
Първият дизел-електрически хибрид в света - Peugeot 3008 HYbrid4, стъпи на пазара в началото на миналата година, предлагайки завидно нисък разход, достатъчен простор и задвижване на четирите колела. Въпреки, че возилото, разполагащо с 200 к.с., изразходваше средно по само 3.8 литра на 100 км, французите решиха да го направят още по-икономично.
Новата версия на Peugeot 3008 HYbrid4 се нуждае от само 3.5 л/100 км и изразходва в атмосферата 91 гр/км вредни CO2 емисии. При предишната версия емисиите на СО2 бяха 99 гр/км.
Редуцираните стойности са постигнати без да се прави компромис с динамиката на модела. Той продължава да разчита на двулитров турбодизелов двигател с мощност 163 к.с., който задвижва предните колела и на електродвигател с максимална мощност 37 к.с., който задвижва задната ос. Така разполагащата със задвижване към четирите колела система не се нуждае от механична връзка между двата моста, като генерира обща мощност от 200 к.с.
Благодарение на всичко това ускорението 0-100 км/час отнема 9.2 секунди, а максимална скорост достига 210 км/час.
Обновената версия на Peugeot 3008 HYbrid4 ще стъпи на пазара до края на тази година.
Нашето ревю на Peugeot 3008 HYbrid4


1