IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Британци се усъмниха в ефективността на дизела

Компанията Which смята, че бензиновите коли са по-надеждни и по-икономични

Британци се усъмниха в ефективността на дизела

Британци се усъмниха в ефективността на дизела
Британската изследователска компания Which обяви, че да притежаваш дизелов автомобил е по-скъпо и по-нерентабилно отколкото такъв с бензинов двигател.

Според експертите дизеловата машина се изплаща едва след 14 години експлоатация, което в наши дни е напълно излишно, тъй като малко хора изкарват толкова време с една и съща кола.

Изследователите са на мнение, че в началото дизеловият автомобил, който е с 3-4 % по-скъп от бензиновия, наистина излиза по-изгодно като разход на гориво за собствениците си. С течение на времето обаче бензиновият взима сериозно приемущество, тъй като поддръжката му е по-евтина. Освен това от Which са категорични, че при съвременните технологии на бензиновите двигатели те са не по-малко икономични от дизелите.

За изследването си компанията е сравнявала мотори и от двата вида при 5 от най-популярните във Великобритания автомобили от различни класове - Ford Fiesta, VW Sharan, VW Tiguan, Vauxhall (Opel) Astra и BMW 5-Series.

В хода на проучването се оказва, че бензиновите версии са по-здрави и по-надеждни от дизеловите. Това важи не само за периода на гаранция, който на Острова е средно 3 години, а и за следващия срок на експлоатация на машините – между 4 и 8 години.

Тагове: vs
0 от 500
  • #8
    41 rate up comment 4 rate down comment
    пламен ( преди 12 години )
    в деривацията на нефта - сиреч е по-ниско качествено гориво и изисква повече подгряване на нефта след него са леко корабно масла,мазут гудрун асфалт. но тъй като в България всичко ш сбъркано на по-ниско качественото гориво цената е по-висока от колкото на по качественото - факт.да не говорим за качеството им. тъй,че твърдението само филтри и масла... блаженни са вярващите
  • #7
    24 rate up comment 21 rate down comment
    до Veyron ( преди 12 години )
    Напротив имам доста опит, имам 2 коли дизелови и от 1997г. насам карам само дизелови коли. Според теб защо избирам само дизелови? До сега освен масла и филтри нищо друго не съм сменял или ремонтирал. Дори подгряваща свещ не съм сменял досега, въпреки че на единия ми автомобил ми е изгоряла една от 2 години, но не ходя да е сменям и така си пали колата, през зимата малко повече въртя стартера 5-6 сек., но през лятото пали от ряз.
  • #6
    36 rate up comment 4 rate down comment
    пламен ( преди 12 години )
    колко е по-скъпа ли?! за сведение VW Tiguan, проблем с дюза чисто нова 1800лв бройката, втора ръка дюзи не се купуват не им се знае миналото и колко ще издъежи. турбо с променлива геометрия - подмяна на лагер почистване и центровка на вала на турбото 1100 лв. за сравнение инжектор на бензинов автомобил ако искаш и последно поколение е не повече от 800 - 1000 лв чисто нов. турбо с променлива геометрия там няма. а за туй, че за нафтата трябва повече петрол - ха-ха-ха просто нафтата излиза по-късно
  • #5
    17 rate up comment 18 rate down comment
    Veyron ( преди 12 години )
    По коментара ти става ясно, че не си запознат със съвременен дизел и поддръжката му. Моля те не коментирай неподготвен.
  • #4
    39 rate up comment 6 rate down comment
    Моридин ( преди 12 години )
    Дизела имал по-скъпа поддръжка? Че каква е разликата в поддръжката на дизеловата и бензинова кола? Сменяш масла и филтри. Ако на бензиновата ти се налага да смениш свещи при дизеловата може да ти се наложи доста по-рядко да смениш някоя подгряваща свещ. Само, да не дава господ, да почне да ти пикае някоя дюза и ще разбереш. Или да ти скъса ангренажен ремък (не се отнася за БМВ)....
  • #3
    39 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    дизеловата технология е наистина по скъпа, от там и подръжката - особено при ремонти.
  • #2
    20 rate up comment 11 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    технологията за производство на нафта е по евтина, но е необходимо повече петрол. затова когато петрола е над 100$ за барел нафтата става по скъпа. четох го някъде.
  • #1
    31 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дизела имал по-скъпа поддръжка? Че каква е разликата в поддръжката на дизеловата и бензинова кола? Сменяш масла и филтри. Ако на бензиновата ти се налага да смениш свещи при дизеловата може да ти се наложи доста по-рядко да смениш някоя подгряваща свещ. Британците са смукали от пръстите причини. Единственото нещо върхо което трябва да започнат да мислят британците е как дизела стана по-скъп от бензина, когато е по евтина съставка на петрола? Или видяха че хората искат дизел и му надуха цената.