IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Kia EV6: по-добра ли е от Tesla?

Тестваме корейския електромобил, който се зарежда за 18 минути и обещава версия с 585 коня догодина (ВИДЕО)

Много хора от онези, за които изтърканото клише казва, че са с бензин в кръвта, се тревожат от настъплението на електрическото задвижване. Смятат, че то ще им отнеме най-ценното - удоволствието от карането. Но всъщност би трябвало да се тревожат от нещо съвсем друго.
  
  
 
  
  
Най-голямата заплаха за класическите автомобилни фенове - каквито сме и ние - се казва "споделяне на платформи". Това е нещо, което спестява огромни пари на производителите, и увеличава чувствително печалбите. Но то е също така нещо, което прави автомобилите все по-подобни, все по-еднакви. Не само между отделните модели на една марка, но и между отделните марки. По този начин автомобилът, който беше нещо със собствен, уникален характер, сега започва да напомня малко на кухненски уред: нещо, което даже не забелязвате, стига да работи.
За щастие обаче има един начин и вълкът, и агнето да са щастливи в тази ситуация. Добър пример за това е новата Kia EV6.
  
   
Kia EV6 тест драйв
  
    
Това е дългоочакваният електромобил от трето поколение на Kia: не просто нормален модел, пригоден да носи батерия, а изцяло нова архитектура, разработена специално за електрическо задвижване. Точно там обаче е и проблемът: тази нова платформа, наречена ЕGMP, е същата като в Hyundai Ioniq 5 и в бъдещия Genesis GV60. На пръв поглед: поредната порция безлични клонинги.
 
 
Kia EV6 тест драйв
  
   
Но истината е, че между тези коли - EV6 и Ioniq 5 - няма почти нищо общо. Те ползват различни като капацитет батерии - тази при Kia е с пет киловатчаса повече. Окачването е различно. Различно е даже междуосието.
И освен това самата концепция на този автомобил няма нищо общо с Ioniq 5. Ioniq е типичният SUV с електрическо задвижване. А това дори ни е трудно да определим с точност какво е: малко кросоувър, малко хечбек, малко като нищо друго на света. Всъщност Kia EV6 създава нов, собствен клас.
  
  
Kia EV6 тест драйв
  
  
Този дизайн ще събуди полярни чувства, допускаме. На нас ни хареса: плавните очертания карат иначе доста големия автомобил да изглежда по-компактен. И освен това няма никакъв шанс да сбъркате тази кола с някоя друга, ако я видите отдалеч на пътя.
  
  
Kia EV6 тест драйв
  
  
Същото важи и за интериора: елегантни, изчистени линии и качество на материалите, за което и някои премиум модели биха могли да завидят. Единственото изключение от това е изобилието от пиано лак по централната конзола - решение, което ще ви кара ежедневно да бършете нервно следите от пръсти.
  
   
Kia EV6 тест драйв
  
   
Самата конзола е доста обемна и изяжда от мястото, спестено иначе заради електрическото задвижване. Затова усещането за простор тук е по-скромно от това в Ioniq. Но пък усещането за уют е по-отчетливо.
 
 
Kia EV6 тест драйв
  
    
На задните седалки безгрижно могат да седят и дългучи. Багажникът побира 490 литра, което далеч не е рекордно, но е достатъчно. Има и мъничко багажно пространство под предния капак, където може да държите кабелите за зареждане например.
 
  
Kia EV6 тест драйв
   
    
Самото зареждане е от най-силните козове на тази кола. Благодарение на 800-волтовата архитектура тя може да поема до 239 киловата заряд. Което означава, че батерията се пълни от 10 до 80 процента за някакви си 18 минути. На 50-киловатова станция са нужни час и нещо. Освен това EV6 може и да отдава обратно ток: от захранването на лампа в къмпинга до зареждането на друг електромобил.
  
  
Kia EV6 тест драйв
  
  
77-киловатчасовата батерия стига за 528 километра пробег според официалните тестове. Собственият ни опит по пътищата на Андалусия показва по-скоро около 450 километра при нормално каране, без лишения.
 

Kia EV6 GT-Line S

325 к.с. максимална мощност

605 Нм макс. въртящ момент

5.2 секунди 0-100 км/ч

EV6 може да бъде само със задно предаване, и с мощност 229 коня. А може да бъде и със задвижване на четирите колела чрез добавянето на втори електромотор на предната ос. Тогава конете скачат до 325, но и обхватът се стопява с петдесетина километра. Догодина ще дойде и суперверсията GT с почти 600 коня мощност и спираща дъха динамика.
  
  
Kia EV6 тест драйв
  
   
Но и обикновената EV6 е достатъчно пъргава - малко над 5 секунди от 0 до 100 км/ч за версията с два мотора. Тук щеше да е мястото да ви кажем и цените, но още не ги знаем за България. Търсенето за модела засега е по-голямо от производствения капацитет и даже не сме сигурни кога да го очакваме у нас - най-вероятно след Нова година. В Германия стартовата цена за версията със задно предаване е около 44 000 евро. Доста сериозна сума, докато не се сетите, че за същите пари се продава дизелов Ford Kuga с 40 коня по-малко.
  
  
Kia EV6 тест драйв
  
  
Както винаги при Kia, серийното оборудване е щедро, и включва някои доста приятни електронни асистенти. За да ни убедят в ползите от 360-градусовата камера с изкуствен интелект, от Kia ни организираха даже слалом с изцяло затъмнени стъкла. Не е приятно преживяване, но е напълно постижимо. Електронният асистент за паркиране може да действа дори след като излезете от колата, и после може да ви я измъкне на удобна позиция, така че направо да потеглите.
  
  
Kia EV6 тест драйв
  
  
На финала ще се върнем към споменатото в началото притеснение на много автомобилни фенове, че електричеството ще им отнеме радостта от карането. EV6 ни доказа, че това няма да стане. Бърз волан, прецизно управление, стегнато окачване - тази кола има всичко необходимо за по-динамично шофиране. Няма да стигаме до крайности и да използваме думи като спортен. На производителите на електромобили страшно им се иска да си присвоят този термин. Но да наречеш един електрически слон "спортен" е все едно да заявиш, че и състезателите по надяждане с хотдог са спортисти.
 
  
Kia EV6 тест драйв
  
   
Електромобилите могат да са много бързи по права линия, и да смачкат самочувствието на всеки собственик на Porsche Cayenne на светофарен старт. Но докато не изобретим антигравитацията от старите фантастики, те ще си останат роби на законите на Нютон. Когато стигнат завой, 2040-те килограма на EV6 сменят посоката по-неохотно от 1800-те килограма на Kia Стингър. Да не говорим за 800-те килограма на Golf 1 GTI. Затова няма да ви убеждаваме, че EV6 е спортен автомобил. Но с чиста съвест можем да ви кажем, че е много забавен за каране.


Още снимки от теста на Kia EV6 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    13 всъщност се обръща към Колега 10. Сорри, механична грешка. С колега 14 сме в пълна хармония. Този сайт и форумът предлагат емоции в двата края на спектъра. И с домакините много не се харесваме, ама нали сме момченца и все ни тегли към бу-бу (колички и камиончета), пък и искаме да си кажем. Апропо, гледах и при-ордър маркета в Германия и Холандия. Томов вика стартова цена 44К, ама на практика в момента имаше опция за поръчка на конкретни електрокарчета за скромните 65К. Умната!
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колега 12, защитете статута си на НЕЖАЛЪК и заявете ясно вие за какво пледирате. Кое харесвате и приемате, кое отхвърляте. По-долу има позитивни, има и негативни отзиви. Валидно е и за двете посоки - КИА и Тесла. Така хвърлено Вашето изказване попада в ничията зона на пълна безтегловност.
  • #14
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 ( преди 2 години )
    Понеже единствено важното нещо е стартът от място :D електрокаристи е чуден термин за такива екземпляри. Таванът на шофьорските им умения е електрокар от Балканкар
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колега 11, имаш някакви свои основания да търсиш по-висок просвет. Всеки си знае себе си. Гледах Колела, любопитно беше та потърсих данни. Дори в пдф на самата КИА няма данни за просвета. Колата е много голяма, силуетът лъже, базата е над 2,90, може да се кара с 21 цола. Очевидно харесваш СУВ и сувоподобни. Томов добре го е рекъл - ЕВ6 си е някакъв свой и непознат досега клас. Аз пък искам на магистралата със 130 да харчи по-малко ток, а височината е враг на това. Угодия няма!
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    чудите се какви нови опорки и обидни думи да измисляте, жалки сте
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    В леко провокативен стил Томов пише тази статия (всъщност това е текстът на последното Колела) под едно заглавие, което е въпрос. Дали наистина е въпрос или е упражнение в реторика?! Любопитен съм какво наистина мисли той, но всеки правоверен electrocar-ист, с каквито обилно е напоен и този форум, прекрасно знае че въпрос не може да има. При старт от място Тесла (коя Тесла, бе?!) ще бие унизително ЕВ6 с поне 0,3 сек. разлика. На какво разстояние? На кой му пука?! Хора, това са 0,3 сек!! Вселена!
  • #10
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз лично изобщо не разбирам концепцията на този автомобил? Стои ниско до земята като класически автомобил а тавана е доста по-виоск от на лек автомобил! Това само ще носи по-голямо съпротивление при висока скорост, ако високия силоет бе оправдан с по-висок просвет, ще махнеш с ръка ще и ще кажеш, майната му поне ще мога на мина през по-дълбога локва или ще имам малко офроуд възможности, но не, нямаш. Изглежда като едо недоразумение както беше Хюндай Велостър с 3 врати??
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    шминтирит, каква омраза само, човек би казал, че хлябът ти зависи от това, май е така, или просто разбираш, че заради тесла руснаците и арабите фалират, а немците губят страшно много
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    IM-A-мен_DrtУАЙТBoY ( преди 2 години )
    И понеже хубавите неща са винаги ТРИ, ето и един цитат: "Търсенето за модела засега е по-голямо от производствения капацитет и даже не сме сигурни кога да го очакваме у нас - най-вероятно след Нова година." N.B. Според мен, по-вероятно е това да стане за началото на пролетта през март-април 20i2-ра, но пък цената от около 84-87 хил.лева е доста привлекателна на фона на факта, че за 1 Бе-НЕ-Ве и/ли МБенц можеш да си осигуриш фемилито с цели 3 броя от този модел, както и от Дженезиса GV60. ФАКт.
  • #7
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    всичко е по-добро от *** на Т'сла ВСИЧКО