриди", регенериране енергия и т.н. това го имат всички вече, не впечатлява никого.
  • #118
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Няма как някой да убеди хората,че не е най-важно за една кола да може да ти върши раота безпроблемно. ТОВА Е НАЙ-ВАЖНОТО за един автомобил. Всичко друго е странично. Японците имат УНИКАЛНИ ФЪН коли за КЕФ. Мазда MX3,5, Honda NSX, това е кола, на която не може да се опре никоя германска от онези години. Сега Субару STI, Митсубиши EVO.
  • #117
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Не е така. В света има икономическа и финансова криза и такива кризи са циклични. Нямаш никаква сигурност,че ако си купиш някаква нездрава кола, след 3 години няма да си в криза с намалели доходи,масово хората не купуват спортни коли или пърформанс, а масово се купуват коли като корола, голф, Пасат,Авенсис Мазда 6.Но който иска фън кола,кола за кефа, най-доброто в ценовия диапазон е Toyota GT86, наследник на КУЛТОВАТА АЕ86.Попрочети малко, японците винаги са имали по-фън коли от скучните немски
  • #116
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Кажете ми за наистина качествена европейска кола? Не може да се сетите нали? А японски такива - бол! Дори и американски има по-качествени от европейските *** с женски дизайн.
  • #115
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    "Доказаха го и самите Германски технически прегледи"Точно това е проблемът на Тойота, който се опитах да обясня. Светът забогатява, хората започват да си сменят по-често колите и вече не е важно да е "евтино просто и яко" а излиза напред фън-фактора, КЕФА! Т.е основното предимство на Тойота губи тежест и затова конглокенцията започва да я изтласка дългосрочно. Става като с обувките - днес не си купуваш вечни потури за 2лв, а нежни адидаски, да ти гот и на крачето и на очето, нали?
  • #114
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да бе ,цял свят разбра, понеже са ***, се продават все повече и са признати и в Германия като най-здравите автомобили.
  • #113
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    В реалноста цървула с тойотата или гащника с алмерката си карат колите с усмивка и си вършат работата, докато типове с IQ под 70 висят в сервиза и викат ,абе иначе е здрава немската кола,само да сменя тия носачи и тия дюзи и отивам зад компа да псувам феновете на японски коли.
  • #112
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Абсолютно правилно - защото при втория германец не е пипал.
  • #111
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нека сравним един европейски форд с американски такъв - първия е пълен ***, а втория е истински форд.