IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo XC90

8.6
Закупена: 2009 г., Пробег: 1600 км.
Приложимост в ежедневието
9
Надеждност
10
Оборудване
8
Пространство
9
Цена/Качество
9
Качество на материалите
9
Разход на гориво
8
Удоволствие от шофирането
7

Какво не ти харесва

  • Липсата на блокаж на централния диференциал
  • Липса на някои екстри (стара концепция)
  • Остарял дизайн
Volvo XC90 От: Wane 11.02.2010 31627 прочитания 55 коментара
Начин на ползване:
Ежедневно
На кое качество на автомобила най-много държиш:
На приложимостта му във всякакви ситуации и размерите
Начин на каране:
Спокойно
Допълнителни бележки
Така. Първо да спомена, че колата е семейна, т.е. основно не я карам аз. Тест драйва ми е от впечатленията ми натрупани в рамките на две седмици, когато я ползвах ежедневно (1600km). Volvo XC90 е добре познат модел, като е на пазара от 6 години, за което време е преминал през един основен фейслифт. Като цяло е кола, обичана от журналистите (в това число и от един от най-известните в бранша - Джеръми Кларксън), а към тях се присъединявам и аз. Основните недостатъци, които виждам в колата са свързани предимно с това, че е вече доста стара като модел и това си личи по дизайна и отвън и отвътре. Също така липсва оборудване като вентилация на седалките, активен авто-пилот, безключов достъп и палене и други, които се популяризираха малко по-късно. Плюсовете са големия багажник и въобще обширното вътрешно пространство, третия ред седалки, които всъщност предлагат приличен комфорт когато втория ред е преместен с няколко сантиметра напред (2-рия ред седалки имат хоризонтално регулиране). Впечатленията ми от пътното поведение на XC90 са прилични. Не очаквах нито повече, нито по-малко. В завои се държи добре като за SUV. Има наклон на каросерията, но той е умерен. Това, което е неприятно, е че седалките не предлагат достатъчно добра странична опора, което е проблем особено в комбинация с по-фината кожа (от тук и по-хлъзгава) в Ocean Race изпълнението... В резултат при по-висока скорост в завой, задържането на седалката се превръща в изпитание. При нормално каране, колата е много комфортна, окачването се справя много добре с неравностите. По-каталожни данни двигателя изглежда леко немощен и неподходящ за това купе, но учудващо в действителност не е така. Като усещане, ускорението до 100км/ч е 1.5-2 сек по-бързо от дадените от производителя 11.5. Изобщо от липса на динамика не мога да се оплача. Пътуването по първокласен път с често изпреварване не е проблем и не напряга. Освен всичко ми прави впечатление добрия звук на двигателя. До около 2000об/мин звук, поне в купето, липсва, но от 2000 нагоре при "кик-даун" звучи по-скоро като бензинов "шестак" ...което си е удоволствие. Скоростната кутия е автоматична с 6 скорости и е много рафинирана. Превключването става неусетно. Минус е, че "замислянето" и отнема доста време. Разхода на гориво е напълно приемлив. При градско каране (София) и при по-динамично извън-градско гори около 11 литра дизел на 100 км. При спокойно каране извън града пада до към 9. XC90 се справя и извън пътя добре като за SUV от този клас. Аз го пробвах по пътя за хижа Мусала на сняг и честно казано, въпреки, че очаквах да стигна до никъде (предвид летните гуми и теоретичните възможности на колата), се качих до доста нагоре, и обърнах преди да съм стигнал границата на възможностите и. Като цяло мисля, че XC90 все още си пази основните качества, въпреки годините на модела. Колата е добър вариант за голям-луксозен SUV. Поне за хора, които не държат да са "гъзари" и не скачат веднага на X5 (който разбира се има предимства) или на Q7 (който според мен няма конкретни предимства пред XC90). Платформата нещо е блокирала и не позволява качването на технически данни, за това съм ги написал тук: Брой цилиндри: 5 Гориво: Дизел Работен обем: 2400куб/см Макс. мощност: 185к.с. Макс въртящ момент: 400Nm Ускорение 0-100км/ч: 11.5сек Макс. скорост: 190км/ч Разход на гориво: 7.4 - 8.5 - 11.9 литра на 100км Маса празен: 2065кг Максимална маса: 2560кг Дължина: 4.8м Височина: 1.78м Ширина (без огледала): 1.90м Клирънс: 21.8см Ниво на оборудване: Ocean Race
Снимки
Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90 Volvo XC90
0 от 500
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Батко ( преди 14 години )
    Прави сте! Всеки си има собствен поглед върху нещата! На мене Волво ми се струва правят коли за улегнали хора! Аз никога не бих си купил Волво за такива пари бих си взел Ауди или БМВ! Както се казва за всеки влак си има пътници!
  • #34
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    Това вече е по-адекватно мнение. Не ти харесва Volvo? Ok. В крайна сметка марката никога не е била масова от което следва, че хората, които я харесват имат по-споецифичен вкус. Лично на мен С30 ми харесва много, много ми е удобно и цената ми се вижда съвсем нормална. Виж, за застоя не съм съгласен. Кой миналата година беше първия производител, който пусна в производство кола със система за избягване на нискос-скоростни удари? Volvo. Е производителите в застой не правят такива неща.
  • #33
    0 rate up comment 2 rate down comment
    S40 ( преди 14 години )
    Въпроса е какво получаваш за парите си.В това отношение Волво е необосновано скъпо.А колкото до С30 карах няколко километра на тест-драйв и не ме впечатли,бях с един приятел,и той я пробва.Разбрахме се без думи,не ни хареса.Още по-малко за парите си.Какво в тази кола струва толкова много,не разбрах!Поне да имаше някаква супер гаранция,а тя е определено архаична.Не е атрактивен модел.Не искам да обидя никой,но марката Волво намирисва на мухъл и застой.
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    iosa2002 ( преди 14 години )
    ДО ВООтиди на тест драйв на тия марки и сам ще се убедиш
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    IMC ( преди 14 години )
    И добавка понеже видях че сте писали за С30 купихме си сега преди няма и два месеца такава, по принцип е за приателката ми, но я карах и ми хареса много, става въпрос за D5 много съм доволен, предната и кола беше Honda S2000, и казва че и е по-удобна не знам не съм карал хондата но волвото ми беше много приятно.
  • #30
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Bo ( преди 14 години )
    ti lud li si be? Ergonomiqta bila po-dobra ot X5/ML?Tva e tarataika v sravnenie s nemskata konkurtenciq!
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IMC ( преди 14 години )
    Последната дума е дефект за генийте които не са се сетили. Извиняваям се на Wane за това че му превърнахме Тест-драйва в едва ли не форум, но просто се дразня на хора които са карали 10 000 километра с една кола и си мислят че знаят за какво става на въпрос.
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IMC ( преди 14 години )
    Ами аз досега (50 000 километра) веднъж съм пукал гума, но идеята е че освен пукането на гуми има и друг аспект че мойте джанти не са за 300 лв. от пазара, и не ми е приятно всеки месец да ги изправям. Пък и има значение кое се признава за дефект и/или повреда от дадения производител например аз имах по едно време чисто нова Шкода и неработеща вътрешна дръжка (това с което се отваря вратата) не бе сметната за повреда а на баща ми на Мерцедеса пукнат шев на задната седалка го отбелязаха като дефе
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    Айде щом настояваш да ти отговоря. Чети, чети, чети. За дупките казах София. Колите, за които пиша тук се намират в София, там се и карат. Да не се объркаш пак ще ти кажа, че 50% от времето прекарвам в БГ, 50% в UK. Конкретно в Оксфорд има много Volvo. Тук живея, от тук са ми наблюденията. Научи се да водиш нормална дискусия. Със злоба и простотия не се постига нищо. Peace!
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    316i ( преди 14 години )
    И как така си пукаш гумите в UK,където няма дупки?Бил съм там и съм наясно.Само на това ми отговори.А волвата по улиците им далеч не са толкова често срещани,не падам с първия сняг.Та още ли твърдиш,че си в UK или зад UK?