IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Британци се усъмниха в ефективността на дизела

Компанията Which смята, че бензиновите коли са по-надеждни и по-икономични

Британци се усъмниха в ефективността на дизела

Британци се усъмниха в ефективността на дизела
Британската изследователска компания Which обяви, че да притежаваш дизелов автомобил е по-скъпо и по-нерентабилно отколкото такъв с бензинов двигател.

Според експертите дизеловата машина се изплаща едва след 14 години експлоатация, което в наши дни е напълно излишно, тъй като малко хора изкарват толкова време с една и съща кола.

Изследователите са на мнение, че в началото дизеловият автомобил, който е с 3-4 % по-скъп от бензиновия, наистина излиза по-изгодно като разход на гориво за собствениците си. С течение на времето обаче бензиновият взима сериозно приемущество, тъй като поддръжката му е по-евтина. Освен това от Which са категорични, че при съвременните технологии на бензиновите двигатели те са не по-малко икономични от дизелите.

За изследването си компанията е сравнявала мотори и от двата вида при 5 от най-популярните във Великобритания автомобили от различни класове - Ford Fiesta, VW Sharan, VW Tiguan, Vauxhall (Opel) Astra и BMW 5-Series.

В хода на проучването се оказва, че бензиновите версии са по-здрави и по-надеждни от дизеловите. Това важи не само за периода на гаранция, който на Острова е средно 3 години, а и за следващия срок на експлоатация на машините – между 4 и 8 години.

Тагове: vs
0 от 500
  • #78
    20 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Като видиш как стремеглаво се обезценяват бензиновите коли и колко по-малко дизелите,си направи сметка кое си струва и кое не.Англичаните да говорят за коли е смешно.Те нямат една тяхна марка,самостоятелна,само трошки.
  • #77
    23 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    7 на 100 дизел,ехаааа,това трябва да е голям джип.Компактен клас кола (Голф) средно рядко минава 5.3-5.4 на 100.Бензинова такава не пада под 8 на 100.Карайте си бензиновите дръгни,аз ще си карам дизелчето и ще забравям кога съм заредил.
  • #76
    21 rate up comment 4 rate down comment
    Аз ( преди 11 години )
    Колеги направих следното уравнение:Х - километри при които дизела и бензина се изравняват по себестоиностУ - цена на готивото (допускаме че е еднаква)9 л/100км - среден разход на гориво бензин7 л/100км - среден рзаход на гориво дизел5000лв разлика в цената м/у дизелов и бензинов автомобил9.х.у - 7.х.у = 50002.х.у = 5000х.у = 2500У = при цена на горивото 2,70 лв/лХ = 926 смята се при разход на 100кмИзлиза че след 92600км дизела започва да носи печалба.
  • #75
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Slavo до 123 ( преди 11 години )
    Чакай малко! Как се икономисва от данъци при дизелова кола? Аз доколкото си спомням в Бг данък собственост на МПС се плащаше в зависимост от мощността на двигателя. За коли над 100к.с беше 1лв. на конска сила през 2005, после стана 1.20лв. после през 2007- 1.36лв! Зависи и в коя област ти е регистрирана колата, защото това са "местни данъци и такси". Ама, кой къде ти взима "тип гориво" като фактор при формирането на данъка? Ако нещо са изменили закона- SORRY за въпроса!
  • #74
    17 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    123, ти пишеш пълни глупости. За среден пробег от 14000 км в Германия и много по-малко в България, няма как нито за 3, нито за 30 тоя дизел да се изплати. Дори и нафта на черно е проблем, заради вероятността от много сериозен и скъп дефект. Да не говорим за автокаското, което обезсмисля икономията от нафта, ако изобщо има такава.
  • #73
    17 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Е, тия открили топлата вода. Аз от шест години твърдя това. Дизел и газ за тия, дето искат да чукат дявола отзад. Да, ама не.
  • #72
    18 rate up comment 10 rate down comment
    123 ( преди 11 години )
    Пълни глупости е това изследване! Правил съм си такова, когато си купувах колата. За 3 години се връща надценката на дизела, а единственото по-скъпо при поддръжката е горивият филтър. Икономисва се от данъци. Дизел - 40 лв., еквивалент бензин - 240 лв.
  • #71
    19 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И най-качествения бензинов мотор (разбирай японски) има най-малко два пъти по-малко ресурс и от най-калпавия дизели (разбирай Фиат,Рено,Форд,Опел).Значи,че когато един дизел е за ремонт,бензиновия мотор ще е на втори шлайф.
  • #70
    19 rate up comment 11 rate down comment
    до Slavo ( преди 11 години )
    Славо карам нов турбо дизел,имал съм преди бензинови коли.НИКОГА НЯМА ДА СИ ПОМИСЛЯ ЗА БЕНЗИНОВ ***.
  • #69
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Единствено Ford Focus с новия 1.0 трицилиндров бензин се доближава до разхода на дизелите,но все пак с 0.7/100 по-висок.Но за сметка на това е с 1400 евро в Германия по-скъп от Focus 1.6 TDCi ..!?... и АБ писаха,че консумативите му са по-скъпи от на дизела.Така,че къде му е келипира?