IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Да надминеш себе си: тестваме новата Kia XCeed

Eто една кола с чара на малък SUV, но без основните му минуси

Само преди двайсетина години корейска кола означаваше нещо неугледно, евтино и купено само защото не си успял да събереш пари за по-прилична марка. Днес Hyundai-Kia е един от петте най-големи производителя в света, и покрива всички важни умения на модерния автомобилен гигант - от луксозните модели през състезателните коли до електрическото и водородното задвижване. Всъщност трябва да се поправим - отмята всички, освен едно.
 


АКО ИМА НЕЩО, В КОЕТО корейците не ги бива особено, това е измислянето на имена. Спомнете си за Sephia, Actyon, Terracan, Musso или Korando. Даже Ceed, най-важният модел на Kia за Европа, е всъщност съкращение от абсолютно нелепото "Community Europe - European Design".
Но сега в Kia най-после са налучкали правилния подход.
Добавили са само една буква, и са получили XCeed - като английската дума за "надминавам". Без съмнение звучи много по-добре. Единственият въпрос е дали името отговаря и на съдържанието.


Kia XCeed тест драйв

Снимки: КОЛЕЛА

Ако се интересувате с какво точно XCeed надминава Ceed, отговорът е - с три пръста. Разликата между тази кола и обикновения хечбек е по-малко от пет сантиметра на височина. И половината от това всъщност идва от по-големите колела. Задвижване на четирите колела няма и не се предвижда да има. Защо тогава е цялото усилие?


Kia XCeed тест драйв


ОБЯСНЕНИЕТО Е МНОГО ПРОСТО и идва от едно проучване каква е най-важната причина за клиентите да си купят автомобил в този клас. Няколко процента посочват динамиката, няколко държат на практичността и на надеждността. За 62 на сто от запитаните основният фактор за избор на автомобил е дизайнът.

 

Kia XCeed 1.4 T-GDI

140 к.с. максимална мощност

242 Нм максимален въртящ момент

9.4 секунди 0-100 км/ч

Тъкмо това е XCeed - упражнение по дизайн, което да превърне и без това симпатичния хечбек в истински обект на желанието. Всички задължителни елементи са налице - по-агресивни очертания, по-големи джанти, пластмасови укрепители по праговете за приключенска нотка... На практика от Kia са направили автомобил с чара на малък SUV, но без минусите - драстично по-висока цена и влошено пътно поведение.


Kia XCeed тест драйв


КАКТО КАЗАХМЕ, XCEED идва само с предно предаване, така че няма да заплени ловните дружинки. От друга страна обаче, максималният просвет от 184 милиметра е доста над средното за сегмента и ще ви даде повече увереност в борбата с Агенция пътища.


Kia XCeed тест драйв


По-големите джанти обикновено означават доста повече друсане. Инженерите на Kia обаче са се справили с това, като са заменили гумените тампони на предното окачване с хидравлични амортисьори. В резултат XCeed е достатъчно твърд, за да се държи нахакано в завоите, но и достатъчно комфортен дори и при легнали полицаи и дупки.


Kia XCeed тест драйв


НА МЕЖДУНАРОДНИЯ ТЕСТ в Марсилия успяхме да покараме три от четирите варианта за задвижване. Дизел с обем 1.6 и със 136 коня е послушно и пестеливо работно конче, но му липсва рафинираност. Върховият 1.6 турбобензин ни се струва твърде скъп, а 204-те му коня - до голяма степен излишни. Много повече ни допадна по-достъпният 1.4 бензин със 140 коня. С него колата е приятно пъргава и в същото време може да ви вози гладко и тихо по магистралата. Освен това се комбинира със 7-степенния автоматик с двоен съединител на Kia, който се представя съвсем прилично.


Kia XCeed тест драйв


Въпреки това очакваме най-голям интерес да предизвика тъкмо моторът, който не успяхме да тестваме - еднолитровият турбобензин със 120 конски сили и 172 нютонметра въртящ момент. Като съотношение между цена, динамика и икономия това е най-разумният избор.

XCEED E НА СЪЩАТА ПЛАТФОРМА и със същото междуосие като Ceed, но е по-дълъг с почти 9 сантиметра. Разликата идва почти изцяло за сметка на задницата, което обяснява и доста порасналия багажник - почти 430 литра. Заради почти равния под задната седалка спокойно ще побере трима души.


Kia XCeed тест драйв


Интериорът е типичният за Kia напоследък: ергономичен и с качествени материали, но малко консервативен. За да го раздвижат, корейците предлагат доста опции - като например жълтите елементи и шевове в нашия тестов автомобил. Високите версии имат дигитално табло и 10-инчова навигация с гласов асистент и всякакви възможности за свързване.


Kia XCeed тест драйв

Камерата за задно виждане е серийна за всички нива, както и светодиодните светлини. Изобщо богатото стандартно оборудване и тук си остава основен коз за Kia, както и седемгодишната гаранция.


Kia XCeed тест драйв


ОЩЕ НЯМАМЕ ОФИЦИАЛНИТЕ ЦЕНИ за България, но очакваме те да са с около две-три хиляди лева над тези на Ceed. Това значи около 36 000 лева за еднолитровия турбобензин и някъде около 55 000 за най-високо оборудваните и най-мощни модели.

Дали по-ефектният дизайн и повишената практичност си заслужват разликата? Пазарът ще покаже. Но от Kia са убедени, че ще продадат повече XCeed, отколкото Ceed хечбек, комби и Proceed, взети заедно.

Още снимки на новия XCeed можете да видите в галерията:


0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    написах тъпотия, естествено :D исках да кажа, голям цолаж, висок профил и тесни. Или обратно
  • #37
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    струва ми се, че това са независими неща - дали са нископрофилни, високи и широки. Има широки джанти с висок профил и доста тесни, примерно
  • #36
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Големите джанти с нископрофилни гуми имат предимство на магистралата и в завоите, понеже са по широки. За градско каране, конкретно в София е мазохизъм с такива гуми, но ако се кара предимно извънградско са ок.
  • #35
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Благодаря. Повечето хора, а и експертите, казват, че големите гуми всъщност влошават комфорта, затова ми беше интересно
  • #34
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До любопитния под мен По-големите гуми подобряват комфорта и поемат неравностите така, че да не се чувстват в купето и няма типичното друсане с малките гуми. По-големите гуми при изкачване на баири, неравности, бордюри и т.н. са по-добри. Зимата при газене на сняг голямата гума е по-добра. С по-големи гуми се постига по-висока макс. скорост. Имат и недостатъци големите гуми, но питаш за ползите, които дават и ти отговорих. Може да съм пропуснал нещо, но това е основното за което се сещам.
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До блекторн ( преди 2 месеца )
    От чисто любопитство, какви ползи ти дават по-големите гуми (тези на снимките са 18-ки, между другото) ?
  • #32
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 30 ( преди 2 месеца )
    Базовото ниво което хич не е постно идва с 205/60/16 което не е ниска гума. Виж нагоре са едни 18 цолови мекици с които ще има много ядове по нашите пътища.
  • #31
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Вечните трети ФВ скоро ще са вечноте четвърти след като и Уйдай/Кия ги изпревярат.
  • #30
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Blackthorn ( преди 2 месеца )
    Красива кола, но с тези ниски (тесни) гуми не бих го купил. Трябва да карам с налягане 3 стмосфери за да не гръмна съвсем скоро някоя гума. Също така липсата на 4х4 - живея на баир, който зимата не се чисти. 4х4 ми трябва! Язък за иначе красивия автомобил!
  • #29
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Споко ( преди 2 месеца )
    Лапето верва на клипчета на други лапета в тубата. Откъде да знае че в официален сервиз малкия сервиз трудно слиза под 200, а големия е 300 плюс. И това дизелчета под 2 литра. Цифрите са за три бранда - пежо, рено и шкода за нови дизели. Че тя пълната синтетика в официален сервиз за 5 литра е 70 лева.