IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volvo XC90

8.6
Закупена: 2009 г., Пробег: 1600 км.
Приложимост в ежедневието
9
Надеждност
10
Оборудване
8
Пространство
9
Цена/Качество
9
Качество на материалите
9
Разход на гориво
8
Удоволствие от шофирането
7

Какво не ти харесва

  • Липсата на блокаж на централния диференциал
  • Липса на някои екстри (стара концепция)
  • Остарял дизайн
Volvo XC90 От: Wane 11.02.2010 31627 прочитания 55 коментара
Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
На приложимостта му във всякакви ситуации и размерите
Начин на каране:
Спокойно
Допълнителни бележки
Така. Първо да спомена, че колата е семейна, т.е. основно не я карам аз. Тест драйва ми е от впечатленията ми натрупани в рамките на две седмици, когато я ползвах ежедневно (1600km). Volvo XC90 е добре познат модел, като е на пазара от 6 години, за което време е преминал през един основен фейслифт. Като цяло е кола, обичана от журналистите (в това число и от един от най-известните в бранша - Джеръми Кларксън), а към тях се присъединявам и аз. Основните недостатъци, които виждам в колата са свързани предимно с това, че е вече доста стара като модел и това си личи по дизайна и отвън и отвътре. Също така липсва оборудване като вентилация на седалките, активен авто-пилот, безключов достъп и палене и други, които се популяризираха малко по-късно. Плюсовете са големия багажник и въобще обширното вътрешно пространство, третия ред седалки, които всъщност предлагат приличен комфорт когато втория ред е преместен с няколко сантиметра напред (2-рия ред седалки имат хоризонтално регулиране). Впечатленията ми от пътното поведение на XC90 са прилични. Не очаквах нито повече, нито по-малко. В завои се държи добре като за SUV. Има наклон на каросерията, но той е умерен. Това, което е неприятно, е че седалките не предлагат достатъчно добра странична опора, което е проблем особено в комбинация с по-фината кожа (от тук и по-хлъзгава) в Ocean Race изпълнението... В резултат при по-висока скорост в завой, задържането на седалката се превръща в изпитание. При нормално каране, колата е много комфортна, окачването се справя много добре с неравностите. По-каталожни данни двигателя изглежда леко немощен и неподходящ за това купе, но учудващо в действителност не е така. Като усещане, ускорението до 100км/ч е 1.5-2 сек по-бързо от дадените от производителя 11.5. Изобщо от липса на динамика не мога да се оплача. Пътуването по първокласен път с често изпреварване не е проблем и не напряга. Освен всичко ми прави впечатление добрия звук на двигателя. До около 2000об/мин звук, поне в купето, липсва, но от 2000 нагоре при "кик-даун" звучи по-скоро като бензинов "шестак" ...което си е удоволствие. Скоростната кутия е автоматична с 6 скорости и е много рафинирана. Превключването става неусетно. Минус е, че "замислянето" и отнема доста време. Разхода на гориво е напълно приемлив. При градско каране (София) и при по-динамично извън-градско гори около 11 литра дизел на 100 км. При спокойно каране извън града пада до към 9. XC90 се справя и извън пътя добре като за SUV от този клас. Аз го пробвах по пътя за хижа Мусала на сняг и честно казано, въпреки, че очаквах да стигна до никъде (предвид летните гуми и теоретичните възможности на колата), се качих до доста нагоре, и обърнах преди да съм стигнал границата на възможностите и. Като цяло мисля, че XC90 все още си пази основните качества, въпреки годините на модела. Колата е добър вариант за голям-луксозен SUV. Поне за хора, които не държат да са "гъзари" и не скачат веднага на X5 (който разбира се има предимства) или на Q7 (който според мен няма конкретни предимства пред XC90). Платформата нещо е блокирала и не позволява качването на технически данни, за това съм ги написал тук: Брой цилиндри: 5 Гориво: Дизел Работен обем: 2400куб/см Макс. мощност: 185к.с. Макс въртящ момент: 400Nm Ускорение 0-100км/ч: 11.5сек Макс. скорост: 190км/ч Разход на гориво: 7.4 - 8.5 - 11.9 литра на 100км Маса празен: 2065кг Максимална маса: 2560кг Дължина: 4.8м Височина: 1.78м Ширина (без огледала): 1.90м Клирънс: 21.8см Ниво на оборудване: Ocean Race
Снимки
Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90
0 от 500
  • #55
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Wane ( преди 10 години )
    Не е 20.5. Данни в книжката няма 22.5 е според Мото Пфое (те в интерес на истината говорят доста глупости). Според AutoExpress, на които съм склонен да вярвам е 21.8. Печален опит си имал със старата скоростна кутия, колите се променят и подобряват. При сегашните модели скоростните кутии са други и не се скапват.
  • #54
    0 rate up comment 3 rate down comment
    - ( преди 10 години )
    Клирънса му е 22.5 см,когато аз стана 22.5см висок. Клирънса е 20.5,но айде... А 4х4-то е под всякаква критика. Да не говорим за „феноменалната“ автоматична скоростна кутия,дълга цели 16см, и разваляща се за около 15000км. Печален опит съм имал доста с тая кола,а съм я карал спокойно. По-голяма кошница от това няма. Жалко за добрия имидж на Волво. Сега карам XC70. Еми комбито е 50 пъти по-добро както на,така и извън пътя. Да не говорим,че е също толкова пъти по-издръжливо.
  • #53
    1 rate up comment 0 rate down comment
    The Stig ( преди 10 години )
    Opreleno XJR mn mi dopada-edna kola s koqto 6te se otli4ava6 s tipi4niqt angliiski stil ot obi4ainite ''germanci''.V Range Rover imah ydovolstvieto da se povoza, be6e Sport s dizelov dvigatel, i opredeleno mi haresa(nai-ve4e vpe4atlqva6tiqt interior). A TopGear opredeleno vinagi sa bili golemi fenove na Ford, kato za tqh pri he4bek modelite vinagi nai-dobur e bil Focus.Kusmet v turseneto na blagorodnata kotka :)
  • #52
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 10 години )
    А Кларксън е имал и има и други коли от концерна. Преди е имал въпросния XJR - първия турбиниран Jag, а сега има Ford GT40 (по спомен първия в UK). Иначе гледах Top Gear от 1993 и още първото поколение Mondeo го одобри. Може да го видиш http://www.youtube.com/watch?v=UXPdAieBxng&feature=related
  • #51
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 10 години )
    Ами давай, напиши нещо за Freelander-a. Иначе не съм карал такъв. Изобщо с Land Rover нямам никакъв опит, единствено съм се возил на Discovery и товаа е. Иначе щеше да е чудно да вземем един Range Rover вместо XC90-то, ама цената е +60000лв... А до Jag имам намерение да се добера към септември. Мисля в Англия да си взема някой XJR (първото поколение) или XJS V12 ...дано стане всичко по план :)
  • #50
    0 rate up comment 0 rate down comment
    The Stig ( преди 10 години )
    Skoro nqma li da se dokopa6 do nqkoi Jag na pro4etem i za nego? :)
  • #49
    0 rate up comment 0 rate down comment
    The Stig ( преди 10 години )
    Ami Wane otnovo pravi6 testdrive na avtomobil ot grupata Ford(predi sum 4el na c30 i Mondeo ot tebe).Ni6to lo6o nqma v tova, daje obratnoto.Ina4e otnovo mn dobre si se spravil za malkoto vreme s koeto si razpolagal.Ina4e Clarkson ne samo haresva kolata a i pritejava takava i redovno q izpolzva za prevoz na decata si(prosto Topgear mn mi haresva i sum gledal i 12-te sezona).6te vzema i az da napravq nqkoi testdrive- v semeistvoto imame Land Rover Freelender 2008, nz dali si karal takuv.
  • #48
    0 rate up comment 0 rate down comment
    д-р Живаго ( преди 10 години )
    който иска нещо мощно и бързо да грабва Veyron,Ultimate Aero или нещо с голям обем и домашно турбинирано до същата мощност. Личното ми мнение обаче е ,че за стандартна кола с тежест към 1700кг повече от 200 коня няма смисъл(всъщност и от по-малко от 150 също няма смисъл)-не и по нашите пътища във Америка където почти няма светофари(а детелини,и многоетажни пътища)и магистралите са широки 5-10 пъти колкото една наша може и 5000 коня-само че с една цистерна отзад-ама май е по-добре самолет
  • #47
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 10 години )
    И аз смятам, че са за по улегнал тип шофьори. Това не означава, че няма двигатели, които предлагат много добра динамика (значително по-малко са естествено от спортно-насочените компании) , но основно управлението е... по-скучно така да го кажем. С30 е малко по-игриво и до там (имаше едно време S60R и S70R). Различните производители имат различни приоритети в крайна сметка. За всички има пазар, за някой по-голям, за други по-малък. А S40 T5 AWD е по-скоро в категорията на 325i xDrive ;)
  • #46
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Батко ( преди 10 години )
    Волво си е за улегнали хора продължавам да го твърдя! Който иска динамика няма да си купи волво определено в това съм убеден! Имат 3 двигателя Волво с прилична мощност, но те са нищо пред дадох пример с БМВ където листа с мощни дизелови и бензинови двигатели е доста по голяма!