IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo XC90

8.6
Закупена: 2009 г., Пробег: 1600 км.
Приложимост в ежедневието
9
Надеждност
10
Оборудване
8
Пространство
9
Цена/Качество
9
Качество на материалите
9
Разход на гориво
8
Удоволствие от шофирането
7

Какво не ти харесва

  • Липсата на блокаж на централния диференциал
  • Липса на някои екстри (стара концепция)
  • Остарял дизайн
Volvo XC90 От: Wane 11.02.2010 31627 прочитания 55 коментара
Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
На приложимостта му във всякакви ситуации и размерите
Начин на каране:
Спокойно
Допълнителни бележки
Така. Първо да спомена, че колата е семейна, т.е. основно не я карам аз. Тест драйва ми е от впечатленията ми натрупани в рамките на две седмици, когато я ползвах ежедневно (1600km). Volvo XC90 е добре познат модел, като е на пазара от 6 години, за което време е преминал през един основен фейслифт. Като цяло е кола, обичана от журналистите (в това число и от един от най-известните в бранша - Джеръми Кларксън), а към тях се присъединявам и аз. Основните недостатъци, които виждам в колата са свързани предимно с това, че е вече доста стара като модел и това си личи по дизайна и отвън и отвътре. Също така липсва оборудване като вентилация на седалките, активен авто-пилот, безключов достъп и палене и други, които се популяризираха малко по-късно. Плюсовете са големия багажник и въобще обширното вътрешно пространство, третия ред седалки, които всъщност предлагат приличен комфорт когато втория ред е преместен с няколко сантиметра напред (2-рия ред седалки имат хоризонтално регулиране). Впечатленията ми от пътното поведение на XC90 са прилични. Не очаквах нито повече, нито по-малко. В завои се държи добре като за SUV. Има наклон на каросерията, но той е умерен. Това, което е неприятно, е че седалките не предлагат достатъчно добра странична опора, което е проблем особено в комбинация с по-фината кожа (от тук и по-хлъзгава) в Ocean Race изпълнението... В резултат при по-висока скорост в завой, задържането на седалката се превръща в изпитание. При нормално каране, колата е много комфортна, окачването се справя много добре с неравностите. По-каталожни данни двигателя изглежда леко немощен и неподходящ за това купе, но учудващо в действителност не е така. Като усещане, ускорението до 100км/ч е 1.5-2 сек по-бързо от дадените от производителя 11.5. Изобщо от липса на динамика не мога да се оплача. Пътуването по първокласен път с често изпреварване не е проблем и не напряга. Освен всичко ми прави впечатление добрия звук на двигателя. До около 2000об/мин звук, поне в купето, липсва, но от 2000 нагоре при "кик-даун" звучи по-скоро като бензинов "шестак" ...което си е удоволствие. Скоростната кутия е автоматична с 6 скорости и е много рафинирана. Превключването става неусетно. Минус е, че "замислянето" и отнема доста време. Разхода на гориво е напълно приемлив. При градско каране (София) и при по-динамично извън-градско гори около 11 литра дизел на 100 км. При спокойно каране извън града пада до към 9. XC90 се справя и извън пътя добре като за SUV от този клас. Аз го пробвах по пътя за хижа Мусала на сняг и честно казано, въпреки, че очаквах да стигна до никъде (предвид летните гуми и теоретичните възможности на колата), се качих до доста нагоре, и обърнах преди да съм стигнал границата на възможностите и. Като цяло мисля, че XC90 все още си пази основните качества, въпреки годините на модела. Колата е добър вариант за голям-луксозен SUV. Поне за хора, които не държат да са "гъзари" и не скачат веднага на X5 (който разбира се има предимства) или на Q7 (който според мен няма конкретни предимства пред XC90). Платформата нещо е блокирала и не позволява качването на технически данни, за това съм ги написал тук: Брой цилиндри: 5 Гориво: Дизел Работен обем: 2400куб/см Макс. мощност: 185к.с. Макс въртящ момент: 400Nm Ускорение 0-100км/ч: 11.5сек Макс. скорост: 190км/ч Разход на гориво: 7.4 - 8.5 - 11.9 литра на 100км Маса празен: 2065кг Максимална маса: 2560кг Дължина: 4.8м Височина: 1.78м Ширина (без огледала): 1.90м Клирънс: 21.8см Ниво на оборудване: Ocean Race
Снимки
Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90
0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    Отговарям ти за последен път, защото не ми се занимава с глупости. Относно продажбите не гледай изродения пазар в BG, където хората карат 5 марки коли. В момента се намирам във Великобритания. В града където съм 1-ците и С30 ги виждам еднакво често. X5-ци почти няма. За 2 години от новата съм видял не повече от 2-3, а ХС90 е най-често срещания голям SUV. Гуми се пукат много лесно, когато имаш големи джанти и профил под 45мм. И до тук никой не си е писал и отговарял сам, параноята те гони.
  • #24
    0 rate up comment 4 rate down comment
    316i ( преди 14 години )
    Погледни класацията за 2008 по качество в Германия.Волво е едно място пред Фиат,т.е. на един пръст над абсолютното дъно по дефекти.Така,че не виждам и една смислена причина тази марка да ми привлече вниманието.Дори и да си затвориш очите и да не и гледаш ортваратителния дизайн,или по-скоро липсата на такъв.Ама като им видиш продажбите,май на много хора не са привлекли вниманието...,хи,хи!Малко си *** които са се излъгали!И как сепродава после това,ле ле,обречена кауза!
  • #23
    1 rate up comment 4 rate down comment
    316i ( преди 14 години )
    И няма нужда от този цирк.Един и същи се пита и си отговаря,даже се поздравява,хи,хи,хи.... *** история!И как ги пукате тия гуми?!Аз направих една година този месец с моята,32 000 км и не съм пукнал и една гума.Хайде някъде другаде тоя филм,а!
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    316i ( преди 14 години )
    Що се правите на ударени!Ако Волво беше стока щяха него да купуват,а не Ауди,БМВ или Мерцедес.На цени са близки,но немците качеството е категорично по-добро.Волво е някаква призводна на Форд,нямат свой собствен облик.Ама вие сериозно ли броите недомислицата С30 за сериозна кола?Щото май се майтапите с нещастната колица!Виждал съм само две в София.А цените сега са паднали на всички,не са се изтрепали да купуват волво.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    Ти си със 17 и ти е тегаво, а смятай с 18 (235/40 R18). Те гумите направо се пръсват. Ама така е... поне застрахователите изплащат 80%.
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Nenor ( преди 14 години )
    ахахха. Какво комнтират въобще хора, които нямат грам мозък в главата си, видяли "башсельо" на село да кара БМВ или Мерджан и като стане въпрос за друго плюят наред. За 50 бона при сегашните условия ново C30 взимаш 170 коня бензин или 2.0 дизел R-Design барабар с екстрите. Незнам какво толкова и харесвате на тъпата първа серия. А за XC90 тест драйва си е перфе, стар модел -да, затова паднаха и цените. Но возията на луксозен и сигурен автомобил си остава, X5 откровено вози по-зле.
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    IMC ( преди 14 години )
    Супер е колата карал съм ХС 90 веднъж, честно казано не знам каква точно модификация, но ми хареса че не толкова тромав колкото очаквах, между другото поздравявам те с избора на цвят много му върви и не е стандартното сиво или черно. Иначе и аз съм с Мондео със 17" и не ми се описва какво ми е да карам из София.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    гарантирам, че "кървави сълзи" не е имало (задната врата на 2-рата снимка). И седан има в гаража, бях пуснал и тест драйв, но поради ред причини го изтрих - Mondeo 2.2TDCI, който какво? Да хубава визия, куп "играчки", много силен двигател, ама е толкова пригоден за улиците ни, че пука по гума на 3000км. И ти гарантирам, че XC90 е далеч от това, да има "возия на бус" ...да, не е тлкова приятна за каране като Х5 примерно, но поема по-добре дупките и неравностите.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    Силно се надявах да ми подминеш тест драйва, но уви... С30 няма място в тая тема, само ще ти кажа, че ми харесва повече от 1 серия, а 1.6 двигателя е вярно, че е слаб. XС90 не е безмислен знаеш ли защо? Защото високата позиция е удобна за каране, има място за много багаж, и не мисля дупките по безумните ни пътища. 9 литра извънградско не са безумие определено, и въобще не ме бъркат. Относно "гората", защо да не тръгна? Като се ужули, ще се оправи, голяма работа. То вече се случи веднъж и ти
  • #16
    0 rate up comment 3 rate down comment
    316i ( преди 14 години )
    За толкова пари е много по-добре някакъв хечбек или седан ("С"/"D" сегмент),и една Лада Нива за гората.Ти да не би всеки ден да ходиш в гоарата!Как пък не!Така за няколко пъти в годината имаш нещо което не го мислиш,а през другото време се возиш като бял човек ,и комфортно и икономично.А това ХС90 от една страна на асфалт има тежка возия като на бус и харчи безумно,от друга ако влезеш в гората с такава скъпа кола,значи не си добре.