IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota си върна лидерството

Японците са Nº1 по продажби в света

Toyota си върна лидерството

Земетресението и последвалото го цунами в Япония през 2011 година извадиха извън строя много заводи в островната страна, което се отрази негативно на производството и продажбите на Toyota в цял свят. Най-голямата японска автомобилна компания приключи годината на трето място по продажби зад GM и VW.

Toyota си върна лидерствотоКакто изглежда обаче проблемите отдавна са зад гърба на японците и те отново водят в класацията. За първите 9 месеца на 2012 година Toyota е реализирала 7.4 млн. продажби в световен мащаб, което представлява увеличение с 28% спрямо същия период на миналата година.

Първенецът за 2011 година - GM, изостава зад Toyota с около 450 000 продажби, реализирайки ръст от 2.5% спрямо първите 9 месеца на 2011 година.

Увеличението при VW спрямо същия период на миналата година е 12%, а продажбите достигат почти 7 млн.

Според анализатори обаче японците не бива да бързат да ликуват. До края на годината има още време, а продажбите на Toyota в Китай продължават да падат. Причината е островният спор между двете страни, който доведе до остър спад на всички японски продукти в Китай. Бяха унищожени десетки японски коли по улиците на Китай, а някои от заводите на японските автомобилни компании - затворени.

За месец август Toyota е регистрирала спад от 15% на най-големия автомобилен пазар в света. През септември ситуацията на пазара в Китай е още по-лоша - реализирани са 44 100 продажби за сметка на 86 000 през септември 2011 година.

Според анализатори продажбите на японските марки в Китай ще продължават да падат, а тези на останалите автомобилни марки ще продължават да растат. Въпреки това обаче те предвиждат, че през 2013 година ситуацията ще се успокои и японските марки ще си върнат позициите.

Припомняме, че GM беше лидер по продажби в света в продължение на повече от 7 десетилетия, преди Toyota да отнеме тази титла през 2008 година.

0 от 500
  • #110
    3 rate up comment 2 rate down comment
    TUV AUTO REPORT ( преди 13 години )
    РЕМОНТИРАХА ГИ, РЕМОНТИРАХА ГИ И ПАК ЗА НИЩО НЕ СТАВАТ
  • #109
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Интересно мнение- Тойота продаде над 4 млн. хибрида вече, но ти викаш,че не се купуват. Странно защо германците копират тия чудаци и наизвадиха ялови немски хибриди? Които разбира се никой не купува обаче този път наистина.А в САЩ - най-развитата държава и Япония-също най-развитата държава хибридите са с най-висок процент на търсене.
  • #108
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    хахах, селянина със стария Мерцедес ли изплю всичко това. Много ли те е яд,че японските коли са по-добри,доказано от германците. Всички селяци и нискоинтелигентни типове карат немска кола. Турбо-селяни. И СЛС не е хибрид, селянино с немска еднодневка. Как установи ,че всеки успял в света си взима немски премиум като в Албания е пълно с преуспели и карат само немски премиуми! Тъпичък си.
  • #107
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    "Хибрид само Японец прави"Чудак, но и той ще се откаже скоро, щом никой не купува...)
  • #106
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    В колите японците са по-добри- в това не може да има никакво съмнение. Доказаха го и самите Германски технически прегледи.
  • #105
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И слс ли не е хибрид ..за вас нищо друго освен евтините ви *** не важи...пълни сте палячовци.Всеки успял в света си взема немски премиум...убитаците като вас азиатски ***...ФАКТ! *** сте и само се надлъгвате зад компа.В реалноста сте цървула с тойотата или гащника с алмерката.
  • #104
    5 rate up comment 2 rate down comment
    TUV AUTO REPORT ( преди 13 години )
    ГЕРМАНСКИТЕ КОЛИ СА ПЪЛНИ ***
  • #103
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    кон *** ентната част...
  • #102
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Райнхард Оберхаузен ( преди 13 години )
    Много ясно, конглокентната част на германската икономика е сигурно 1/5 от японската, най-малкото заради населенията и ямата за трилиони ГДР. Различен калибър.Абаче в колите германците са по-добри - в това не може да има никакво съмнение.
  • #101
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Истинските мъже харесват японските и американските коли, а не европейските кyрници за женки.