IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo XC90

8.6
Закупена: 2009 г., Пробег: 1600 км.
Приложимост в ежедневието
9
Надеждност
10
Оборудване
8
Пространство
9
Цена/Качество
9
Качество на материалите
9
Разход на гориво
8
Удоволствие от шофирането
7

Какво не ти харесва

  • Липсата на блокаж на централния диференциал
  • Липса на някои екстри (стара концепция)
  • Остарял дизайн
Volvo XC90 От: Wane 11.02.2010 31627 прочитания 55 коментара
Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
На приложимостта му във всякакви ситуации и размерите
Начин на каране:
Спокойно
Допълнителни бележки
Така. Първо да спомена, че колата е семейна, т.е. основно не я карам аз. Тест драйва ми е от впечатленията ми натрупани в рамките на две седмици, когато я ползвах ежедневно (1600km). Volvo XC90 е добре познат модел, като е на пазара от 6 години, за което време е преминал през един основен фейслифт. Като цяло е кола, обичана от журналистите (в това число и от един от най-известните в бранша - Джеръми Кларксън), а към тях се присъединявам и аз. Основните недостатъци, които виждам в колата са свързани предимно с това, че е вече доста стара като модел и това си личи по дизайна и отвън и отвътре. Също така липсва оборудване като вентилация на седалките, активен авто-пилот, безключов достъп и палене и други, които се популяризираха малко по-късно. Плюсовете са големия багажник и въобще обширното вътрешно пространство, третия ред седалки, които всъщност предлагат приличен комфорт когато втория ред е преместен с няколко сантиметра напред (2-рия ред седалки имат хоризонтално регулиране). Впечатленията ми от пътното поведение на XC90 са прилични. Не очаквах нито повече, нито по-малко. В завои се държи добре като за SUV. Има наклон на каросерията, но той е умерен. Това, което е неприятно, е че седалките не предлагат достатъчно добра странична опора, което е проблем особено в комбинация с по-фината кожа (от тук и по-хлъзгава) в Ocean Race изпълнението... В резултат при по-висока скорост в завой, задържането на седалката се превръща в изпитание. При нормално каране, колата е много комфортна, окачването се справя много добре с неравностите. По-каталожни данни двигателя изглежда леко немощен и неподходящ за това купе, но учудващо в действителност не е така. Като усещане, ускорението до 100км/ч е 1.5-2 сек по-бързо от дадените от производителя 11.5. Изобщо от липса на динамика не мога да се оплача. Пътуването по първокласен път с често изпреварване не е проблем и не напряга. Освен всичко ми прави впечатление добрия звук на двигателя. До около 2000об/мин звук, поне в купето, липсва, но от 2000 нагоре при "кик-даун" звучи по-скоро като бензинов "шестак" ...което си е удоволствие. Скоростната кутия е автоматична с 6 скорости и е много рафинирана. Превключването става неусетно. Минус е, че "замислянето" и отнема доста време. Разхода на гориво е напълно приемлив. При градско каране (София) и при по-динамично извън-градско гори около 11 литра дизел на 100 км. При спокойно каране извън града пада до към 9. XC90 се справя и извън пътя добре като за SUV от този клас. Аз го пробвах по пътя за хижа Мусала на сняг и честно казано, въпреки, че очаквах да стигна до никъде (предвид летните гуми и теоретичните възможности на колата), се качих до доста нагоре, и обърнах преди да съм стигнал границата на възможностите и. Като цяло мисля, че XC90 все още си пази основните качества, въпреки годините на модела. Колата е добър вариант за голям-луксозен SUV. Поне за хора, които не държат да са "гъзари" и не скачат веднага на X5 (който разбира се има предимства) или на Q7 (който според мен няма конкретни предимства пред XC90). Платформата нещо е блокирала и не позволява качването на технически данни, за това съм ги написал тук: Брой цилиндри: 5 Гориво: Дизел Работен обем: 2400куб/см Макс. мощност: 185к.с. Макс въртящ момент: 400Nm Ускорение 0-100км/ч: 11.5сек Макс. скорост: 190км/ч Разход на гориво: 7.4 - 8.5 - 11.9 литра на 100км Маса празен: 2065кг Максимална маса: 2560кг Дължина: 4.8м Височина: 1.78м Ширина (без огледала): 1.90м Клирънс: 21.8см Ниво на оборудване: Ocean Race
Снимки
Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90
0 от 500
  • #45
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Батко ( преди 14 години )
    До S40 T5 AWD ! Моля ти се недей се надъхва кви 10 лева ха ха кви 5 лева? На Волво им е толкова бедна листата с избор на двигатели, че е пълен смях. Това волво за което говориш аз се качвам на БМВ 330 335 X drive disel или 130 Х бензин или дизел и те правя мата хари на дълъг път говоря за ускорение от място не се наемам да споря преди да пробваме! Но на дълъг път просто нямаш шанс, и бензина бързо ще ти свърши за това гарантирам 100%! Цените са съпоставими при първа серия!
  • #44
    1 rate up comment 0 rate down comment
    S40 T5 AWD ( преди 14 години )
    В САЩ карах Волво S40 T5 AWD - какви улегнали хора какви 5 лева, това е с 230 к.с. на едно малко купенце и върти 4-те гуми. Как захапва пътя, няма да ти описвам - това не е за улегнали. И тук в България бих си го купил, ама го дрънкат яките акцизи и излиза около 40 000 Евро - нямам такава пара (в САЩ е 29000 долара след данъци)
  • #43
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    Ване=Wane, polzvah kirilizator... da ne se obyrkame ne6to...
  • #42
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    Не си разбрал, защото си чел между редовете. Колата е на 4000, а ясно съм написал в началото, че не я карам аз, а впечатленията ми са от 2-те седмици, през които я карах активно и изминах около 1600км. И все пак щом съм написал това, което съм написал, значи съм си извадил изводите, нали? От къде идва тази неоснователна злоба, просто ми е непонятно...Просто Ване ми върши работа. Тоя ник за това съм го сложил. Живея в Westminster College в Harcourt Hill. На гости ли искаш да ми дойдеш? Нещо друго интересува ли те? ЕГН-то? Дължината?
  • #41
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Изрода ( преди 14 години )
    А как с г-н Wane ли? Я кажи в кой квартал на Оксфорд живееш, че съвсем случайно работя с англичани и ходя често в командировки там?
  • #40
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Изрода ( преди 14 години )
    Ами идеята ми е, че не е възможно на неразработена кола за последно не разбрах 1600 или 3000 км да придобиеш чак такива впечатления и да ми извадиш стаистики за разходи при какви ли не условия. С две думи - изхвърляш се!
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    пс: Ще те помоля да избягваш да се обръщаш към мен с "пич"
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    За летните гуми не ми е ясно въобще каква ти е идеята? Какъв е проблема да натрупам впечатления? Карах активно по разнообразни пътища и извън тях, натрупах. Какво не и е разработено? Какъв е проблема на 3000км да свия извън пътя? Последната снимка не си я виждал, защото никъде другаде не съм я качвал... подобна сигурно си виждал. Това в крайна сметка е масов автомобил => много хора притежават такъв и могат да правят снимки и да ги качват в интернет.Въобще каква ти е целта?
  • #37
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Изрода ( преди 14 години )
    Пич - я ми обясни как кола купена 2009-та я взе с летни гуми, като сега е началото на май. Може би си я взел преди месец? И кога успя да натрупаш тооолкова впечатления и да я изпиташ по баири и чукари, след като тая кола още не е разработена по твоите приказки (4000км)? Интересно и как така съм виждал последната снимка и на други места в интернет.
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    lolipop ( преди 14 години )
    abe wane ti da nqma6 avtoka6ta be brat4e ti prez mesec nov avtomobil ko napravi ti be bratle ti gi spuka ot karane kak im nasmaga6 ve4e nz ako iska6 da sformirame tuka edna grupa da ti pomagame kato v avto bild razli4ni 6ofiori i nie da pokarame malko pokrai teb