IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Kia Niro: Пълна промяна (тест драйв)

Първото поколение бе практично, но безлично. Второто е най-авангардната кола в сегмента си

Ако приемем, че е редно децата да приличат на родителите си, второто поколение на Kia Niro намеква за скандална изневяра. Първата генерация бе практичен, но доста скучен на вид кросоувър. Второто има най-смелия дизайн в този сегмент.
   
    
 
     
      
От свръхагресивната предница до задните светлини с форма на бумеранг, новото Niro се разпознава от километър и няма никакъв шанс да го сбъркате с приличащите на клонинги конкуренти. Дали това обаче е положително? Нашата импровизирана анкета сред колеги ни върна отговори в целия диапазон между "страхотно" и "нечовешки грозно". Но ако съдим по факта, че ползващата същия дизайнерски език нова Kia Sportage е пазарна сензация в Европа, оценката на клиентите е точно каквато корейците са се надявали.
    
     
Kia Niro hybrid, тест драйв
    
       
Новото Niro е и на различна платформа - дебютиралата през 2020 година К3, на която са също Hyundai i30 и Еlantra. Означава ли това, че и пътното поведение се е променило изцяло?

Нито един кросоувър на Kia до момента не беше имал претенции да бъде спортна кола. Niro също няма такива претенции, но все пак има един доста по-директен, много по-прецизен от досегашния волан, който дава спокойствие в завоите и даже едно усещане за динамика, което иначе не се връзва много с двигателя на този автомобил.
  
    
Kia Niro hybrid, тест драйв
     
      
Като казахме "двигател", нека уточним, че и новото Niro, както и предишното, идва с три съвсем различни типа задвижване.
  
 

Kia Niro Hybrid

141 к. с. комбинирана мощност

265 Нм максимален въртящ момент

162 км/ч максимална скорост

10.8 секунди 0-100 км/ч

Има чисто електрическа версия, с 65-киловатчасова батерия и 460 км обхват с едно зареждане. Тя вече може да захранва и външни електроуреди, и то с цели три киловата.

Освен това има плъг-ин хибрид, където батерията е 11 киловата, а комбинираната мощност е 183 коня.

И  накрая идва това, което виждате - базовото Niro, което е самозареждащ се хибрид с малка батерия, 1.6-литров бензинов мотор, 6-степенен автоматик с двоен съединител и комбинирана мощност 141 коня.
    
     
Kia Niro hybrid, тест драйв
     
      
Хибридната система  е чудесна в града, където електрическата тяга при потеглянията ви прави доста динамични. Но на магистралата е по-скоро мъчителна. Освен ако не се успокоите и не карате с постоянна скорост, при което тази кола става тиха, спокойна, отпускаща и доста икономична.
Каране с максимално позволената скорост от София до Велинград и обратно ни даде среден разход от 5.3 литра на сто.
    
     
Kia Niro hybrid, тест драйв
     
       
Другото, което не бива да очаквате от новото Niro, е подвизи извън асфалта. Тук няма опция за двойно предаване, а просветът е скромните 160 милиметра за хибридните версии и едва 150 за електрическата. Това не значи, че при нужда не може да ви качи в планината за един хубав панорамен поглед към София. Но няма съмнение, че това е автомобил, създаден за градски жители. И то за напредничави градски жители, защото Niro е сред най-развитите кросоувъри откъм технологии.
    
     
Kia Niro hybrid, тест драйв
     
       
Има много неща в този интериор, които са ни симпатични отчетливо, като изчистения дизайн, двата големи екрана с много хубава графика, и множеството малки хитрости, които никой друг автомобил в света няма да ви предложи в точно тоя вид.
   
   
Kia Niro hybrid, тест драйв
    
     
Например това, че пейзажчето, което служи като фон на централния дисплей, се променя според това какво е времето навън, и дали сте в града, или извън него. Или дигиталните бутони на централната конзола, чиито функции променяте с едно докосване. Самите дисплеи с диагонал по 10 инча са с чудесна графика и са четливи дори при ярко слънце.
    
    
Kia Niro hybrid, тест драйв
   
     
Материалите изглеждат и се усещат качествени, макар голяма част от тях са да рециклирани за намаляване на вредните емисии при производството. Багажникът побира 425 литра. Предните седалки са много удобни и с достатъчно възможности за регулиране. Задните осигуряват простор и за хора над 190 см. Свързването с Android Auto и Apple CarPlay е съвсем безгрижно. Накратко, в салона на новото Niro почти всичко изглежда чудесно.  
    
    
Kia Niro hybrid, тест драйв
     
      
Но има и някои леки недомислици. Като голямото парче черен пианолак до превключвателя за скоростите, което в хубав летен ден се превръща в огледало и закачливо праща слънчеви зайчета към очите ви.

Това е доста дребен недостатък на фона на многото достойнства на тази кола. Но тя има и един по-голям: цената. Навремето първото Niro предлагаше практичен семеен автомобил за малко над 40,000 лева. Но електрификацията, задължителните нови електронни системи и неудържимата инфлация докараха нещата дотам, че сега хибридната версия започва от около 59,000 лева в базовото ниво и стига до 80,000 лева във върховото. Плъг-ин хибридът започва над 75,000 лева, а електрическата версия тръгва от 95,000 и стига до 115,000 лева в най-високото ниво.
    
     
Kia Niro hybrid, тест драйв
    
     
Утешителното е, че Kia по стара традиция предлага много оборудване дори в базовото ниво. В него ще получите 16-цолови алуминиеви джанти, специални соларни стъкла с допълнителна ултравиолетова защита, рейки на покрива, кожен волан и лост, подлакътник и за задните седалки, двузонов климатроник, система срещу замъгляване на стъклото, круиз контрол, подгряване на волана и предните седалки, USB зарядни отпред и отзад, заден парктроник и камера за обратно виждане. Има даже временна резервна гума - все по-голяма рядкост в наши дни, когато повечето компании ви дават само пакетче с лепило.
    
    
Kia Niro hybrid, тест драйв
      
      
Средното ниво на оборудване добавя по-големи джанти, LED светлини, повече декорации от пиано лак отвън, големия 10-инчов екран, автоматичен круиз контрол, а също и преден парктроник.
     
    
Kia Niro hybrid, тест драйв
    
      
Най-високото ниво има стъклен покрив, ламинирани стъкла, кожен салон, електрическо регулиране на седалките с памет, подгряване и на задните места, вентилация за предните, аудиосистема Harman Kardon с 9 колони и, не на последно място, отличен head-up дисплей.
   
   
Kia Niro hybrid, тест драйв
   
     
Ето го и заключението: новата Kia Niro е авангардна на вид, вместо безлична. И е с цената на премиум модел, вместо да е между най-достъпните. Сами преценете дали едното компенсира за другото. Онова, в което няма съмнение, е, че второто поколение е по-добро от първото. Точно както диктуват законите на еволюцията.
   
    
Още снимки от теста на Kia Niro вижте в ГАЛЕРИЯТА:


  
    

 

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    А на мен ми се струва, че плещиш без всякаква връзка с главния процесор :D
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой говори за немците? Те са тотално зле горките. корейците са по средата, а най-добрите са от страната на изгряващото слънце.
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А те па немците едно префалено качество като на продавачка дет си фали калпавите домати на Женския
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълна трагедия на външен вид! Изключително грозна! На всичкото отгоре и скъпа за това, което предлага. Корейците на всичко отгоре доста дръпнаха назад с качеството и ми се струва, че скоро ще се сринат, ако не предприемат нещо в подобряване на нещата.
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Новата им емблема марко прилича на тази на ИЖ.
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Малко височка ми се струва цената. Имам поръчка за Sportage, стандартен хибрид, за еквивалента на около 70к лева. Става въпрос за по-дългия вариант, с всичко възможно като екстри. Малкият недостатък е, че може да отнеме една година за доставка
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато взимах 2018 лятото моят автомобил хибрида средно ниво Киа Ниро с отстъпката идваше някъде 45к. Сега стъпва на 69к, сигурен съм новият е по-добър, но в този диапазон по-добре Спортиджа или Рав 4, иначе и преди и сега модела е противоречив, от супер горзен при някои хора до супер ми харесва при други, на мен 2018 определено не ми хареса сега е вече е поносим но пак е леко противоречив.
  • #7
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Мда ( преди 1 година )
    Сега ще се нароят една камара пубери, фенове на Тесла, които ще обясняват ама как сега още не е ама до 5-7 години цените щели да се изръвнят! Да момчета, когато вземете книжка и започнете работа, че и спестите някой лев ..след 10-15 години може и да има смисъл от електрички! Днес, 11.11.22г, и следващите 2-3 години, за трезвомислищете хора, които могат да си купят кола сега, смисъл - НЯМА!
  • #6
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Муахахах ( преди 1 година )
    до 4: Ти щото най-вероятно имаш опит с електрички!Теоретик мамин!!За 60 000лв си вземам ама точно еквивалент на КИА Ниро, чисто нов, с същите екстри, 7 години гаранция, че и два пъти по-голям багажник! За първите 7 години освен масла, филтри, ремъци и накладки няма какво друго да платя! 500лв на година! Няма как да знаеш, щото едва ли някога си имал нова кола в гаранция! 50 бона мой човек, дори и с днешната инфлация са много бензин, много прекрасни уикенди и ваканции!Ти си седи на ток пред компа
  • #5
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И какви пари щи дръпне само не ми казвай ролки ремъци филтри и тн та те струват по няколко лева.Кка се избива разлика от 50 бона а 50 бона са колко почивки на море планина ски и тн.Пълно безумие са електрипките на тоя етап.