IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Британци се усъмниха в ефективността на дизела

Компанията Which смята, че бензиновите коли са по-надеждни и по-икономични

Британци се усъмниха в ефективността на дизела

Британци се усъмниха в ефективността на дизела
Британската изследователска компания Which обяви, че да притежаваш дизелов автомобил е по-скъпо и по-нерентабилно отколкото такъв с бензинов двигател.

Според експертите дизеловата машина се изплаща едва след 14 години експлоатация, което в наши дни е напълно излишно, тъй като малко хора изкарват толкова време с една и съща кола.

Изследователите са на мнение, че в началото дизеловият автомобил, който е с 3-4 % по-скъп от бензиновия, наистина излиза по-изгодно като разход на гориво за собствениците си. С течение на времето обаче бензиновият взима сериозно приемущество, тъй като поддръжката му е по-евтина. Освен това от Which са категорични, че при съвременните технологии на бензиновите двигатели те са не по-малко икономични от дизелите.

За изследването си компанията е сравнявала мотори и от двата вида при 5 от най-популярните във Великобритания автомобили от различни класове - Ford Fiesta, VW Sharan, VW Tiguan, Vauxhall (Opel) Astra и BMW 5-Series.

В хода на проучването се оказва, че бензиновите версии са по-здрави и по-надеждни от дизеловите. Това важи не само за периода на гаранция, който на Острова е средно 3 години, а и за следващия срок на експлоатация на машините – между 4 и 8 години.

Тагове: vs
0 от 500
  • #68
    20 rate up comment 1 rate down comment
    vel_co ( преди 11 години )
    Да вметна,че на практика сравняваме атмосферни бензинки(с малки изключения)с турбо дизели(практически без изключения).Дизелът в някои отношения наистина излиза по-скъп,но е по-удобен за каране в ежедневието с големият си въртящ момент,това е сериозен плюс.За който свикне с турбо-дупката,де.
  • #67
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Интересно защо тогава масово бензиновите коли минават на газ..?!Никой не може да ме убеди,че дизела не бил на сметка.Това е най-голямата глупост.
  • #66
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Толкова простотия на едно място не бях чел.Евала!
  • #65
    30 rate up comment 0 rate down comment
    Slav78 ( преди 11 години )
    Абе да кара кой каквото иска.
  • #64
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    Ами, то точно там е проблема- на 2 литра бензин се продават 7 литра нафта! После *** обясни, че цената на нафтата нямало да расте, спрямо тази на бензина! Който в момента си има дизелова кола- да си я кара със ЗДРАВЕ! Обаче да си купиш утре ЛИЧЕН НОВ дизелов автомобил- ПОТЪНАЛ си финансово. Цената на нафтата ще продължава да расте с ПО-ГОЛЕМИ темпове от цената на бензина. Нафтата е ПРЕДИ ВСИЧКО суровина за бизнеса. Докато бензина си остава просто едно гориво за колите на хората.
  • #63
    25 rate up comment 6 rate down comment
    кокою ( преди 11 години )
    Разбира се пропуснахте да споменете че проучването е поръчано и платено от петролните компании които не могат да си продадат бензина.Същия залежава и са принудени да го изнасят извън Европа на безценица.А самия факт че на 2л бензин в ЕС се продават 7л дизел дава най- точна представа по въпроса.
  • #62
    25 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 11 години )
    абе хора, нико в статията не казва че бензиновите горят по-малко. казват че като теглиш чертата на покупната стойност, разходите по експлоатация и ремонти и т.н. излзиа че дизела е прехвален. не го ли знаете това. вижте в мобиле че една 6-7 годишна кола с дизелов и бензинов мотор има еднаква цена, но само ако дизела е на 300к км , а бензина на 120к. от там почваш ремонтите и дизела става вечно твой...
  • #61
    23 rate up comment 2 rate down comment
    doko ( преди 11 години )
    SAMO BENZIN PALNA SI AGU-TO I ME BOLI PATKATA AIDE NAZDRAVE
  • #60
    24 rate up comment 7 rate down comment
    бб ( преди 11 години )
    Трифорс е прав. Бензина като го настъпваш започва да гори много. Тези разходи които ги гледате на хартия скачат двойно при скорост 160 км/ч /от 8 на 16 л/100км/, докато дизела няма как да го накараш да гори кой знае колко повече от обявения разход /от 5 на 8 да стане/. Също така разходът в града на дизела винаги е по-малък от бензина поне с литър, може и 2! Всеизвестно е, че дизеловият двигател е с по-високо КПД. Технологията му е такава.Тези сега на черното викат бяло и очакват да им повярваме
  • #59
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Едно време тико такситата изкарваха 500 000 км, а прехвалените мерцедеси дизел угасват на 200-300 000 макс.