IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo XC90

8.6
Закупена: 2009 г., Пробег: 1600 км.
Приложимост в ежедневието
9
Надеждност
10
Оборудване
8
Пространство
9
Цена/Качество
9
Качество на материалите
9
Разход на гориво
8
Удоволствие от шофирането
7

Какво не ти харесва

  • Липсата на блокаж на централния диференциал
  • Липса на някои екстри (стара концепция)
  • Остарял дизайн
Volvo XC90 От: Wane 11.02.2010 31627 прочитания 55 коментара
Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
На приложимостта му във всякакви ситуации и размерите
Начин на каране:
Спокойно
Допълнителни бележки
Така. Първо да спомена, че колата е семейна, т.е. основно не я карам аз. Тест драйва ми е от впечатленията ми натрупани в рамките на две седмици, когато я ползвах ежедневно (1600km). Volvo XC90 е добре познат модел, като е на пазара от 6 години, за което време е преминал през един основен фейслифт. Като цяло е кола, обичана от журналистите (в това число и от един от най-известните в бранша - Джеръми Кларксън), а към тях се присъединявам и аз. Основните недостатъци, които виждам в колата са свързани предимно с това, че е вече доста стара като модел и това си личи по дизайна и отвън и отвътре. Също така липсва оборудване като вентилация на седалките, активен авто-пилот, безключов достъп и палене и други, които се популяризираха малко по-късно. Плюсовете са големия багажник и въобще обширното вътрешно пространство, третия ред седалки, които всъщност предлагат приличен комфорт когато втория ред е преместен с няколко сантиметра напред (2-рия ред седалки имат хоризонтално регулиране). Впечатленията ми от пътното поведение на XC90 са прилични. Не очаквах нито повече, нито по-малко. В завои се държи добре като за SUV. Има наклон на каросерията, но той е умерен. Това, което е неприятно, е че седалките не предлагат достатъчно добра странична опора, което е проблем особено в комбинация с по-фината кожа (от тук и по-хлъзгава) в Ocean Race изпълнението... В резултат при по-висока скорост в завой, задържането на седалката се превръща в изпитание. При нормално каране, колата е много комфортна, окачването се справя много добре с неравностите. По-каталожни данни двигателя изглежда леко немощен и неподходящ за това купе, но учудващо в действителност не е така. Като усещане, ускорението до 100км/ч е 1.5-2 сек по-бързо от дадените от производителя 11.5. Изобщо от липса на динамика не мога да се оплача. Пътуването по първокласен път с често изпреварване не е проблем и не напряга. Освен всичко ми прави впечатление добрия звук на двигателя. До около 2000об/мин звук, поне в купето, липсва, но от 2000 нагоре при "кик-даун" звучи по-скоро като бензинов "шестак" ...което си е удоволствие. Скоростната кутия е автоматична с 6 скорости и е много рафинирана. Превключването става неусетно. Минус е, че "замислянето" и отнема доста време. Разхода на гориво е напълно приемлив. При градско каране (София) и при по-динамично извън-градско гори около 11 литра дизел на 100 км. При спокойно каране извън града пада до към 9. XC90 се справя и извън пътя добре като за SUV от този клас. Аз го пробвах по пътя за хижа Мусала на сняг и честно казано, въпреки, че очаквах да стигна до никъде (предвид летните гуми и теоретичните възможности на колата), се качих до доста нагоре, и обърнах преди да съм стигнал границата на възможностите и. Като цяло мисля, че XC90 все още си пази основните качества, въпреки годините на модела. Колата е добър вариант за голям-луксозен SUV. Поне за хора, които не държат да са "гъзари" и не скачат веднага на X5 (който разбира се има предимства) или на Q7 (който според мен няма конкретни предимства пред XC90). Платформата нещо е блокирала и не позволява качването на технически данни, за това съм ги написал тук: Брой цилиндри: 5 Гориво: Дизел Работен обем: 2400куб/см Макс. мощност: 185к.с. Макс въртящ момент: 400Nm Ускорение 0-100км/ч: 11.5сек Макс. скорост: 190км/ч Разход на гориво: 7.4 - 8.5 - 11.9 литра на 100км Маса празен: 2065кг Максимална маса: 2560кг Дължина: 4.8м Височина: 1.78м Ширина (без огледала): 1.90м Клирънс: 21.8см Ниво на оборудване: Ocean Race
Снимки
Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90
0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 5 rate down comment
    316i ( преди 14 години )
    То пък С30 е един вървежен модел,не ти е работа!С 3 врати и тотално стар мотор 1.6 102 к.с. "само" за 50 бона,със супер смешната гаранция,алоооо....на какво отгоре!?За такива пари си взимам 1-ва серия дизел с доста екстри.Та не случайно Волво затъва все повече.А тоя ХС 90 е напълно безмислен.Какво,ще тръгнеш с него в гората ли?На първата трънка като я ожулиш,и ще плачеш с къравави сълзи.
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    sun ( преди 14 години )
    Колега поздравявам те за добрия тест драйв който си написал за автомобила. С голям кеф го прочетох!
  • #13
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    Е ок, щом си казал... Аз ще си карам супер гадните XC90 и С30 (леле какви са ужасни, нямам думи :D), пък ти си се радвай на колата, която имаш, защото очевидно за теб е единствена и неповторима. Само за в бъдеще не сравнявай разхода на гориво между коли с разлика в кубатурата 400см^3 и 1 цилиндър... че и различни класове (SUV в класа на XC90 с 2000см^3 двигател няма). Просто не е професионално. И се надявам да спрем до тук с излишните постове.
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    S40 ( преди 14 години )
    Не се напъвай,Volvo нямат един свестен модел,след "железния" 240 през 70-те,ле ле... качествата му се изерпваха с това,че беше солидна купчина желязо,нищо повече.От тогава дори и това не умеят,само жмел и заслужено си го подмятат какви ли не.Жалака история.
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    Не знам какво караш,къде и как го караш, но ако 11-те литра на XC90 ти се виждат много, тогава какво остава за над 13-те на Touareg, който има най близки параметри до XC90 - 5 цилиндъра, 174к.с.??? Или и те са балъци... Изобщо всички производители са балъци, без този, произвел твойта кола?!Отделно, ти хубаво си чел чуждите форуми, ама ми се струва, че по-скоро си гледал мнения за стария D5,който е вярно, че не беше обичан. И ще те помоля, да се изразяваш човешки, не селяните това, селяните онова
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    S40 ( преди 14 години )
    Просто карам джип 2 тона с двулитров дизел и подобна мощност и върт. момент,и знам колко харчи,поне 2 литра надолу.Проблема е в двигателя.Четете английските и немските форуми,хората изобщо не я хвалят тази недомислица,като селяните в БГ.Най-много критикуват мотора,дръглив и харчи като за световно,все едно е Фиат.Volvo никога не са правили добри мотори,и този го доказва.От 20-на години шведите дърпат само надолу.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    Не знам какво скандално виждаш в 11 литра градско при тегло 2.1тона, аеродинамика на SUV, 5 цилиндъра, 185 к.с. и автоматични скорости. Колко е нормално да гори? 6/100?!
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 14 години )
    мога да се съуглася с всичко написано дотук , като добява и че ергономията (позицията на водача) е малко ... неясна.Аз лично не можах да си намеря място в тази кола. Относно динамиката мога да кажа, че усещането е като при шофиране на автомобил среден клас приличен дизелов мотор. За радост успях да пробвам и този автомобил с 4.4i V8 , където при кик-даун през цялото време борд компютъра показваше 16-18/100, мисля съвсем приемлив разход за 315 кс. мощност.
  • #7
    1 rate up comment 3 rate down comment
    S40 ( преди 14 години )
    Момчета,разхода на гориво е скандално висок!И не е проблема в теглото,просто мотора не е добър.
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Niko181 ( преди 14 години )
    Браво за тест драйва, поздравления. определено ми беше интересно да го прочета.