Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
На приложимостта му във всякакви ситуации и размерите
Начин на каране:
Спокойно
Допълнителни бележки
Така. Първо да спомена, че колата е семейна, т.е. основно не я карам аз. Тест драйва ми е от впечатленията ми натрупани в рамките на две седмици, когато я ползвах ежедневно (1600km).
Volvo XC90 е добре познат модел, като е на пазара от 6 години, за което време е преминал през един основен фейслифт. Като цяло е кола, обичана от журналистите (в това число и от един от най-известните в бранша - Джеръми Кларксън), а към тях се присъединявам и аз. Основните недостатъци, които виждам в колата са свързани предимно с това, че е вече доста стара като модел и това си личи по дизайна и отвън и отвътре. Също така липсва оборудване като вентилация на седалките, активен авто-пилот, безключов достъп и палене и други, които се популяризираха малко по-късно. Плюсовете са големия багажник и въобще обширното вътрешно пространство, третия ред седалки, които всъщност предлагат приличен комфорт когато втория ред е преместен с няколко сантиметра напред (2-рия ред седалки имат хоризонтално регулиране).
Впечатленията ми от пътното поведение на XC90 са прилични. Не очаквах нито повече, нито по-малко. В завои се държи добре като за SUV. Има наклон на каросерията, но той е умерен. Това, което е неприятно, е че седалките не предлагат достатъчно добра странична опора, което е проблем особено в комбинация с по-фината кожа (от тук и по-хлъзгава) в Ocean Race изпълнението... В резултат при по-висока скорост в завой, задържането на седалката се превръща в изпитание. При нормално каране, колата е много комфортна, окачването се справя много добре с неравностите.
По-каталожни данни двигателя изглежда леко немощен и неподходящ за това купе, но учудващо в действителност не е така. Като усещане, ускорението до 100км/ч е 1.5-2 сек по-бързо от дадените от производителя 11.5. Изобщо от липса на динамика не мога да се оплача. Пътуването по първокласен път с често изпреварване не е проблем и не напряга. Освен всичко ми прави впечатление добрия звук на двигателя. До около 2000об/мин звук, поне в купето, липсва, но от 2000 нагоре при "кик-даун" звучи по-скоро като бензинов "шестак" ...което си е удоволствие. Скоростната кутия е автоматична с 6 скорости и е много рафинирана. Превключването става неусетно. Минус е, че "замислянето" и отнема доста време. Разхода на гориво е напълно приемлив. При градско каране (София) и при по-динамично извън-градско гори около 11 литра дизел на 100 км. При спокойно каране извън града пада до към 9.
XC90 се справя и извън пътя добре като за SUV от този клас. Аз го пробвах по пътя за хижа Мусала на сняг и честно казано, въпреки, че очаквах да стигна до никъде (предвид летните гуми и теоретичните възможности на колата), се качих до доста нагоре, и обърнах преди да съм стигнал границата на възможностите и.
Като цяло мисля, че XC90 все още си пази основните качества, въпреки годините на модела. Колата е добър вариант за голям-луксозен SUV. Поне за хора, които не държат да са "гъзари" и не скачат веднага на X5 (който разбира се има предимства) или на Q7 (който според мен няма конкретни предимства пред XC90).
Платформата нещо е блокирала и не позволява качването на технически данни, за това съм ги написал тук:
Брой цилиндри: 5 Гориво: Дизел
Работен обем: 2400куб/см Макс. мощност: 185к.с.
Макс въртящ момент: 400Nm
Ускорение 0-100км/ч: 11.5сек Макс. скорост: 190км/ч
Разход на гориво: 7.4 - 8.5 - 11.9 литра на 100км
Маса празен: 2065кг Максимална маса: 2560кг
Дължина: 4.8м Височина: 1.78м
Ширина (без огледала): 1.90м Клирънс: 21.8см
Ниво на оборудване: Ocean Race