IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Да надминеш себе си: тестваме новата Kia XCeed

Eто една кола с чара на малък SUV, но без основните му минуси

Само преди двайсетина години корейска кола означаваше нещо неугледно, евтино и купено само защото не си успял да събереш пари за по-прилична марка. Днес Hyundai-Kia е един от петте най-големи производителя в света, и покрива всички важни умения на модерния автомобилен гигант - от луксозните модели през състезателните коли до електрическото и водородното задвижване. Всъщност трябва да се поправим - отмята всички, освен едно.
 


АКО ИМА НЕЩО, В КОЕТО корейците не ги бива особено, това е измислянето на имена. Спомнете си за Sephia, Actyon, Terracan, Musso или Korando. Даже Ceed, най-важният модел на Kia за Европа, е всъщност съкращение от абсолютно нелепото "Community Europe - European Design".
Но сега в Kia най-после са налучкали правилния подход.
Добавили са само една буква, и са получили XCeed - като английската дума за "надминавам". Без съмнение звучи много по-добре. Единственият въпрос е дали името отговаря и на съдържанието.


Kia XCeed тест драйв

Снимки: КОЛЕЛА

Ако се интересувате с какво точно XCeed надминава Ceed, отговорът е - с три пръста. Разликата между тази кола и обикновения хечбек е по-малко от пет сантиметра на височина. И половината от това всъщност идва от по-големите колела. Задвижване на четирите колела няма и не се предвижда да има. Защо тогава е цялото усилие?


Kia XCeed тест драйв


ОБЯСНЕНИЕТО Е МНОГО ПРОСТО и идва от едно проучване каква е най-важната причина за клиентите да си купят автомобил в този клас. Няколко процента посочват динамиката, няколко държат на практичността и на надеждността. За 62 на сто от запитаните основният фактор за избор на автомобил е дизайнът.

 

Kia XCeed 1.4 T-GDI

140 к.с. максимална мощност

242 Нм максимален въртящ момент

9.4 секунди 0-100 км/ч

Тъкмо това е XCeed - упражнение по дизайн, което да превърне и без това симпатичния хечбек в истински обект на желанието. Всички задължителни елементи са налице - по-агресивни очертания, по-големи джанти, пластмасови укрепители по праговете за приключенска нотка... На практика от Kia са направили автомобил с чара на малък SUV, но без минусите - драстично по-висока цена и влошено пътно поведение.


Kia XCeed тест драйв


КАКТО КАЗАХМЕ, XCEED идва само с предно предаване, така че няма да заплени ловните дружинки. От друга страна обаче, максималният просвет от 184 милиметра е доста над средното за сегмента и ще ви даде повече увереност в борбата с Агенция пътища.


Kia XCeed тест драйв


По-големите джанти обикновено означават доста повече друсане. Инженерите на Kia обаче са се справили с това, като са заменили гумените тампони на предното окачване с хидравлични амортисьори. В резултат XCeed е достатъчно твърд, за да се държи нахакано в завоите, но и достатъчно комфортен дори и при легнали полицаи и дупки.


Kia XCeed тест драйв


НА МЕЖДУНАРОДНИЯ ТЕСТ в Марсилия успяхме да покараме три от четирите варианта за задвижване. Дизел с обем 1.6 и със 136 коня е послушно и пестеливо работно конче, но му липсва рафинираност. Върховият 1.6 турбобензин ни се струва твърде скъп, а 204-те му коня - до голяма степен излишни. Много повече ни допадна по-достъпният 1.4 бензин със 140 коня. С него колата е приятно пъргава и в същото време може да ви вози гладко и тихо по магистралата. Освен това се комбинира със 7-степенния автоматик с двоен съединител на Kia, който се представя съвсем прилично.


Kia XCeed тест драйв


Въпреки това очакваме най-голям интерес да предизвика тъкмо моторът, който не успяхме да тестваме - еднолитровият турбобензин със 120 конски сили и 172 нютонметра въртящ момент. Като съотношение между цена, динамика и икономия това е най-разумният избор.

XCEED E НА СЪЩАТА ПЛАТФОРМА и със същото междуосие като Ceed, но е по-дълъг с почти 9 сантиметра. Разликата идва почти изцяло за сметка на задницата, което обяснява и доста порасналия багажник - почти 430 литра. Заради почти равния под задната седалка спокойно ще побере трима души.


Kia XCeed тест драйв


Интериорът е типичният за Kia напоследък: ергономичен и с качествени материали, но малко консервативен. За да го раздвижат, корейците предлагат доста опции - като например жълтите елементи и шевове в нашия тестов автомобил. Високите версии имат дигитално табло и 10-инчова навигация с гласов асистент и всякакви възможности за свързване.


Kia XCeed тест драйв

Камерата за задно виждане е серийна за всички нива, както и светодиодните светлини. Изобщо богатото стандартно оборудване и тук си остава основен коз за Kia, както и седемгодишната гаранция.


Kia XCeed тест драйв


ОЩЕ НЯМАМЕ ОФИЦИАЛНИТЕ ЦЕНИ за България, но очакваме те да са с около две-три хиляди лева над тези на Ceed. Това значи около 36 000 лева за еднолитровия турбобензин и някъде около 55 000 за най-високо оборудваните и най-мощни модели.

Дали по-ефектният дизайн и повишената практичност си заслужват разликата? Пазарът ще покаже. Но от Kia са убедени, че ще продадат повече XCeed, отколкото Ceed хечбек, комби и Proceed, взети заедно.

Още снимки на новия XCeed можете да видите в галерията:


0 от 500
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Лично съм виждал фактури за служебно E60 трилитров дизел - масълце 0/30 и т.н. - цена тотал с ДДС 700+ левчета при това в далечната 2009-та когато Е60 оше беше нова кола
  • #17
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До #4: Когато корейците се учеха от японците, KIA означаваше "kills in accident". Hyundai бяха известни като ръждясващи трошки. Когато започнаха да копират немците, станаха номер 2 в света за кратко. В момента имат топ качество - със сигурност по-добро от японците, богато оборудване, качествени материали, за които японците само сънуват, а инфотейнмънтът им е един от най-добрите в света - 2 ери пред японските.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 13 ( преди 7 месеца )
    ето ти линк, колко струва обслужването но БМВ https://www.youtube.com/watch?v=i-ul1QS9F5I
  • #15
    3 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    до 13, виж цената за обслужване на БМВ в ютуб канала на дизи райдърс. внесоха 5-та серия от германия, отидоха в бова кар и смениха масла филтри консумативи и сметката накрая бе 165лв. стига с тия легенди за хиляди и милиони за обслужване на премиум автомобил.
  • #14
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Кия-та я вземаш нова с 8 г.гаранция, а немския "премиум" го вземаш тъкмо когато започват лека-полека да се обажда това-онова и започваш с големите разходи по ремонти и поддръжка. Немеца не е глупав, че го е продал, но същото не може да се каже за бай Ганьото, който си мисли, че си е купил премиум. Кой е *** се вижда ясно! Тоя с Киа или този с новия внос? Трябва обаче да не си глупав, за да го разбереш...
  • #13
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До 12 ( преди 7 месеца )
    Ами цените на масло, гуми, филтри на бавареца да не мислиш че са съпоставими с Киа? Добави и разход на гориво, застраховка, страхове дали няма да го хване липсата - цялостно или частично. Единствената кола която съм виждал на живо да осъмне без четири броя 18 цола джанти и скъпи гуми беше познай... БМВ!
  • #12
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Абе не знам дали е за предпочитане пред немски премиум нов внос, ама за 55000лв. спокойно можеш да си купиш 2 годихно БМВ Х3 на под 80К километра още гаранционно с 4Х4, автоматици, кожи и куп още екстри, които КИА изобщо не предлагат за този модел. Кой е балъка не знам, тоя с БМВ-то или тоя с КИА-та. Не че нещо против КИА, това е за оня , който коментира новия внос.
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не само тях, ами и ВАГонегките ще ги отнесе скоро.
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Абе хубава, лоша КИА и Хюндай са за предпочитане пред Тойота. По-качествени материали, нямат станиолени ламарини и започнаха като европейските марки да предлагат повече от един двигател.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Оги ( преди 7 месеца )
    Киа отдавна отнесе франсетата и жабетата