IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новият Hyundai Kona: Корейската революция

Второто поколение на кросоувъра е пораснало във всяко отношение. За жалост това включва и цената (ВИДЕО)

През 2018 година Hyundai извади на пазара Kona като алтернатива на малките европейски SUV модели, която едновременно имаше по-необичаен дизайн, и малко по-достъпна цена. Сега Kona има второ поколение, в което, както виждате, необичайността на дизайна не само е запазена, но и е засилена.
За съжаление засилена е и цената.
 
  
 
     
       
Колкото до дизайна, вече и сами сте забелязали промените. Корейците са пренесли и тук футуристичното решение от Staria дневните светлини да са една непрекъсната ивица точно под капака. Може да ви хареса от пръв поглед, може и да изисква известно привикване. Но няма съмнение, че Kona изглежда много  различно от останалите в този претъпкан сегмент.
   
   
Hyundai Kona 2023, тест драйв
   
     
Освен това предлага и сравнително богат избор от задвижвания. Има еднолитров трицилиндров турбомотор с мощност 120 коня, който може да бъде и мек хибрид. Има 1.6-литров турбобензин с почти 200 коня. Има и пълен хибрид със 141 конски сили мощност. Има го и добрия стар двулитров бензинов мотор, но той не се предлага на обитаващите Европа. А съвсем наскоро дебютира и чисто електрическа версия на модела.
   
 

Hyundai Kona 1.6 T-GDI

198 к.с. максимална мощност

265 Нм максимален въртящ момент

7.8 секунди 0-100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

  
Обикновено оставяме цената за финала, но сега това е слонът в стаята, така че нека започнем от нея. Досегашното поколение на Kona в началото на тази година започваше от около 39,000 лева за базовия модел с еднолитров мотор, и стигаше до 60,000 лева за нещо като нашата тестова кола -  с 1.6 турбо, 198 коня и най-високо ниво на оборудване.

След смяната на поколенията базовата кола е вече 50,000 лева, с почти 11,000 лева повече. Нашият тестов автомобил по каталог започва от 74 900 лева, и с няколкото допълнителни пакета, които виждате, достига 80,000 лева.
   
    
Hyundai Kona 2023, тест драйв
   
    
Ако някак си сте проспали последните пет години и сравните това със спомените отпреди 2018, това са шокиращо много пари. Но в променената реалност на 2023 всъщност цената изглежда почти изгодна. Защото скокът при Kona далеч не се дължи само на инфлацията.

Истината е, че получавате и доста повече автомобил за парите си. Kona е станала с 15 сантиметра по-дълга, от които 6 са добавени директно в междуосието (тоест към пространството вътре в салона), и с 2.5 см по-широка.
   
    
Hyundai Kona 2023, тест драйв
   
    
И това не е просто насилствено разпъване на стария модел. Не, новата Kona е на практика съвършено различен автомобил. Предишната бе построена върху платформата за компактни модели К2, използвана също за i20, i30, Kia Rio и така нататък. Новото поколение е върху по-голямата платформа К3, споделяна с Kia Niro. Резултатът от това е доста повече вътрешно пространство, и обща дължина, пораснала до 4.36 метра.
  
    
Hyundai Kona 2023, тест драйв
   
   
По-големите размери обаче не са се отразили негативно на пътното поведение - тъкмо напротив. Промененото окачване се държи отлично дори на планински път с остри завои. Управлението е директно и предсказуемо.

Воланът може би е малко по-лек, отколкото трябва, което е доста типично за азиатските коли, но 90 процента от клиентите на тази кола ще я ползват в 90 процента от времето само в големия град, така че това може би даже е плюс, а не минус. Така или иначе при висока скорост воланът се втвърдява достатъчно, за да ви е спокойно на магистралата.
   
   
Hyundai Kona 2023, тест драйв
   
    
В същото време окачването си остава достатъчно меко да филтрира повечето капани на пътната агенция. Kona не е най-комфортно возещият модел в своя клас, но не е и много зад лидерите.

Четирицилиндровият GDi мотор е съчетан със седемстепенен автоматик с двоен съединител, който не идва от обичайните поддоставчици, а е собствена разработка на Hyundai-Kia. Тази трансмисия е със сух съединител и изисква грижи и внимателно боравене, но в замяна дава доста плавни и бързи реакции.
   
    
Hyundai Kona 2023, тест драйв
  
     
Ускорението от 0 до 100 км/ч с този двигател отнема 7.8 секунди за версията с предно предаване, и 8.1 секунди за варианта със задвижване на четирите колела. Това не звучи сензационно бързо, но Kona всъщност има много добра еластичност между 60 и 120 километра в час, и изпреварванията с нея са като детска игра. Впрочем, като стана сума за 4х4, просветът тук е между 16 и 17 сантиметра, в зависимост от джантите. Не е точно офроуд звяр, но е достатъчно да ви дава малко повече сигурност по българските пътища.
   
    
Hyundai Kona 2023, тест драйв
    
     
Ако търсим минуси, отчетлива досада са електронните асистенти, и по-скоро звуковите им сигнали. В един от сто случая тези асистенти може би ще ви спасят живота. Но в останалите 99 отчетливо го скъсяват. Разбира се, можете да ги изключите, но тогава какъв е смисълът от тях? А и новите стандарти за безопасност на ЕuroNCAP означават, че даже да ги спрете, при всяко следващо запалване те ще са отново включени. Ще се наложи просто да свикнете със звука.  
  
  
Hyundai Kona 2023, тест драйв
  
     
Интериорът е не едно, а поне две-три стъпала над досегашния. Първата Kona беше, откровено казано, доста евтина отвътре. Тази като материали е напълно на нивото на премиум марките, и даже над нивото на някои по-малки техни модели. Все още има някои корави, недодялани пластмаси, но те са на места, където няма да ги забелязвате.
   
   
Hyundai Kona 2023, тест драйв
   
       
В сърцето на този интериор са двата 12-инчови дисплея, монтирани като един общ панел върху таблото - решение, което вече ни е добре познато от Ioniq 5. Приветстваме здравия разум на корейците да запазят някои физически бутони в добавка към сензорните екрани и гласовия асистент. Въздушните отвори на климатика са дискретно прикрити, но си вършат отлично работата.
   
    
Hyundai Kona 2023, тест драйв
   
     
Другият силен коз на Hyundai и Киа е колко много неща, които навсякъде другаде се доплащат - и то скъпо - тук са включени в основния пакет.

Даже базовото ниво на оборудване ще ви даде почти пълния набор от електронни системи за сигурност, камера за задно виждане, преден и заден парктроник, 16-цолови алуминиеви джанти, LED светлини, тонирани стъкла, кожен волан, климатик, релси на покрива, отопление на предните седалки и волана, и допълнителна електрическа печка за салона за бързо затопляне през зимата.
   
    
Hyundai Kona 2023, тест драйв
   
     
Включена е и 12-инчовата мултимедия с Bluetooth и четири USB-C порта - два отпред и два отзад.

Самата информационна система крие безброй глезотии, които рядко се срещат в този клас: настройки на амбиентното осветление, възможност да си записвате гласови бележки, настройки колко пъти да примигва мигачът. Можете даже да следите наживо спортни резултати - макар че ние не бихме се спрели точно на бейзбол и голф. Имате и запазената марка на корейците: колекция от различни природни звуци, замислени да действат успокояващо.
   
    
Hyundai Kona 2023, тест драйв
   
     
Багажникът на Kona събира малко над 400 литра, което не е много за този сегмент. Но тук има една изненада, която от много години не сме виждали в нов автомобил: резервна гума. Без нея обемът е 466 литра, което вече е съвсем стандартно.
   
    
Hyundai Kona 2023, тест драйв
  
      
Накратко, това е практичен и удобен автомобил, който спокойно може да покрие всичките нужди на едно съвременно семейство. И в този случай сме склонни да простим порасналата цена, защото Hyundai Kona е пораснал и във всяко друго отношение.
  
   
Още снимки от теста на Hyundai Kona вижте в ГАЛЕРИЯТА:


   
  

    

 

0 от 500
  • #30
    5 rate up comment 1 rate down comment
    V-1 ( преди 1 година )
    Санитар Тойота и който да е друг хибрид, ако наистина вярваш, че ще харчи 3,7 на сто си дълбоко заблуден и не си карал хибрид никога...Моят опит: Тойота Корола 2018та, хибирид с 1,6 двигател, при смесено каране на компютъра ми показваше 6,7. А когато направих истинско засичане, със зареждане до горе на бензиностанцията разходът беше около 7,5.
  • #29
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Видях я в Мола, приближих.. Видях цената???И бързо се отдалечих!
  • #28
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1.6 си е съвсем нормален двигател. малолитражен ти е процесора :D
  • #27
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С тези изпънати малолитражни двигатели трудно ще изкара и 150К. Завиждам на американците, там поне все още се предлагат адекватни двигатели дори без турбо.
  • #26
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Ку-ку! ( преди 1 година )
    70 бона за тоя оризарски стъргуч!!?
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Докторът ( преди 1 година )
    За твоя информация рав4 ще харчи 9/100(минимум )на такава скорост.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Докторът ( преди 1 година )
    Кой е казал, че аз карам дизел?дМоята шкода действително харчи 3/100 и то при скорост от 140-160км на магистрала.Харчи 8 лева газ, което е еквивалент на 3/100 км бензин 95.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До санитара ( преди 1 година )
    Не санитарю това са фактите хибридите са икономични не ти се вярвя но тия дизели са супер боключави слез на земята освен тва не пълна всеки път ад блю и други глопусти на колонката.
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До санитара ( преди 1 година )
    6литра на 100 хибрид няма ни Тойота ни на Рено ни на Хонда това не са дизеловите недоразумения объркал си се нещо
  • #21
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Дизеловият двигател е ясен не върви харчи с два литра по малко точно щот невърви другото не го изгаря а го прави на сажди и отзад черна броня.Техническо недоразумение по природа.